aA
Vilniaus miesto prieigose ir prie pagrindinių gatvių susikirtimo taškų įrengtos viešos automobilių parkavimo aikštelės galėtų atkimšti sostinės gatves, teigia Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos direktorius Mindaugas Statulevičius.
Automobiliai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Jis siūlo, kad vadinamosiose kombinuotų kelionių aikštelėse gyventojai galėtų palikti savo automobilį ir nemokamai persėstų į centrą vežantį viešąjį transportą ar dviračius, ar už papildomą mokestį išsinuomoti trumpalaikės nuomos automobilį.

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė nurodė, kad šiuo metu tokios galimybės peržiūrimos.

„Žinoma, mes šią iniciatyvą palaikome“, – DELFI sakė ji.

Padėtų sutaupyti

Kaip DELFI sakė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) valdybos narys Vytas Zabilius, į Vilnių atvykę kitų miestų gyventojai galėtų palikti savo automobilius specialiai įrengtose stovėjimo aikštelėse, o tada rinktis tolimesnį kelionės būdą.

Pavyzdžiui, sėsti į automobilių dalijimosi paslaugas teikiančių „CityBee“ ar „Spark“ transporto priemones.

„Park&Ride“ (angl. „priparkuoji ir važiuoji“ – DELFI) sistemoje taip pat gali persėsti į viešąjį transportą. Tokie taškai būtų prie įvažiavimų į miestą, kur yra ir autobusų ar troleibusų stotelės“, – pasakojo pašnekovas.

„Jeigu reikia nuvažiuoti į kokią nors ministeriją miesto centre, įsėdi į autobusą, nuvažiuoji, sutvarkai reikalus ir grįžti atgal“, – aiškino V. Zabilius.

Vilniui siūlo naujovę, kuri galėtų atkimšti miesto gatves
© DELFI / Tomas Vinickas

Jis teigė, kad tokia sistema sumažintų transporto srautus, o ją naudojantys gyventojai sutaupytų, nes mažiau išleistų parkavimo mokesčiams.

„Iš esmės net nebereikėtų turėti automobilio, arba jį naudoti tik tolimoms kelionėms už miesto. Taip ir pigiau išeina, nes nereikėtų šeimai turėti dviejų automobilių“, – dėstė V. Zabilius.

LNTPA valdybos nario manymu, geriausios vietos kombinuotų kelionių aikštelėms Vilniuje yra prie Vakarinio aplinkkelio kelyje į Panevėžį, prie išvažiavimo į Kauną ir prie Gariūnų turgaus.

V. Zabilius pridūrė, kad jas įrengus, reikėtų atsižvelgti į tai, kad netoliese būtų viešojo transporto stotelės.

Ieško sprendimų

M. Gusarovienė komentare DELFI anksčiau yra minėjusi ir daugiau eismo spūsčių mažinimo būdų.

Ji nurodė, kad sostinėje didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas žmonių skatinimui naudotis dviračiais ir viešuoju transportu.

Pastarasis, „Susisiekimo paslaugų“ vadovės teigimu, ateityje taps patogesnis ir juo kelionės tikslą bus galima pasiekti netgi greičiau nei automobiliu.

Modesta Gusarovienė
Modesta Gusarovienė
© „Susisiekimo paslaugų“ nuotr.

„Kol vis dar norime su savo automobiliu važiuoti „nuo durų iki durų“, kol automobilis veža tik vieną asmenį – patį vairuotoją, kol vis dar svajojama, kad kiekvieną laisvą žalią lopinėlį išasfaltuoti ir ten pastatyti automobilius, tol transporto problemų ir neišspręsime. Jei plėsime gatves, jų tinklą ir stovėjimo vietas, atsiras kas tą tinklą ir vietas užpildys. Miesto prioritetas – darni susisiekimo sistema, išnaudojama kokybiškai, o ne kiekybiškai, nesiekiant bet kokia kaina išplėsti Vilniaus gatves“, – teigė ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (17)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (22)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (4)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

Top naujienos

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (50)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (5)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

ES gimė Italijos saloje, dabar jos gyventojai nori lauk (18)

Niūriai žvelgdamas į apleistą salos uostą, Ciro Alleatis nė kiek neabejoja, kas yra kaltas dėl...

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (521)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Gali užtekti vienintelio kriterijaus, kad vaikas būtų paimamas iš šeimos (504)

Alkoholis ir vaikų priežiūra - įstatymiškai neuždrausta, tačiau sunkiai suderinama....

Tragiškas Celine Dion gyvenimas - lyg prakeiksmas: lydimas gedulo, persileidimų ir vyro kančių (1)

Kanadiečių dainininkės Celine Dion širdis niekuomet nepamirš velionio vyro ir buvusio...

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (219)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Sinoptikai perspėja: šaltukas primins, kad artėja žiema (7)

Pirmadienį Baltijos regiono link savo poveikio sferą plės Skandinaviškas anticiklonas, Lietuva...

Monika Šedžiuvienė – atvirai apie išgalvotas „sužadėtuves“, būsimas vestuves bažnyčioje ir vaikus su naujuoju draugu (174)

Nepaisant keletą metų trukančių viešų skyrybų, šiandien Monika Šedžiuvienė sako esanti...