Vilniaus politikai jau bando į darbotvarkę sugrąžinti trečiadienį atmestą privežimo maršrutų klausimą, o Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje stoja vežėjų pusėn. Vis dėlto labai tikėtina, kad paskutinį žodį šioje istorijoje tars ne politikai, o teismas.
Vežėjai: savivaldybė neteko pagrindo sutarčių nutraukimui
Dar šių metų pradžioje visi privatūs sostinės vežėjai gavo pranešimus apie su jais sudarytų sutarčių nutraukimą nuo liepos 1 d. Tačiau Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė, jog po trečiadienį taryboje priimto sprendimo nebelieka teisinio pagrindo sutarčių nutraukimui.

Vežėjų pusėn stoja ir Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje Audrius Skaistys.
„Neįsigalioja įspėjimo (apie sutarčių nutraukimą – DELFI) sąlyga. Konkurso nepaskelbė, tai reiškia – sutartys negali būti nutrauktos, bent jau kol kas. Jie negali dabar vadovautis būtent tuo punktu, kad paskelbus naują konkursą sutartys bus nutrauktos, nebepratęsiamos ir t.t.“, - DELFI teigė A. Skaistys.
Be to, vežėjai yra apskundę savivaldybės veiksmus teismui.
„Pirmos instancijos teisme yra priimtas sprendimas mūsų naudai – pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės. Savivaldybė yra parašiusi atskirąjį skundą. Šitas klausimas dabar bus nagrinėjamas antros instancijos teisme“, - aiškino Vežėjų asociacijos vadovas S. Matulionis.
Tiesa, ir vežėjams palankus teismo sprendimas dalį verslininkų paliktų nežinioje. Mat 4 iš 7 asociacijai priklausančių įmonių turi tik iki 2014 m. pabaigos galiojančias sutartis, o likusių trijų įmonių sutartys baigiasi šių metų liepą. Savivaldybė, bent jau kol kas, netrykšta noru pratęsti sutartis šioms trims įmonėms.
I.Jakaitytė: arba privežimo maršrutai, arba nieko

„Vakar, mūsų nuostabai, taryba nepritarė „mikriukų“ integracijai į bendrą viešojo transporto ir bendrą bilietų sistemą. Pagal mūsų viziją, privatūs vežėjai turėjo užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą miesto pakraščiuose gyvenantiems žmonėms, neįgaliesiems, naujuose mažuosiuose autobusuose turėjo galioti ir Vilniečio kortelė, įvairios nuolaidos keleiviams – pensininkams, studentams ir visiems kitiems, kam numatyta įstatymuose“, - dėstė I. Jakaitytė.
Politikė laikosi nuostatos, jog sprendimas neskelbti konkursų reiškia „mikriukų“ mirtį jau nuo liepos 1 d.
Padėtis be išeities?
Trečiadienio tarybos posėdžio pabaigoje privežimo maršrutų konkursų nepalaikę socialdemokratai pakeitė poziciją. Socdemas Rimantas Vaitkus pasiūlė jau kitame posėdyje imtis naujo sprendimo dėl šių konkursų, o taryba tokiam variantui pritarė.
„Jei ne siūlymas posėdžio pabaigoje, šis opozicijos balsais nulemtas nepritarimas reikštų, kad „mikriukų“ neliktų nuo liepos 1 d. visiškai. Dalies vežėjų sutartys galioja būtent iki šio termino, likę vežėjai sutartyse numatyta tvarka įspėti apie jų nutraukimą liepos 1 d.“, - teigė I. Jakaitytė.
Tačiau Vilniaus tarybos veiklos reglamente nurodoma, kad „atmesti tarybos sprendimų projektai, jei jie nebuvo keisti, gali būti teikiami tarybai svarstyti pakartotinai ne anksčiau kaip po 3 mėnesių“.
Anot I. Jakaitytės, šiuo metu ieškoma būdų, kaip sugrąžinti privačių vežėjų klausimą į darbotvarkę, bet nepažeisti tarybos reglamento.
„Dabar - klausimas atviras. Specialistai turės rasti naujus būdus, kaip grįžti į tarybą su analogišku integravimo klausimu, tačiau apie detales kalbėti dar kiek per anksti“, - sakė mero bendražygė.