Į „Delfi“ kreipėsi skaitytojas Šarūnas, sakydamas, kad Justiniškėse turi „nemažą problemą“.

„Gyventojai tampa įkaitais – negali nei išvažiuoti, nei patekti į savo kvartalus, taip pat negali patekti aptarnaujantis transportas“, – komentuoja vyras.

Jis gyvena Helsinkio gatvėje esančiame projekte „PaJustis“. Link Talino gatvės (už viaduko) rudenį miesto savivaldybė esą įrengė laikiną kelią.

„Tačiau, šiuo metu tas kelias tapo visiškai nepravažiuojamas ne tik gyventojams bet ir aptarnaujančiam transportui (gauti pranešimai, kad šiukšlės neišvežtos, nes kelias nepravažiuojamas).

Taip pat yra grėsmė, kad įvykus nelaimei patekti negalės nei avarinės tarnybos, nei greitoji pagalba, nei policija“, – tęsia Šarūnas, pasidalinęs pranešimu, kuriame užfiksuota, kad atliekų išvežimas neįvyko dėl „nepravažiuojamo kelio“.

Skaitytojo schema, raudona spalva pažymėti probleminiai ruožai:
Probleminiai ruožai

Anot jo, kitoje Helsinkio gatvės pusėje, važiuojant link Buivydiškių, yra panaši situacija, ten kelias esąs padalintas į dvi dalis.

Vilniaus rajono savivaldybė iki miesto ribos kelią aptvarko, tačiau ties zona, kur prasideda Vilniaus miesto savivaldybė, kelias tapo taip pat visiškai nebepravažiuojamas. Tokiu būdu kvartalų „PaJustis“ ir „Town House“ gyventojai liko įkalinti“, – sako vyras, turėdamas omenyje, kad abipus kelio yra duobėti ruožai.

Internete galima rasti ir daugiau skundų. Kai kurie gyventojai rašo, kad „miesto ribose mašinos dugnas daužosi į atsiradusius „kraterius“, nesaugu nei mašinoje, nei pėstiesiems“, kita gyventoja klausia, kaip su naujagimiais važiuoti iki gydytojo arba kaip medikams atvykti pas žmones į namus.

Šiuose atsiliepimuose savivaldybės atsakymai vadinami ciniškais, ji kaltinama nededanti net minimalių pastangų.

„Gauti standartiniai ciniški atsakymai: netinkamos oro sąlygos, kad sutvarkytų, įšalas, užšalimo-atšilimo ciklai ir panašiai. O gyventojai to laukti nebegali, nes pravažiuoti jau dabar nebeįmanoma“, – teigia Šarūnas.

„Delfi“ paprašė miesto savivaldybės įvertinti situaciją ir gyventojų teiginius, kad rajono savivaldybei esą pavyksta kelius sutvarkyti ir esamomis oro sąlygomis. Taip pat paprašyta pakomentuoti rizikas, kad į vietoves sunkiau patekti tarnyboms.

Savivaldybė dėl pirmojo atvejo (atkarpos link Talino gatvės) paaiškino, kad jungties apskritai nėra, ją ketinama įrengti, o dėl antrojo (atkarpos link Buivydiškių) pakartojo argumentą dėl oro sąlygų ir žada, kad joms pasitaisius bus imtasi darbų.

„Jungties tarp Helsinkio ir Talino gatvių šiuo metu nėra. Viadukas virš Vakarinio aplinkkelio buvo atvertas atsižvelgiant į gyventojų prašymus dėl greitesnės jungties su miestu, tačiau eismas nuo viaduko iki Talino gatvės vyksta neįrengtu keliu.

Šis kelias eina per privačius sklypus ir jo savivaldybė kol kas neprižiūri. Tačiau yra rengiamas projektas, pagal kurį bus įrengta tinkama jungtis tarp Helsinkio gatvės viaduko ir Talino gatvės. Darbų pradžia numatoma šių metų vasarą“, – teigiama komentare.

Kelio darbai (asociatyvi nuotr.)

Anot savivaldybės, Helsinkio gatvė nuo viaduko iki Vilniaus miesto savivaldybės ribos (tai yra, kita gatvės pusė, link Buivydiškių,Vilniaus raj.) yra prižiūrima, tačiau žiemos laikotarpiu dėl įšalo ir pasikartojančių užšalimo bei atšilimo ciklų, gatvių su žvyro danga priežiūra yra sunkesnė.

„Esant įšalui, tokių gatvių greideriavimas naudos neduotų, o duobių užpildymo biriomis medžiagomis nauda būtų itin trumpalaikė – papildomos birios medžiagos problemą tik didintų, nes per užpildytas duobes važiuojantys automobiliai skaldą išstumtų į šonus, taip gilindami kelio nelygumus.

Šios ir kitų žvyro dangos gatvių būklė pagal galimybes bus pagerinta, kai nusistovės teigiamos temperatūros“, – sakoma komentare.

Vilniaus miesto savivaldybė pernai gruodį skelbė, kad 2023 metais sostinėje įgyvendino rekordinio masto gatvių remontus – iš viso atnaujinta 105,6 km gatvių:


Pernai gatvės, kuriose buvo remontuojamos didžiausios atkarpos, buvo: Savanorių pr. (tarp Liepsnos g. ir žiedo) – 2680 m, Ozo gatvė – 2538 m, Kalvarijų gatvė (prie Ateities g.) – 2120 m.

Taip pat praėjusiais metais atnaujinta 62 km pėsčiųjų takų ir įrengta 11,2 km dviračių takų.

Primename, kad 2023 metų liepos 11–12 dienomis Vilniuje vyko NATO viršūnių susitikimas – didžiausias Lietuvos istorijoje renginys, paskatinęs ir aktyvų sostinės infrastruktūros atnaujinimą, o šis sukėlė dalies gyventojų nepasitenkinimą. Tuomet galima buvo matyti ir savivaldybės ženklus su užrašais „Prašome kantrybės. Vyksta didžiausi gatvių tvarkymo darbai miesto istorijoje“.

2024 metais planuojama Nemenčinės plento rekonstrukcija nuo Kairėnų gatvės iki miesto ribos. Taip pat – aptartosios Helsinkio gatvės rekonstrukcija nuo Vakarinio aplinkkelio viaduko iki Talino gatvės. Planuojamas jungiamasis kelias Tarandėje bei Ozo g., Ukmergės g. ir Siesikų g. rekonstrukcija.

Numatytas ir kapitalinis remontas T. Narbuto gatvėje nuo Laisvės pr. iki Erelių g. ir tarp Sėlių g. ir Laisvės pr. Planuojama ir Lazdynėlių g. nuo Erfurto g. iki Lietaus g. rekonstrukcija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)