Šiuo metu užsukus į Panevėžio automobilių turgų akys raibsta nuo žvilgančių mašinų. Jų pilna ir saugomoje aikštelėje, ir už jos tvoros.

Tačiau tikros gyvybės čia beveik nėra – tik vienas kitas vyras antradienio rytą apžiūrėjo ratus, bet per ilgai nesustojo nė prie vienų.

Panevėžio automobilių turguje sutiktas panevėžietis Arnoldas prisipažino naudotą „Audi“ pardavinėjantis jau tris mėnesius ir per tą laiką nesulaukė nė vieno besidominčio pirkėjo.

Mašinų turgus Panevėžyje

„Nei skambučio buvo, nei kas gyvai klausė. Leidau ir kainą nuo 7 tūkst. iki 6 tūkst. eurų, niekas nepadeda – viskas sustoję. Skelbimai internete man 20 eurų kainuoja“, – kalbėjo savo mašiną blizginęs vaikinas.

Praeityje jis teigė ne kartą pardavinėjęs automobilius, bet tokio štilio dar niekad nepatyrė.

Sveiki ligoniai

Automobilių prekyba 23-ejus metus užsiimančios įmonės Panevėžyje vadybininkas Marius teigė nuo pat karantino pradžios turintis nedarbingumo pažymėjimą, nes nėra darbo.

„Labiau nusiristi šitame sektoriuje nebėra kur, pelnas nulinis, nuostoliai – baisūs. Iki karantino buvome prisigabenę daug automobilių, o pardavėme vos kelis. Dar niekada nebuvo taip blogai ir neaišku, kaip viskas baigsis – atsigavimo net nematyti“, – kalbėjo pardavėjas.

Tokios skausmingos krizės nuo 2008-ųjų nepatyrė ir dvylika metų automobilių prekyba užsiimantis panevėžietis Arūnas. Jis irgi tvirtino per karantiną nepardavęs nė vienos mašinos.

„Dabar nelabai mums sekasi verslauti. Buvome iš užsienio atsivežę automobilių, bet viskas sustojo ir prekyba sustojo. Mašinų pilnas turgus, o pirkėjų nėra, tik po vieną kitą prieina pasidomėti“, – rankomis skėsčioja į turgų penkias mašinas atgabenęs verslininkas.

Mašinų turgus Panevėžyje

Paklaustas, ar paveikė šis sunkmetis automobilių kainas, Arūnas patvirtino šias likus tokioms pačioms kaip iki karantino – esą pardavėjai neturi kaip leisti kainos.

„Pirmiausia, nėra pirkėjų, kad derėtumėmės. O antra, jei nuperki automobilį už 2000 eurų, tai kiek gali dar nuleisti, juk kainuoja ir atgabenti, ir mokesčiai“, – teisinasi pardavėjas.

Apie prastą prekybą kalbėjo ir Panevėžio automobilių turgaus aikštelės darbuotojai.

Paieškų vargai

„Pirkėjų nėra, bet ir nusipirkti nėra ką. Karantinas smaugia, tačiau savo kainų peržiūrėti pardavėjai vis tiek nenori“, – pasakoja darbinį lengvąjį automobilį neseniai įsigijęs panevėžietis Vidmantas.

Jis sako nenorintis nė prisiminti, kaip dvi savaites blaškėsi po Lietuvą, ieškodamas naujų ratų. Kaip tik per karantiną jo 2008-ųjų „Peugeot“ pateko į avariją ir taip buvo sumaitotas, kad draudimas iš karto išregistravo. Už patirtą žalą savininkas gavo 1100 eurų išmoką.

Tačiau ir už daugiau nei dvigubai didesnę sumą rasti automobilį darbui pasirodė tikras iššūkis.

„Kadangi tenka vežioti bendradarbius, nusprendžiau šį kartą įsigyti autobusiuką. Jo kainos internete lipo per 2000 eurų, beveik 3000 prašė ir pardavėjas Panevėžio turguje. Tačiau tokios sumos, kokios jie nori, vaizdas visai neatitinka“, – tikina Vidmantas.

Mašinų turgus Panevėžyje

Bene tris vakarus iš eilės panevėžietis važinėjo į Kauną apžiūrėti internetinio skelbimo nuotraukose gerai atrodančių automobilių, bet realybėje jie pasirodė tiesiog kraupūs. Dar keletą dienų bergždžiai po darbo kursavo į Vilnių, Šiaulius.

„Nuotraukose gražu, o nuvažiuoji pažiūrėti – baisu, ką žmonės siūlo ir dar už tris keturis tūkst. eurų. Reikėtų tokius pardavėjus viešinti, kad neeikvotų kitų laiko ir energijos. Dar ir sukčių atsiradę – to paties automobilio už neįtikėtinai mažą kainą mačiau kelis visiškai skirtingus skelbimus: vienur jis atgabentas iš Švedijos, kitur – iš Vokietijos“, – pasakojo Vidmantas.

Atsisakęs autobusiuko, jis vis dėlto Kaune nusipirko vėl panašaus tipo septynvietį „Volkswagen“ automobilį. Senesnė nei dešimtiems metų mašina kainavo 1600 eurų, vėliau pasirodė, kad ji pilna smulkių gedimų, apie juos pardavėjas neįspėjo.

„Turiu prisipažinti, kad su nurašytu, kiek atitampytu automobiliu dar važinėjau ne vieną dieną, nes neradau, kuo jį pakeisti. O paskui dar užtruko ir registracija, kuriai dėl karantino reikėjo iš anksto registruotis prieš kelias dienas“, – teigė Vidmantas.

Prekyba sustojo

„Regitra“ informuoja, kad jau daugelį paslaugų ji teikia skaitmeniniais kanalais. Savo vardu įregistruoti prieš tai Lietuvoje eksploatuotą automobilį galima tiesiog internetu. Tik iš užsienio įvežto automobilio dar negalima registruoti nuotoliniu būdu, tam reikia atvykti į padalinį, mat reikia patikrinti šių transporto priemonių tapatumą.

„Regitros“ duomenimis, naujų automobilių šią gegužę įregistruota per pusę, o balandį – net trigubai mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Iš užsienio atvežtų naudotų mašinų gegužę įregistruota ketvirtadaliu, balandį – perpus mažiau nei 2019-aisiais. Panašus santykis buvo ir Lietuvoje važinėtų automobilių perregistravimo statistikoje.

Mašinų turgus Panevėžyje

Iš viso šių metų pavasarį šalyje įregistruota 66,4 tūkst. automobilių, o pernai tuo pačiu laiku – per 118 tūkst.

„Paskelbus karantiną, Lietuvoje pastaruosius mėnesiais buvo jaučiamas registruojamų automobilių sumažėjimas. Tačiau gegužę vėl matomas augimas ir registruojamų automobilių skaičius pamažu artėja ikikarantininio laikotarpio rodiklių link. Panevėžyje tendencijos turbūt bus panašios kaip ir visoje Lietuvoje“, – teigia „Regitros“ Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė.

Šiuo metu užsukus į Panevėžio automobilių turgų akys raibsta nuo žvilgančių automobilių. Tačiau tikros gyvybės čia beveik nėra – tik vienas kitas antradienio rytą apžiūrėjo ratus, bet per ilgai nesustojo nė prie vienų.