Į šį žygį miestiečius kviečia Lietuvos dviratininkų bendrija ir Vilniaus riedutininkų klubas „Ketvirtadienio nakties karštis“ (KNK). Tikimasi, kad žygyje dalyvaus daugiau kaip 200 dalyvių, juos lydės Viešosios policijos Apsaugos skyriaus ekipažai.

„Dienos be automobilio“ proga dviračių ir riedučių mėgėjai kvies atsižvelgti į tai, kad Vilniuje trūksta dviračių takų, kas lemia sulig kiekvienais metais nenumaldomai augantį miesto gatvėse sužalojamų ir žūstančių dviratininkų skaičių. Atmindami eismo įvykių metu žuvusius dviratininkus žygio dalyviai ketina savo veidus nusidažyti raudona spalva.

„Nors kiekvienais metais Vilniuje yra iškilmingai minima „Diena be automobilio“, miesto gatvėse dviratininkams ir riedutininkams vis dar iškyla gausybė pavojų“, - sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Frankas Wurftas. Anot jo, jei gatvės taptų bent kiek saugesnės, atsirastų daugiau dviračių takų, vis daugiau miestiečių atsisakytų automobilių ir pasirinktų ekologiškas ir sveikesnes transporto priemones. Jo manymu, savivaldybė turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad ir dviračių saugojimo aikštelių trūksta visame mieste – prie valstybinių ir švietimo įstaigų, prekyviečių, parduotuvių bei gyvenamųjų namų.

„Kone kas mėnesį Vilniuje dygsta nauji prekybos centrai, kaip ant mielių kyla dangoraižiai, o riedutininkai turi tenkintis 1,1 kilometro ilgio trasa Vingio parke. Naivu tikėtis, kad „Diena be automobilio“ gali paskatinti žmones atsisakyti mechaninių transporto priemonių, kol dviračiu mieste gali važinėti tik labai stiprius nervus turintis žmogus“, - sakė KNK atstovas Elijus Čivilis.

Pasak dviratininkų ir riedutininkų atstovų, šiandien Vilniuje esantys dviračių takai primena nutrūkstančią punktyrinę liniją, nors jau keletą metų valdininkai žada tiesti naujus takus ir rūpintis miesto ekologija bei miestiečių saugumu. Dviračiais besivažinėjančių žmonių jau nestebina tai, kad važiuojant dviračiu taku jis staiga netikėtai ima ir nutrūksta, neretai tako viduryje stovi apšvietimo stulpas, kelio ženklas ar neatsakingo vairuotojo palikta transporto priemonė.

Tarp didesnių problemų minima ir tai, kad dviračiais vis dar nesaugu važiuoti ir važiuojamąja gatvių dalimi. Žemos kultūros automobilių vairuotojai, pamatę dviratininką, dažnai ragina jį garso signalais, rodo nepadorius ženklus, keikiasi, atlieka grasinančius manevrus ar kitaip išreiškia savo nepasitenkinimą.

Dviratininkų ir riedutininkų žygis užsibaigs Vingio parke. Ši vieta pasirinkta norint akcentuoti, jog vakarais parkas daugiau primena judrią gatvę, o ne švarios gamtos zoną, kurioje žmonės galėtų išvengti susidūrimų su motorinėmis transporto priemonėmis. Protesto ženklan žygio dalyviai ketina simboliškai „gyvąja siena“ 15 minučių blokuoti į Vingio parko vidurį vedantį kelią.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją