Troleibusų įmonės „Autrolis“ atstovai mano, kad miesto valdžia nerodo didelio dėmesio ir ryžto, kad būtų gauta pinigų naujai linijai nutiesti.

Gyventojai jau praranda viltį

Prieš dvejus metus už Savivaldybės lėšas nutiesus naują liniją nuo Tvirtovės alėjos ir Utenos gatvės sankryžos iki Varnių gatvės, jau šiemet tikėtasi, kad ji bus pratęsta į Šilainius.

Pasak „Autrolio“ atstovų, bendrovė pastaruoju metu sulaukia daug gyventojų klausimų, kada tai bus. Redakciją taip pat pasiekė laiškai internetu, kuriuose skaitytojai piktinasi, kad jau 17 metų apie tai kalbama, bet nieko nedaroma. „Kodėl pas mus negerbiami miesto gyventojai - keleiviai Šilainiuose tebevežiojami senais „Ikarusais“, - rašo skaitytojas Paulius.

Vilijampolės gyventojai teigė esą patenkinti troleibusais. „Džiaugiuosi, kad patogiai galiu nuvažiuoti į Centrą. Šioje vietoje autobusais važinėti nelabai patogu, o mikroautobusais - per brangu“, - atidarius liniją Vilijampolėje sakė Juozas Pipiras.

Iki Varnių gatvės važinėja 5-ojo ir 8-ojo maršruto troleibusai.

Pirmenybė - naujai gatvei

Savivaldybės administracijos Plėtros programų valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja Sonata Senkienė teigė, kad pernai Vyriausybės buvo prašoma skirti lėšų iš Valstybės investicijų programos ir Europos Sąjungos fondų. „Tačiau Susisiekimo ministerija pirmenybę teikė kitam pateiktam projektui – Marvelės gatvės tiesimui, - kalbėjo S.Senkienė.

Tuo tarpu bendrovės „Autrolis“ komercijos direktorius Vytas Bancevičius įsitikinęs, kad tai – ne Vyriausybės, o miesto valdžios apsisprendimas. „Pats esu buvęs miesto Tarybos nariu, todėl žinau, kad daug ką lemia vietos valdžios ryžtas, - įsitikinęs jis. – Bijau, kad ir šiemet galime nieko negauti, nes pasigendu didesnio miesto valdžios noro nutiesti naują troleibusų liniją. O pinigų iš ES galima gauti ne tik per Vyriausybę, bet ir teikti paraišką tiesiogiai Briuseliui.”

S.Senkienė pastebėjo, kad Savivaldybės administracijos padaliniai turėtų labiau koordinuoti rengiamus projektus ir išrinkti svarbiausius. „Kaunas galės pretenduoti į tiltų, gatvių rekonstrukcijos, apšvietimo, ir daugybę kitų svarbių projektų finansavimą. Tačiau viskam iškart pinigų gauti neįmanoma, todėl jau dabar reikia pasirinkti prioritetus“, - kalbėjo ji.

Nutiesti naują liniją į Šilainius kainuotų 14,67 milijono litų.

Siūloma tiesti dar vieną liniją

„Autrolis“ miesto valdžiai siūlo nutiesti 1,2 km liniją ir Kariūnų plente, kuriuo troleibusai važiuotų iki Onkologijos ligoninės. Preliminariais skaičiavimais, šie darbai kainuotų iki 800 tūkst. litų.

Pasak Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Zenono Girčio, šiemet dėl rekonstrukcijos ketinama uždaryti A.Juozapavičiaus prospektą. „Jei politikai ir administracija nuspręstų tiesti liniją Kareivinių gatvėje, ją galėtume parengti troleibusų eismui, kol vyks darbai Šančiuose“, - kalbėjo jis.

Vakar vykusiame pasitarime dėl troleibusų linijų plėtros Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras siūlė „Autroliui“ apskaičiuoti, kiek reikės investicijų, ar naujasis maršrutas turės pakankamai keleivių. „Gali būti, kad tada nereikės į Onkologijos ligoninę važiuojančių autobusų, antra vertus, jeigu nebūtų daug keleivių, turėtume nuostolių“, - kalbėjo jis.

Transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Karolis Dekeris buvo atsargus ne tik dėl naujos linijos Kareivinių gatvėje, bet ir dėl plėtros į Šilainius būtinybės. „Naują troleibusų liniją tiesti apsimoka tik tada, kai keleivių yra tiek, kad mašinos gali kursuoti kas penkias minutes. Be to, mieste būtina modernizuoti seną kontaktinį troleibusų tinklą, daug kur keisti stulpus, gerinti visą infrastruktūrą“, - teigė jis.

Transporto skyriaus specialistai pastebėjo, kad dėl naujų linijų papildomai prireiks iki 60 troleibusų, taip pat reikės rasti ir naujų darbuotojų. Jau dabar troleibusų parkui trūksta 24 vairuotojų, o po plėtros jų reikės dar daugiau.