aA
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika antradienį plenariniame posėdyje pateikė Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, tačiau Seimo nariai nesutiko jo svarstyti. Skaičiuojama, kad jis į valstybės biudžetą kasmet būtų atnešęs po 29 mln. eurų.
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Domantas Pipas

Kartu su 2020 metų valstybės biudžetu teiktu naujuoju įstatymu siekiama formuoti visuomenės įpročius renkantis transporto priemones, atkreipti dėmesį į jų sukeliamą poveikį aplinkai bei klimato kaitai ir skatinti rinktis mažiau taršias transporto priemones, didinti išteklių ir energijos vartojimo efektyvumą, taip mažinant poveikį aplinkai, žmonių sveikatai, klimato kaitai.

Už projekto priėmimą svarstyti balsavo 30 Seimo narių, prieš – 36, dar 34 susilaikė. Jis grąžintas tobulinti.

Prieš balsavimą „konservatorius“ Mykolas Majauskas ragino automobilių mokestį pasidėti į stalčių ir negąsdinti žmonių.

„Tai joks taršos mokestis. Jis, atvirkščiai – skatins taršą, nes laužas jau įvažiavęs į Lietuvą, tad žmonės suprasdami, kad parduoti tą laužą bus dar sunkiau, iš esmės droš jį, kol sudroš gamtą.

Mokestis taip pat didins socialinę atskirtį, nes jis nuguls ant žmonių, kurie turi mažiausias pajamas ir negali įsigyti automobilių, kurie teršia mažiau“, – kalbėjo jis.

K. Mažeika aiškino, kad, norint sustabdyti senų ir taršių automobilių patekimą į Lietuvą, šis žingsnis yra būtinas.

„Kitaip suksimės toje pačioje karuselėje ir neturėsime galimybės išeiti, o atėjus laikui visiems esamiems automobiliams reikės mokesčio“, – sakė ministras.

Projekte siūloma nuo 2020 metų sausio 1 dienos nustatyti automobilių taršos mokestį automobilių valdytojams, kai jie pirmą kartą registruojami Lietuvoje arba keičiama informacija apie jų savininką.

„Taršiomis transporto priemonėmis laikomos tos, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km, ir dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km“, – rašoma aiškinamajame rašte.

Mokesčio dydžiai nustatomi pagal specialias formules, jos, kad skaitytojams būtų patogiau, yra suvestos į DELFI sukurtą skaičiuoklę.

Gautą dydį reikia susirasti pridedamoje lentelėje.


„Europos aplinkos agentūros duomenimis, Lietuvoje 2016 metais pirmą kartą į rinką pateiktų transporto priemonių vidutinė CO2 vertė – 126 g/km, todėl siekiant, kad siūloma ekonominė priemonė prisidėtų prie naujai įsigyjamų automobilių taršos mažinimo, tikslinga taikyti CO2 apmokestinimo ribą dyzelinu varomoms transporto priemonėms 115 g/km CO2, o benzinu varomoms transporto priemonėms – 130 g/ km CO2 apmokestinimo ribą“, – rašoma aiškinamajame rašte.

Skaičiuojama, kad projektui įgyvendinti reikėtų 140 tūkst. eurų, o mokesčiui administruoti – kasmet po 80 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų. Priėmus projektą, planuojamos įplaukos į valstybės biudžetą – 29 mln. eurų kasmet.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
3.8333

„Amžiaus projektas“: prie Kauno klinikų neliks automobilių statymo problemų (149)

Prie Kauno klinikų rasti vietą, kur piko metu pastatyti automobilį tampa rimtu iššūkiu. Kauno...

Neverovičius: susitikime su „Japan Airlines“ atstovu kalbėjome apie tiesioginio skrydžio galimybę (15)

Penktadienį vykusiame prezidento Gitano Nausėdos ir Japonijos pramonės įmones vienijančios...

Seimas atmetė dar vieną Nausėdos veto – šįkart dėl kelių įmonių (10)

Seimas ketvirtadienį atmetė prezidento Gitano Nausėdos veto sprendimui įtraukti kelių...

Į Estiją atriedėjusi „CityBee“ klientams siūlo „išgerti ir vairuoti“ (14)

Prieš porą savaičių į Estijos rinką atėjusi Lietuvos automobilių dalijimosi platforma „...

Vyriausybė pratęsė išimtį dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems (3)

Vyriausybė trečiadienį iki 2024-ųjų pabaigos pratęsė išimtį, leidžiančią „ Lietuvos...

Top naujienos

Vilkikų vairuotojai – itin atvirai apie darbą: šeimos ir namų ilgesį atperka įspūdinga alga (64)

Dėka vilkikų vairuotojo darbo tūkstančiai Lietuvos šeimų ne tik egzistuoja, bet ir gyvena. Nors...

Šilti orai dar nesitraukia (3)

Grybavimo bei ganiavos sezonas dar nesibaigia. Pietų oro srautas toliau plukdo vėlyvo rudens metu...

Urologas: jei norite, kad vyras neitų pas meilužę, duokite jam mėtų arbatos (173)

„Ji tiktų vyresniems, tik ne jauniems vyrams, nes mėtų arbata turi potenciją slopinančių...

Jauno mediko savižudybė atvėrė žaizdą, ji negydoma, nes visi nori likti švarūs (110)

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninėje dirbusio jauno mediko savižudybė visuomenės...

Prie Vilniaus pareigūnai sučiupo keleivius vežusį maršrutinio autobuso vairuotoją – beveik pustrečios promilės (33)

Šeštadienio vakarą, 18.34 val., Vilniaus policija gavo pranešimą, kad iš Vilniaus Lavoriškių...

Aštuntą mėnesį besilaukianti Rūta Ščiogoliovaitė surengė koncertą ypatingoje vietoje: jau išeisiu užtarnautų atostogų (153)

Šeštadienio vakarą Šv. Kotrynos bažnyčioje atlikėja Rūta Ščiogolevaitė ir pianistas...

Mes nusipirkome namą Italijoje – už dolerį: štai kas nutiko paskui (104)

Sandoris atrodė pernelyg geras, kad būtų tiesa. Naujas namas – ir, galimas daiktas, visiškai...

Baltijos jūroje aptiko milijoninės vertės lobį: krovinys buvo gabenamas Rusijos carui, tačiau tikslo nepasiekė (39)

Iš Baltijos jūroje 1917 metais vokiečių povandeninio laivo paskandinto laivo ištraukta 900...

15 priežasčių, kodėl rytinis seksas yra geriausias, ir patarimai, kaip pakurstyti aistrą miegamajame (15)

Be abejonės, seksas visada yra malonu, tačiau jei tą malonumą pajuntame iš pat ryto, tai...