„Europos Tarptautinės oro uostų tarybos teiginys, kad oro uostų mokesčių sumažinimas (reguliavimo būdu ar savanoriškai) nebūtų tiesiogiai naudingas mūsų keleiviams –klaidingas daugeliu atžvilgiu.

Pirma, XXI a. oro linijų kompanijos siekia pasiūlyti kiek įmanoma mažesnes maršrutų kainas, tad, valdydamos savo veiklos sąnaudas, jos veikia sėkmingai. Oro linijų kompanijas vienas nuo kitos galima atskirti įvairiais būdais ir paslaugomis, tačiau mažos kainos yra svarbiausias veiksnys, lemiantis mūsų sėkmę. Sutelkiame dėmesį į tai, ką galime kontroliuoti kompanijos viduje, kad galėtume geriau prisitaikyti prie rinkos sąlygų, nustatančių kainas.

Josephas Varadis
Antra, oro uosto valdžios atstovai turėtų galvoti apie ilgalaikę perspektyvą. Mažesni oro uosto mokesčiai palaiko ir mažesnes kainas, tai leidžia plėsti maršrutų skaičių, didinti polinkį keliauti. Taip pat, didesnis žmonių srautas oro uoste privalumų suteikia visiems – oro uosto valdžiai, oro uosto tiekėjams / pardavėjams, vietinei maitinimo industrijai ir verslui. „Wizz Air“ kompanijoje mažos kainos lemia didesnes galimybes, tad mums tai – pagrindinis ekonominis principas.

Šiais metais Europos Tarptautinė oro uostų taryba paskelbė savo atliktos studijos rezultatus, kurie rodo tvirtą sąsają tarp oro uosto plėtros ir vietinės ekonomikos augimo, pirmiausia – darbo vietų augime. 1 tūkst. keleivių, keliaujančių per oro uostą, sukuria beveik 1 tiesioginę darbo vietą visuomenėje. Auginkite oro uosto srautą ir sukurkite naujų darbo vietų.

Europos Tarptautinės oro uostų tarybos studijoje teigiama, kad kiekvienais metais Europos oro uostai ir su jais susijusi aviacijos veikla sukuria beveik 12,4 mln. darbo vietų bei 675 milijardais eurų prisideda prie BVP. Tai sudaro 4,1 proc. Europos ekonomikos.

Mes turime apsvarstyti ne tik tiesiogines darbo vietas oro uostuose, tačiau ir netiesiogines įplaukas: didesnis lankytojų skaičius išleidžia daugiau pinigų automobilių nuomai, viešbučiuose, restoranuose ar kavinėse, teatruose ir kitose turistų lankomose vietose. Tai naudinga ir visoms šias vietas aptarnaujančioms kompanijoms. Europos tarptautinės oro uostų tarybos studijoje taip pat teigiama, kad didesnis ekonomikos augimas palaiko susisiekimo augimą, bet lygiai taip pat susisiekimo augimas palaiko ir didesnę ekonomikos plėtrą. Tai užburtas ratas – abu priklauso ir stiprina vienas kitą.

O kokia yra pagrindinė priemonė, palaikanti oro uosto skrydžių augimą? Oro linijų kompanijos.

„Wizz Air“, oro linijų kompanijai, sekasi išlaikyti drausmingą fiskalinę vadybą, kuri leidžia išlaikyti mažas kainas. Nėra pagrindo abejoti, kad mažesnės oro linijų išlaidos bus naudingos ir keleiviams, ir miestams, į kuriuos jie skrenda“, – rašoma J. Váradi išplatintame pranešime.

DELFI primena, kad Lietuvos oro uostai nuo kitų metų vasaros sezono žada įvesti naujus oro uostų mokesčius. Lietuvos oro uostų (LTOU) generalinis direktorius Gediminas Almantas pripažįsta – pigių skrydžių bendrovėms tokie pakeitimai nepatinka.

Apie „Wizz Air“

Didžiausios Centrinėje ir Rytų Europoje mažų sąnaudų bendrovės „Wizz Air“ orlaivių parką sudaro 61 „Airbus A320“ lėktuvas. Oro linijų kompanija skraidina iš 22 bazių ir siūlo 380 maršrutų, jungiančių 112 krypčių 38-iose šalyse. „Wizz Air“ komandą sudaro 2200 profesionalų. Finansiniais metais, kurie baigiasi 2015 m. kovo 31 d., bendrovę „Wizz Air“ pasirinko 16,5 mln. keleivių. „Wizz Air“ akcijos yra listinguojamos Londono vertybinių popierių biržoje (trumpinys – WIZZ) ir yra įtrauktos į FTSE 250 ir FTSE All-share indeksus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)