Praėjusių metų skaičiai atrodo tiesiog įspūdingai. „Autoplius.lt“ atstovas atskleidė, kokius automobilius lietuviai renkasi dažniausiai.

„Yra dviejų tipų automobiliai – naujas ir naudotas. Naujas tradicinis automobilis, dažniausiai, yra „Toyota“ – būtent „Toyota“ užima 5 iš 10 vietų dažniausiai parduodamų naujų automobilių segmente. „Corolla“ ir „RAV4“ – jau ne pirmą, ne antrą ir net ne trečią kartą iš eilės yra patys perkamiausi modeliai. Trečioje vietoje yra „Octavia“ antrą ketvirtį iš eilės“, – dalijosi Gintenis Dauparas.

Gintenis Dauparas

Taigi, pasak pašnekovo, Lietuvos gatvėse dominuoja nedideli, lengvi automobiliai, kalbant apie naujus.

„Kas liečia naudotą automobilį – tai, vidutiniškai, Lietuvoje perkamas-parduodamas 12 metų senumo automobilis. Jo galia svyruoja nuo 90 iki 110 maždaug kilovatų. Patys perkamiausi yra 5 serijos „BMW“, 3 serijos „BMW“, trečioje vietoje yra „Volkswagen Passat“, ketvirtoje vietoje „Volkswagen Golf“, o toliau jau galime dešimtuke rasti ir „Opel Astra“, ir „Volvo XC60“, ir „BMW X5“ netgi“, – teigė G. Dauparas.

Kaip pastebėjo „Autoplius.lt“ atstovas, dažniausiai parduodamų naudotų automobilių dešimtuke nematyti nei vieno „Subaru“ automobilio.

Spūstys Pilaitėje

Naujų automobilių pirkėjai „bėga“ nuo dyzelio


G. Dauparas atkreipė dėmesį į tai, kad, kalbant apie tai, kiek vairuotojų pasirenka dyzeliu, o kiek benzinu varomus automobilius, naujų ir naudotų automobilių statistika pasiskirsto skirtingai.

„Kas liečia, pavyzdžiui, naudotus importuotus automobilius – pernai dyzeliai sudarė 73,5 procento, o šiemet dalis jau yra šiek tiek mažesnė ir dyzeliai sudaro tik 66 procentus. Tą likusią dalį suvalgė būtent hibridai ir benzinai. Naudotų importuotų automobilių tarpe hibridai sudaro ne tokią ir didelę dalį – 8,9 procento, bet ji yra auganti. Elektromobiliai kol kas sudaro tik 2,3 procento“, – kalbėjo jis.

Automobiliai

Anot pašnekovo, tuo tarpu naujų automobilių pirkėjai – akivaizdžiai „bėga“ nuo dyzelio.

„Dyzeliai sudaro antrą pagal dydį dalį, kuri siekia vos 18 su trupučiu procentų. Mažiau yra nupirkta tik elektromobilių – 9,6 procento, kas gali atrodyti kaip jau šiek tiek ženklesnė dalis, bet, turint omenyje, kad Europos Sąjungos vidurkis yra 21,6 procento – mes atsiliekame per pusę. Kai Europos Sąjungos vidurkis buvo 10 procentų, pas mus buvo 5 procentai“, – teigė G. Dauparas.

Jis pasidžiaugė tuo, kad didžiausią dalį naujų automobilių segmente sudaro būtent hibridai.

„Daugiau negu 41 procentą sudaro hibridai. Akivaizdu, kad „Toyota“ ir kiti hibridų gamintojai per laiką įrodė, kad tai yra patikimas automobilis, kad turi geras sąnaudas, pakankamai žemišką kainą ir, aišku, tai puikiai atsispindi naujų automobilių TOP10 lentelėje“, – teigė G. Dauparas.

Lietuvių automobilių parkas sensta


Pastebima, kad, nors į šalį importuojami automobiliai yra vis naujesni, vis dėlto, lietuvių automobilių parkas akivaizdžiai sensta.

„Tų automobilių yra įvežama vis dar per mažai, todėl natūralus automobilių senėjimas ir nusidėvėjimas tiesiog neleidžia tam parkui vidiniam atsinaujinti taip greitai, bet, kadangi naujų automobilių gamybos terminai jau trumpėja, Vakarų rinkoje pasiūla didėja – tikėtina, kad tą kažkokį atsinaujinimą bėgant laikui turėtume pamatyti. Negaliu sakyti, kad labai greitu metu, bet nebe už kalnų“, – teigė G. Dauparas.

Automobiliai

Tiesa, dažnai lietuviai yra linkę lygintis su kitų šalių vairuotojais ir panagrinėti, kokius automobilius vairuoja jie. Tam tikrais pastebėjimais pasidalijo ir G. Dauparas.

„Tikslių duomenų nepasakysiu, bet vokiečiai, sakykime, perka daugiau naujų automobilių negu mes, tad logiškai gaunasi tas automobilių amžiaus vidurkis šiek tiek naujesnis, nes būtent jų dėvėti, 5 metų senumo automobiliai ir atkeliauja pas mus“, – teigė pašnekovas.

Pasidalijo prognozėmis šiems metams


G. Dauparas reportaže aptarė ir tai, kokių automobilių kainų ir apskritai rinkos tendencijų galime tikėtis 2024-aisiais metais.

„Kainos, panašu, dabar jau kyla natūraliai, taip, kaip kilo visada, neskaitant paskutinio infliacijos ir automobilių kainų augimo laikotarpio, kuris jau pernai metų pabaigoje baigėsi.

Ateityje, aš manau, kainos kol kas turėtų kilti stabiliai, taip, kaip visada. Taip pat, turėtų šiek tiek spartėti naujų automobilių pirkimai, nes, kaip minėjau, gamybos ir pristatymo terminai trumpėja“, – teigė jis.

Be to, pašnekovo teigimu, tikėtina, kad vis daugiau žmonių dyzeliu ar benzinu varomus automobilius iškeis į varomus elektra.

„Vis daugiau naujų automobilių gamintojų paskelbia, kad 5 ar 10 metų tarpe net nebegamins vidaus degimo variklių, tai, logiškai, visokios valstybės siūlomos paskatos, didėjanti pasiūla, didėjantis automobilių įkrovimo stotelių kiekis – visa tai mus verčia keltis link elektros.

Aišku, stebint paskutinius keletą metų, matome, kad bet koks netikėtas geopolitinis posūkis ar krovininių laivų kelio užsidarymas gali padaryti taip, kad visa tai, ką aš ką tik pasakiau, bus netiesa“, – teigė G. Dauparas.

Visą reportažą rasite LNK portale: