Vilniaus mikroautobusų vežėjams liko pusmetis darbo miesto centre – bendrovėms jau siunčiami pranešimai apie sutarčių nutraukimą nuo liepos 1 d. Tai DELFI patvirtino Vilniaus meras Artūras Zuokas. Tuo tarpu vežėjai teigia sulaukę Konkurencijos tarybos palaikymo ir žada siekti, kad savivaldybė panaikintų visus apribojimus keleivių vežimui.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Vežėjų teigimu, sostinės savivaldybė turėtų leisti lygią konkurenciją visuose keleivių vežimo maršrutuose. Tuo tarpu A. Zuokas replikuoja, esą savivaldybė jiems nuo liepos skiria vadinamuosius privežimo maršrutus, o žodis „konkurencija“ čia suprantamas netinkamai.

Siunčia pranešimus apie sutarčių nutraukimą

Sutartys su privačias vežėjais, „mikriukais“ keleivius vežančiais per sostinės centrą, laikinai pratęstos iki liepos. Tačiau į verslininkų pašto dėžutes jau iškeliavo pranešimai apie galutinį sutarčių nutraukimą.

„Jie jau sulaukė tokių pranešimų, kad sutartys nuo liepos 1 d. bus nutrauktos. Tačiau vasario 1 d. mes skelbiame konkursus dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą visuomeninio transporto sistemą“, - DELFI teigė A. Zuokas.

Pasak mero, privežimo maršrutų konkursus numatoma skelbti vasarį. Juos esą laimės tie, kas pasiūlys patraukliausius keleivių vežimo įkainius.

„Mes planuojame vasario mėnesį paskelbti konkursus, įtraukti privačius vežėjus į bendrą visuomeninio transporto sistemą, į elektroninio bilieto sistemą, jiems daugiau numatant privežimo prie pagrindinių greitųjų viešojo transporto linijų funkcijų. Visos pagrindinės permainos prasidėtų nuo liepos 1 d.“, - tęsė A. Zuokas, pridurdamas, esą šie sprendimai niekaip nesusiję su Konkurencijos tarybos atliekamu tyrimu.

Paklaustas, ar iš Vilniaus centro bus išgyvendinti visi mikroautobusų vežėjai, meras teigė, jog atsakymą į šį klausimą padiktuos privežimo maršrutų konkursų baigtis.

Įžvelgia įstatymo pažeidimą

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė, jog Konkurencijos tarybos tyrimas dėl Vilniaus savivaldybės veiksmų juda į pabaigą. Esą Konkurencijos tarybos specialistai siūlo konstatuoti, kad sostinės valdžia kai kuriais savo sprendimais protegavo savivaldybės viešojo transporto įmones ir taip pažeidė Konkurencijos įstatymą.

Remiantis šiais argumentais, vežėjai ketina siekti, kad savivaldybė atvertų viešojo transporto rinką ir leistų privatininkams konkuruoti su savivaldybės įmone „Vilniaus viešasis transportas“.

„Konsultuosimės su teisininkais. Mūsų nuomone, ši situacija turės būti palanki tiek vežėjams, tiek Vilniaus miesto gyventojams, kadangi turės būti skelbiami konkursai. Ir, paskelbus konkursus, mūsų nuomone, būtų ženkliai sumažintos išlaidos, kurios yra skiriamos Vilniaus viešajam transportui. (...) Bet jeigu atvirai, mūsų manymu, Vilniaus miesto savivaldybė skųs šitą sprendimą. Jie nesutiks jokiais būdais“, - kalbėjo S. Matulionis.

Pasak jo, jeigu Konkurencijos taryba priims savivaldybei nepalankų sprendimą, teismuose jis galės būti nagrinėjamas kur kas ilgiau nei pusmetį – o būtent tiek laiko vežėjai gali dirbti dabartiniuose maršrutuose.

A.Zuokas: viešojo transporto sistemos viduje konkurencijos nereikia

Artūras Zuokas
Artūras Zuokas
© DELFI / Tomas Vinickas

A. Zuokas teigė dar nesusipažinęs su konkurencijos sargų medžiaga. „Kai gausime Konkurencijos tarybos išvadas, tada mes jas ir įvertinsime“, - sakė politikas.

Mero nuomone, didelė viešojo ir privataus sektoriaus konkurencija Vilniaus viešajame transporte – ne tik nenaudinga, bet ir žalinga.

„Dažnai matome, kad kai žmonėms trūksta galbūt supratimo, kas yra visuomeninis transportas ir jo sistema. Visuomeninio transporto sistemos esmė yra tai, kad viduje sistemos transporto priemonės tarpusavyje nekonkuruoja. Jos konkuruoja tik iki patekimo į bendrąją visuomeninio transporto sistemą, nes jos viena kitą papildo. Todėl tie, kas spekuliuoja konkurencija visuomeninio transporto sistemos viduje, tiesiog neturi žinių arba tokie jų argumentai yra labai savanaudiški“, - reziumavo Vilniaus meras.

DELFI primena, jog nuo liepos sostinės savivaldybė planuoja pradėti grandiozinę viešojo transporto pertvarką. Ji apims ne tik mikroautobusų perkėlimą į privežimo maršrutus bei greitųjų autobusų įvedimą, bet ir dalies savivaldybės viešojo transporto maršrutų apkrapymą ar panaikinimą. Kaip jau skelbėme, nuo liepos Vilniuje siūloma naikinti iš viso 18 autobusų ir troleibusų maršrutų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„City Bee“ svarsto alkoblokų įdiegimą (13)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, jog automobilių dalijimosi paslaugų įmonė „ City...

Masiulis: alkoblokus galima būtų įvesti ne tik trumpalaikės nuomos automobiliuose (20)

Alkoblokų įvedimas galėtų būti išplėstas ir jie naudojami galėtų būti ne tik trumpalaikės...

Bus keičiama nemokamo kėlimo į Neringą tvarka (5)

Išaiškinus sukčiavimo schemą, kai sunkiavoriams automobiliams neteisėtai nemokamai keltasi į...

Klaipėdos vežėjai valstybei padarė trečdalį milijono eurų žalos (2)

Klaipėdos regiono bendrovių sunkvežimiai, neteisėtai nemokamai plaukę keltais iš Klaipėdos į...

„Taxify“ pradėjo veiklą Kipro sostinėje (1)

Estijos pavėžėjimo paslaugų bendrovė „ Taxify “ pranešė pradėjusi jas teikti Kipro...

Top naujienos

Nusivylę graikai: su tokiu žaidimu „Olympiakos“ Eurolygos finalo ketvertą stebės tik per televizorių (5)

Po triuškinamos Kauno „Žalgirio“ pergalės Kaune graikų žiniasklaida gerai išgaląstais...

Po mėnesio pokyčius pajus visi: labiausiai taisyklės keisis interneto vartotojams (24)

Po mėnesio pradėsiančias veikti naujas Europos asmens duomenų apsaugos taisykles pajus visi –...

VMI apgultis: deklaravimui liko vos kelios dienos (28)

Liko vos savaitė, kuomet gyventojai gali deklaruoti pajamas. Šį darbą pasilikę paskutinėms...

Aprūpino darbu, automobiliu ir butu kurorte: išskirtinės sąlygos kelia dar didesnių įtarimų (97)

Vyriausybei vis garsiau kabant apie valstybinių įmonių veiklos optimizavimą, aiškėja, kad kai...

Lietuvoje mįslingai daugėja pinigų iš Rusijos (469)

Daugiausia mūsų tautiečių yra Jungtinėje Karalystėje. Ilgai ir pinigų iš šios šalies į...

Petrauskienė išviešino nemalonią statistiką: Lietuvoje plyti juodosios zonos (90)

Lietuvos mokinių pasiekimų skirtumai savivaldybėse yra vieni didžiausių ne tik Europoje, bet ir...

LRT komisija susidūrė su netikėta kliūtimi: Seime jau yra pasiūlymų dėl baudų papildyta (147)

Seimo laikinoji tyrimo komisija Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) veiklai tirti...

Pasaulis eina iš proto: balta Melanios Trump skrybėlė turėjo užslėptą reikšmę? (20)

Pirmoji ponia Melania Trump (44 m.) žiniasklaidoje ėmė griežti pirmu smuiku – dėl antradienio...

Pietų pertrauka vegetarų bare: džiaugėsi skaniais pietumis, bet pasigedo malonesnio aptarnavimo (5)

Einant Vilniaus Šv. Ignoto gatve ryškiai mėlynas vieno pastato fasadas tarp visų kitų neutralių...

Pagrindiniai požymiai, rodantys, kad susidūrėte su probleminiu klientu

Griežtai sustyguotame verslo pasaulyje vieniems paprastai tenka vykdytojų, kitiems – užsakovų...