aA
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika antradienį plenariniame posėdyje pateikė Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, tačiau Seimo nariai nesutiko jo svarstyti. Skaičiuojama, kad jis į valstybės biudžetą kasmet būtų atnešęs po 29 mln. eurų.
Kęstutis Mažeika
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Domantas Pipas

Kartu su 2020 metų valstybės biudžetu teiktu naujuoju įstatymu siekiama formuoti visuomenės įpročius renkantis transporto priemones, atkreipti dėmesį į jų sukeliamą poveikį aplinkai bei klimato kaitai ir skatinti rinktis mažiau taršias transporto priemones, didinti išteklių ir energijos vartojimo efektyvumą, taip mažinant poveikį aplinkai, žmonių sveikatai, klimato kaitai.

Už projekto priėmimą svarstyti balsavo 30 Seimo narių, prieš – 36, dar 34 susilaikė. Jis grąžintas tobulinti.

Prieš balsavimą „konservatorius“ Mykolas Majauskas ragino automobilių mokestį pasidėti į stalčių ir negąsdinti žmonių.

„Tai joks taršos mokestis. Jis, atvirkščiai – skatins taršą, nes laužas jau įvažiavęs į Lietuvą, tad žmonės suprasdami, kad parduoti tą laužą bus dar sunkiau, iš esmės droš jį, kol sudroš gamtą.

Mokestis taip pat didins socialinę atskirtį, nes jis nuguls ant žmonių, kurie turi mažiausias pajamas ir negali įsigyti automobilių, kurie teršia mažiau“, – kalbėjo jis.

K. Mažeika aiškino, kad, norint sustabdyti senų ir taršių automobilių patekimą į Lietuvą, šis žingsnis yra būtinas.

„Kitaip suksimės toje pačioje karuselėje ir neturėsime galimybės išeiti, o atėjus laikui visiems esamiems automobiliams reikės mokesčio“, – sakė ministras.

Projekte siūloma nuo 2020 metų sausio 1 dienos nustatyti automobilių taršos mokestį automobilių valdytojams, kai jie pirmą kartą registruojami Lietuvoje arba keičiama informacija apie jų savininką.

„Taršiomis transporto priemonėmis laikomos tos, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km, ir dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km“, – rašoma aiškinamajame rašte.

Mokesčio dydžiai nustatomi pagal specialias formules, jos, kad skaitytojams būtų patogiau, yra suvestos į DELFI sukurtą skaičiuoklę.

Gautą dydį reikia susirasti pridedamoje lentelėje.


„Europos aplinkos agentūros duomenimis, Lietuvoje 2016 metais pirmą kartą į rinką pateiktų transporto priemonių vidutinė CO2 vertė – 126 g/km, todėl siekiant, kad siūloma ekonominė priemonė prisidėtų prie naujai įsigyjamų automobilių taršos mažinimo, tikslinga taikyti CO2 apmokestinimo ribą dyzelinu varomoms transporto priemonėms 115 g/km CO2, o benzinu varomoms transporto priemonėms – 130 g/ km CO2 apmokestinimo ribą“, – rašoma aiškinamajame rašte.

Skaičiuojama, kad projektui įgyvendinti reikėtų 140 tūkst. eurų, o mokesčiui administruoti – kasmet po 80 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų. Priėmus projektą, planuojamos įplaukos į valstybės biudžetą – 29 mln. eurų kasmet.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
3.8333

Lietuvos oro uostuose toliau daugėja skrydžių: daugiau maršrutų atostogų kryptimis

Pirmoji birželio pusė Lietuvos oro uostuose demonstruoja aktyvų keleivinės aviacijos atsigavimą....

„LTG Cargo“ gegužę pervežė beveik 4,3 mln. tonų krovinių – 2 proc. daugiau nei pernai (1)

Krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ gegužę pervežė beveik 4,3 mln. tonų...

Prieš vasarišką savaitgalį - automobilių antplūdis: išvažiavimus iš Vilniaus sukaustė spūstys (30)

Prieš vasarišką savaitgalį ties išvažiavimais iš Vilniaus susidarė spūstys. Tam įtakos...

Moteris teigia pastebėjusi pavežėjų gudrybes: kelionė pabrangsta dvigubai (45)

Į portalą „ Kas vyksta Kaune “ kreipėsi dėl „Bolt“ vairuotojų elgesio pasipiktinusi...

Pavežėjams brangstant pasigedo naktinių autobusų: naktį namo norintiems grįžti vilniečiams turi atsakymą (49)

Laisvėjant karantinui, ypač savaitgalių vakarais, vilniečiai susiduria su problema, kaip grįžti...

Top naujienos

Pratasevičius atvestas į spaudos konferenciją Baltarusijoje BBC žurnalistai paliko salę (25)

Žurnalistas, buvęs informacinio projekto „Nexta“ redaktorius Ramanas Pratasevičius atvestas...

Europoje auga nerimas dėl grėsmingos atmainos: Lietuvos situacijoje – reikšmingas pokytis (166)

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ( ECDC ) skelbiamais duomenimis, 2021 m. 21–22...

Mauricas turi vieną gerą ir vieną blogą žinią – Estija ir vėl mus aplenkė

„Luminor“ banko ekonomistas Žygimantas Mauricas sakosi turintis vieną gerą ir vieną blogą...

Landsbergis patvirtino, kad jam žinomas faktas apie prezidentūros siekį Skaisgirytę paskirti URM vadove (48)

Užsienio reikalų ministras, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD)...

Nausėda po susitikimo su JAV prezidentu išgirdo svarbų Bideno patikinimą: užsiminė apie žinutę Putinui papildyta (386)

Baltijos šalių lyderiai pirmadienį Briuselyje susitiko su Jungtinių Valstijų prezidentu Joe...

Teismas atmetė Kirkorovo skundą (52)

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjo Rusijos ir Bulgarijos...

Didėjant įtampai pasienyje – svarbūs planai Pabradėje: aiškėja, kaip ir kur apgyvendins nelegalius migrantus apie trečdalis nelegalių migrantų bando pasišalinti (89)

Kariuomenė baigė statyti nelegaliems migrantams apgyvendinti skirtą palapinių miestelį, pranešė...

Po audringo skandalo prabilo pati Agnė Jagelavičiūtė: nenoriu gyventi jūsų „fake“ realybėje (14)

Praėjusios savaitės pabaigoje buvo pranešta apie žinomos stilistės, žurnalo „ L'Officiel...

Prieš metus išsiskyrusi Ieva Zasimauskaitė išteka antrą kartą (21)

Praėjusiais metais išsiskyrusi atlikėja Ieva Zasimauskaitė ir vėl džiaugiasi šiltais...

Viktor Voroncov | D+

Migrantų krizė prie Baltarusijos sienos turi ir teigiamą pusę: Lietuva neturi pramiegoti savo šanso (1)

Kai Minske buvo nutupdytas tarptautinį konfliktą įplieskęs „Ryanair“ lėktuvas, Lukašenkos...