Pagal paruoštą įstatymo projektą, nuo šių metų gegužės metinis mokestis vienam autobusui didėtų du ir daugiau kartų. Pavyzdžiui, už 8-22 vietų mikro autobusą, reikėtų mokėti ne 600 – 1800 litų, o 1500 – 3000 litų. Už didesnius autobusus mokestis turėtų padidėti nuo 700 – 2600 litų iki 1600 – 3200 litų.

„Nesuprantu, kodėl mokesčiai didinami autobusams, juk tai – visuomeninis transportas. Žmonės yra kviečiami naudotis viešuoju transportu, o ne keliauti kiekvienas atskirai privačiais automobiliais, kurie teršia gamtą, - piktinasi „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas. - Aš siūlyčiau galvoti kitaip: mokesčius didinti ne autobusams, o apmokestinti lengvuosius automobilius, susirinks daug didesnė suma ir bus daugiau naudos. Dabar gaunasi taip, kad lengvieji automobiliai važinėja laisvi nuo mokesčių, o apmokestinami tie, kuriuos reikėtų skatinti.“

Įmonės vadovas skaičiuoja, kad toks mokesčio padidinimas įmonei kainuos daugiau nei 100 tūkst. litų.

„Mums toks padidinimas yra reikšmingas. Be to, šis mokestis jau buvo keltas“, - dėsto L. Skardžiukas.

Dėl šio mokesčio į Vyriausybę kreipėsi vežėjų asociacija „Linava“, kuri taip pat primena apie neapmokestintus lengvuosius automobilius. Tačiau Vyriausybė, Seimui pateikusi patobulintą įstatymo projektą, neatsižvelgė į vieną esminių vežėjų siūlymų.

"Manome, kad apskritai yra neteisinga visą kelių naudotojo mokesčio naštą užkrauti tik ant komercinių automobilių valdytojų pečių, kadangi 80 proc. visų magistraliniais keliais važiuojančių transporto priemonių sudaro lengvieji automobiliai. Todėl siūlome išplėsti kelių naudotojų mokestinę bazę, apmokestinant ir lengvuosius automobilius", – kreipimesi į Vyriausybę teigė vežėjų asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Žmonėms gresia brangesni bilietai

Bendrovės „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ („Toks“) generalinis direktorius Arūnas Indrašius kalba ir apie bilietų brangimą keleiviams.

„Jeigu bus pakeltas kelių mokestis, mes būsime priversti peržiūrėti bilietų kainas, nors šiai dienai to nesvarstėme“, - sako įmonės vadovas.

Panašios pozicijos laikosi ir „Linava“, kuri prašo atšaukti planus didinti mokestį.

„Žinant, kad dar pernai šis mokestis buvo gerokai padidintas, akivaizdu, kad papildoma išlaidų eilutė mažins krovininio kelių transporto įmonių konkurencingumą ir dar labiau pablogins keleivių vežėjų padėtį. Dėl sunkios ekonominės situacijos viešajame transporte ir galimo kelių naudotojo mokesčio tarifų padidinimo vežėjai bus priversti pabranginti viešojo transporto bilietus“, - dėsto „Linava“.

Kelių naudotojo mokestį planuojama didinti ne tik viešajam, bet ir krovininiam transportui.

Pasipiktinę: keliai tik prastyn

Viešojo transporto atstovai karčių žodžių negaili ir dėl to, kad mokesčiai didėja, o kelio kokybė – tik blogyn.

„Kelių mokestį ruošiasi didinti jau antrą sykį, bet kelių būklė yra tragiška, o priežiūra – pasibaisėtina. Mes eksploatuojame 83 autobusus, per metus visiems autobusams privalome pakeisti priekinius stiklus dėl įdaužų, tai atsitinka kai iš po kitos transporto priemonės ratų pakeliamas akmenukas atsitrenkia į autobuso stiklą. Vieno stiklo kaina – nuo 4 tūkst. Lt. Jau nekalbu apie šoninius stiklo paketus, kurie tampa nehermetiški ir netenka skaidrumo dėl duobių kelyje, blogos ir nekokybiškos kelių priežiūros. Dėl šių priežasčių turime problemų ir su važiuoklėmis“, - pasipiktinimo neslepia A. Indrašius.

Jis dėsto, jog bendrovė supranta, kad naudotis keliais - kainuoja, bet jie turėtų būti saugūs važinėti.

„Po ankstesnio mokesčio padidinimo nepajutome, kad kelių priežiūra pagerėjo“, - sako A. Indrašius.

Primena nesąžiningą konkurenciją

„Klaipėdos autobusų parko“ generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė primena, kad vežėjams autobusais dabar ir taip ne pačios geriausios dienos.

„Šis mokestis tikrai nežmoniškai auga, mes pradėjome nuo 800 litų, o dabar jis sieks ir 3,2 tūkst. litų mūsų normalaus dydžio autobusui. Visi mokesčių padidėjimai veikia mūsų savikainą ir mes skaičiuosime, kaip tai paveiks kainą. Mūsų veiklos sritis – specifinė, o keleivių srautai labai priklauso nuo bilietų kainų“, - dėsto įmonės vadovė.

Ji vardija, jog vežėjams autobusais tenka konkuruoti su „Lietuvos geležinkeliai“, o jų planuojamas mokesčio padidinimas nepaveiks.

„Geležinkelis Lietuvoje yra išskirtinis klausimas. Nors jų keleivių vežimo veikla – nuostolinga, jie su mumis nežinau kodėl konkuruoja - gal dėl idėjos. Mokesčiai mums didės, jiems - ne, o konkurencija bus dar labiau iškreipta“, - apgailestauja J. Daugininkienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje viešojo transporto tinklo pagrindu yra susisiekimas autobusais, tad į tai ir turėtų būti atsižvelgta planuojant valstybės politiką.

„Mūsų veikla yra reguliuojama: mes negalime važiuoti kada norime ir kiek norime, nes yra nustatyti maršrutai. Mes negalime nevažiuoti, jei bilietą nusiperka tik vienas žmogus“, - vardija ji.

„Linava“ skaičiuoja, kad nuo 2012 m. gegužės kelių naudotojo mokesčio įkainiai pakilo 3 kartus, o daugelio komercinių transporto priemonių savininkai jau moka maksimalią įstatymu numatytą kainą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1269)