aA
Kauno rajone nuo Jiesios iki Rokų baigta tiesti europinės vėžės kelio atkarpa, kuria ateityje važiuos krovininiai traukiniai. Šios atkarpos statybų darbus už 12,9 mln. eurų be PVM atliko bendrovės „Hidrostatyba“ ir Vokietijos bendrovė „Leonhard Weiss RTE“.
© E.Digrytės nuotr.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros direkcijos direktoriaus Karolio Sankovski, Jiesia-Rokai vykstančioms europinės vėžės statyboms kiek sutrukdė lietinga 2017 metų vasara. Be to, šioje „Rail Baltica“ atkarpoje yra itin aukšti šlaitai. Dėl nenumatytų aplinkybių statybų rangos terminas buvo pratęstas, kadangi siekiant užtikrinti kelio saugumą teko imtis neįprastų inžinerinių sprendimų - papildomai buvo pastatyti 180 metrų ilgio ir 3 aukštų gabijonai.

Gabijonų konstrukcija primena sustatytus metalinės vielos narvus, kurie pripildomi akmenimis ir skalda. Gabijonai skirti patikimiau sutvirtinti šlaitus, nes ištisinę sieną vanduo greičiau paplauna. Bendras šių įtvirtinimų ilgis siekia daugiau kaip kilometrą.

„Atmetus nenumatytas aplinkybes ir sudėtingas gamtines sąlygas, laikantis koreguoto rangos darbų grafiko, statybos šioje atkarpoje baigtos laiku“,- sakė K. Sankovski.

Projekto įgyvendinimo metu Jiesios ir Rokų atkarpoje įrengta 4,9 kilometro ilgio naujo 1435 mm pločio vėžės kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 kilometro 1520 mm pločio vėžės kelio.

Rangovas visoje atkarpoje įrengė naujus inžinerinius statinius, rekonstravo elektros tinklus, pastatė signalizacijos įrenginius.

Gyvenamųjų pastatų apsaugai nuo neigiamo triukšmo poveikio buvo pastatytos triukšmą mažinančios sienutės, kurių bendras ilgis siekia beveik kilometrą. Sienutės parinktos atsižvelgiant į triukšmo matavimus, reljefą, esamą užstatymą, esamus kelius.

Užbaigus atkarpą nuo Jiesios iki Rokų planuojama tęsti europinio geležinkelio statybas nuo Rokų iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo. Šiuo metu atkarpos Rokai-Palemonas techninis projektas yra jau parengtas - laukiami reikiami statybų leidimai. Taip pat jau pradėti derinti pirkimo dokumentai, netrukus bus skelbiamas rangos konkursas.

„Ruožas Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas yra vienas svarbiausių projekte, kuris atves europinio standarto geležinkelį nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo. Be to, šis ruožas sudarys sąlygas tęsti „Rail Baltica“ projektą Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos kryptimi“, - sakė K. Sankovski.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (14)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (18)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (1)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (2)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

Top naujienos

Mirusiųjų kūnus ruošiantis tanatopraktikas – apie išnarstytus organus ir paskutinius artimųjų prašymus (8)

„Po trijų mėnesių iškastas ketvirčiuotas kūnas, kurį reikėjo surinkti ir pašarvoti atvirame...

Kaip sekasi verslininkams, dėl vaikų persikėlusiems į ekologišką gyvenvietę (11)

Noras sukurti geresnį gyvenimą savo vaikams vilnietę Darija su šeima atvedė į ekologiškos...

Tapinas apie į Latviją neišskridusią Grybauskaitę: man nesueina galai niekaip (18)

Sekmadienį Lietuvą apskriejo žinia, kad dėl lėktuvo gedimo prezidentė Dalia Grybauskaitė...

Užkalnis norėjo atsikąsti šviestuvo ir pakramsnoti baldus (87)

Jeigu šviestuvai, baldai ir baro puošmenos būtų valgomi, „Pachamama Dinner Club“ būtų...

Po atimtų vaikų skandalų motina pratrūko: augindama du vaikus jaučiuosi nesaugi (46)

Apie tūkstantį žmonių sekmadienį 11 val. susirinko į mitingą prieš vaikų atiminėjimą...

Bioarcheologė: prieš kelis šimtus metų lietuviai gyvendavo tik iki 40 m. ir mirdavo nuo baisių ligų (117)

„Žmogaus griaučiai yra nuostabūs tuo, kad jie ne tik suteikia galimybę judėti ar apsaugo...

Broliai Antetokounmpo: Nigerijos palikuonys kelią į krepšinio sėkmę skynėsi per skurdų uždarbį gatvėje

Meilę gimtajai Graikijai išpažinę ir rasizmo išpuolius išgyvenę broliai Antetokounmpo...

Autobuso vairuotojas: pasitaikydavo, kad ir autobuso durys iškrisdavo, ir žieminių padangų nedėdavome

Anksčiau buvo paprasčiau – žiemą visuose autobusuose šalta, vasarą karšta, atidaryti liukai...

5 mitai apie investicinius fondus

Visuomenėje apie rizikos kapitalo fondus vyrauja įvairūs mitai, kurie dažnai yra neigiami ir netgi...

Eksperto prognozė: kaip kriptovaliutų rinka atrodys 2019 metais (91)

Londono universiteto koledžo mokslininkas Paolo Tasca sako, kad kriptovaliutų rinka tampa vis...