aA
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ prašo Seimo ir Vyriausybės peržiūrėti praėjusiais metais priimtus pakeitimus, pagal kuriuos vežėjų mokamas kelių mokestis, pradėjus skaičiuoti pagal nuvažiuotą atstumą, kai kuriais atvejais išaugs net 20 kartų.
Vežėjai prašo peržiūrėti išaugusius kelių mokesčius: gali paveikti prekių kainas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kaip tikinama vežėjų pranešime spaudai, nuo 2023 m. įsigaliojančios naujovės turės skaudžias ekonomines pasekmes transporto sektoriaus verslui, kuris išgyvena vis sudėtingesnius laikus. Be to, tai gali turėti įtakos ir augančioms kai kurių produktų bei paslaugų kainoms.

Lietuvos automobilių kelių direkcija yra įpareigota parengti patogią sistemą kelių rinkliavai surinkti, tam numatyta skirti iki 90 mln. eurų.

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad pokyčiai reikalingi, bet jie turi būti subalansuoti visapusiškai įvertinant verslo aplinką, o tokiam drastiškam kelių mokesčio kėlimui, nepritaikius kelių infrastruktūros, vežėjai nepritaria.

„Ankstesnės Vyriausybės tikslas buvo surinkti daugiau mokesčių, nes Europos Sąjungos parama kelių priežiūrai ženkliai sumažės. Argumentai, jog kelių priežiūrai turi būti naudojamos lėšos, surinktos taikant kuro akcizą, neįtikino. Neabejotinai, padidėjęs kelių mokestis turės didelės įtakos kainų kilimui. Lietuvoje prekių kainoje logistikos kaštai sudaro apie 10 procentų, o tai nuguls ant vartotojų pečių“, – sako Z. Buivydas.

Keleivių vežėjai paskaičiavo, kad kelių mokestis kai kuriems vežėjams pakiltų net 20 kartų. Pavyzdžiui, jei dabar vieno autobuso vidutinis metinis mokestis yra 753 eurų, tai jis išaugtų iki 15060 eurų. Tokia suma turėtų būti sumokėta už vieną keleivinio transporto priemonę per metus

Transporto įmonės „Visla“ direktorius Viktoras Monkevič įsitikinęs, kad mažoms įmonėms toks kelių mokesčio augimas bus žingsnis į pražūtį.

„Mažos ir smulkios įmonės, kurios turi vos keliasdešimt darbuotojų, nukentės labiausiai, kurios ir per pandemiją labiausiai nukentėjo transporto sektoriuje. Pavyzdžiui, jei įmonė turi 10 transporto priemonių, šiuo metu ji kelių mokesčio sumoka 7530 eurų per metus, o nuo 2023 m. turėtų mokėti jau 150 600 eurų per metus“, – sako V. Monkevič.

Asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, šios naujovės skaudžiai atsilieptų ir kroviniam transportui – mokestis dar labiau išaugtų, nes jis tiesiogiai priklausytų nuo nuvažiuotų kilometrų kiekio.

„Visgi skaudžiausios pasekmės būtų vidinių pervežimų vežėjams, kurie dabar moka už dieną 11 eurų, o ne pagal nuvažiuotus kilometrus. Kuo daugiau važiuoja, tuo daugiau mokėti reikėtų. Neabejotinai, tai dar labiau pablogintų situaciją vežėjams, kurie pastaruosius metus išgyvena sudėtingus laikus. Jei nebus peržiūrėti pernai priimti pakeitimai ir sumažintas kelių mokestis, neatmetama, kad Lietuva gali netekti dar daugiau transporto įmonių“, – sako A. Burba.

Anot jo, iš Lietuvos gali išsikelti dar daugiau įmonių, o tos, kurios neturi finansinių išteklių veiklą perkelti svetur, gali atsidurti ties bankroto slenksčiu. Dėl to skaudžiai gali nukentėti Valstybės biudžetas, kuris surinks dar mažiau pajamų.

Asociacijos prezidiumo narys, bendrovės „Telmento transportas“ direktorius Artūras Telmentas tvirtina, kad pirminiai tikslai buvo geri, nes Lietuvoje siekiama įdiegti panašią tvarką kaip kai kuriose Europos šalyse, tačiau neįvertinti visi aspektai.

„Pavyzdžiui, Vokietijoje yra panaši kelių mokesčio tvarka, kai mokama pagal nuvažiuotus kilometrus, tačiau čia vairuotojai turi galimybę nemokamai naudotis daugeliu paslaugų. Tarkim, tualetai yra nemokami, dušai yra visur, dažniausiai jie mokami, bet kur yra mokamas parkingas, šios paslaugos yra nemokamos. Be to, kai kuriose aikštelėse už dalį sumokėto mokesčio gauni nemokamai maisto pavalgyti. Prancūzijoje visos aikštelės nemokamos, taip pat nemokami ir tualetai, dušai, geriamas vanduo degalų kolonėlėse irgi nemokamas. Lietuvoje to kol kas nėra. Pas mus irgi turėtų būti investuojama į infrastruktūrą, kad vairuotojams būtų patogiau“, – sako A. Telmentas.

Šiuo metu Lietuvoje kelių mokestis mokamas tik už magistralinius kelius, kurie iš viso sudaro 1,7 tūkst. kilometrų. Nuo 2023 m., jei niekas nesikeis, turės būti mokama ne tik už magistralinius, bet ir važiuojant krašto bei regioniniais keliais, o tai sudarys jau 21 tūkst. kilometrų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
1.7143

Nustatytos sąlygos bepiločių orlaivių skrydžiams miestuose, kuriuose yra oro uostai

Nuo rugpjūčio 1 d. Lietuvos miestuose, kuriuose yra oro uostai, bus taikoma paprastesnė bepiločių...

Lietuvai nepavyks greitai pakeisti baltarusių krovinių, įmonėms gali prireikti paramos (203)

Europos Sąjunga i (ES) rengiantis uždrausti Baltarusijai eksportuoti kalio trąšas per...

„Audi“ nuo 2033 metų nebegamins automobilių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais papildyta (42)

Vokietijos automobilių gamybos milžinė „ Audi “ antradienį paskelbė, kad iki 2033 metų...

Skuodis susitiko su „Ryanair“ vadovais: siekiama pritraukti investicijas į Kauno oro uostą (1)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį ministerijoje priėmė Airijos oro linijų...

„Linava“: trūkstant kvalifikuotų vilkikų vairuotojų stoja transporto sektoriaus veiklos (31)

Mūsų šalies transporto kompanijos, nesulaukdamos atsakingų institucijų sprendimo skirti...

Top naujienos

Į nekilnojamojo turto rinką grįžo ilgai nematyti spekuliantai: įspėjama dėl dirbtinai keliamų kainų LB siūlo keisti įstatymus (134)

Gyventojams šiandien būstus perkant greičiau nei juos spėjama statyti, nekilnojamo turto rinkoje...

Tropiniai karščiai iš Lietuvos trauksis audringai: po Joninių – ryškūs pokyčiai (2)

Lietuvą svilina kaitra, pirmadienį buvo karščiausia birželio naktis, vis tik ne visada birželį...

Joninių naktį policijai pranešta apie galimą radijo laidų vedėjo iš Baltarusijos pagrobimą Vilniuje (108)

Joninių naktį didžiausią nerimą Vilniaus policijai sukėlęs pranešimas buvo gautas apie 23.30...

Užkalnis. Gyvenimas jau per geras ir eina dar geryn (450)

Kartais būna taip, kad apsidairai, ir matai, kad viskas tiesiog taip puiku, kad geriau mes nesame...

Įspūdingas praėjusio finalo pakartojimas sudėliojo aštuntfinalio poras skirti trys 11 m baudiniai (53)

Trečiadienį vėlai vakare baigėsi Euro 2020 grupių etapas, po kurio paaiškėjo visos...

Dauguma ežerų įšilo iki 22–24 laipsnių, maudynėms tinkamas ir giliausias šalies ežeras (1)

Dauguma ežerų pasitinkant Jonines yra įšilę iki 22–24 laipsnių šilumos, komfortiškoms...

Lietus su perkūnija niekur nedings: sinoptikai žada permainingus orus (16)

Šiandien per Lietuvą lėtai slinks atmosferos frontas. Dienos pradžia bus gana saulėta ir sausa,...

Audra atkeliavo į Lietuvą: stichija Kaune vartė medžius PAGD: su stichija susiję apie 50 pranešimų (201)

Kaip ir žadėta, per Lietuvą birželio 23-osios vakarą slenka audros debesys. Nors didžiųjų...

Incidentas Pabradėje: migrantai sukėlė riaušes, pasieniečiai panaudojo ašarines dujas, aidėjo šūviai papildyta (611)

Trečiadienį vakare VSAT Užsieniečių registracijos centre (URC) Pabradėje apgyvendintiems...