Pagal galiojančias taisykles, atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto laivai privalo pristatyti į uosto priėmimo įrenginius juose susidariusias atliekas. Todėl, pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako, siekiant užtikrinti šios paslaugos kokybę, ir buvo priimtas sprendimas statyti atliekų surinkimo laivą.

Uosto direkcija yra įpareigota organizuoti laivuose susidarančių atliekų perdavimą jas tvarkančioms įmonėms. Siekiant didinti dėmesį šiai uoste teikiamai paslaugai buvo priimtas sprendimas modernia, nauja technika kartu kelti ir šios paslaugos kokybę. Laive turėtų būti sumontuota šiuolaikinė, aukščiausius saugos ir gaisrinius reikalavimus atitinkanti įranga, jis bus varomas elektra“, – sakė jis.

Anot Uosto direkcijos, planuojama, kad naujasis laivas turės lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo ir šiukšlių surinkimo talpą. Laivu surinktos atliekos iš į Klaipėdos uostą atplaukusių laivų bus transportuojamos ir perduodamos į krante esančius valymo įrenginius. Laivas taip pat privalės turėti sumontuotą lijalinių vandenų valymo įrangą. Laivo ilgis neturėtų viršyti 45 metrų, plotis – 10 metrų. Planuojama, kad jis dirbs 24 valandas per 7 dienas. Įgulą sudarys 3 žmonės.

Statant laivą, dėmesys bus sutelktas ir į tvarumo uoste didinimą. Tad statytojas įpareigotas suprojektuoti ir pastatyti hibridinį laivą. Jis bus varomas dviem elektriniais varikliais ir dyzeliniais degalais. Projektuojant jį, taip pat privalės būti numatyta galimybė įdiegti vandenilio technologijas, kad ateityje jis būtų kaip pagrindinis energijos, kuria varomas laivas, šaltinis.

Sutartis dėl laivo pasirašyta su „Baltic Workboats AS“, veikiančia pagal jungtinės veiklos sutartį su UAB Vakarų Baltijos laivų statykla.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją