„Daugiau mažiau vertinant infliacijos poveikį, tai apie 100 mln. eurų būtų daugiau infliacinio poveikio amortizavimui, kas leistų tiek vykdyti strateginius projektus, tiek dalinai gerinti blogą asfalto būklę. Taip pat dalinai įgyvendinti ir žvyrkelių asfaltavimo programą, bet tam reikėtų dar apie 47-50 mln. eurų“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdyje kalbėdamas apie tinkamos Lietuvos kelių būklės užtikrinimą ir papildomo finansavimo poreikį kalbėjo R. Dilba.

„Tas pasiūlymas, kuris buvo teiktas su ekonominiu partneriu, atspindėtų tolimesnę eigą, vidurio kelią”, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad 2023 m. projekte Lietuvos keliams numatyta skirti 543 mln. eurų.

Asociacija „Lietuvos keliai“ spalio viduryje oficialu raštu kreipėsi į Seimo atstovus siekdama atkreipti dėmesį į 2023 m. šalies biudžete numatytą finansavimą šalies kelių sektoriui vystyti ir atnaujinti. Eltos gautame rašte, skirtame Seimo Biudžeto ir finansų komiteto, Ekonomikos komiteto bei Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto nariams teigiama, kad akivaizdu, jog šalies kelių būklei bei priežiūrai užtikrinti numatyto finansavimo tikrai neužteks.

„Lietuvos keliai“ ragina Seimą Kelių priežiūros ir plėtros programai 2023 m. skirti 700 mln. eurų, t.y., 157 mln. eurų daugiau nei buvo skirta 2022 m.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis reaguodamas į asociacijos „Lietuvos keliai“ raginimą tikino pritariantis asociacijos pozicijai. Pasak jo, 40 procentų kelių neatitinka kokybės reikalavimų ir situacijos stabilizuoti nepavyksta.

Taip pat, spalio mėnesį Seimo Ekonomikos komitetas, svarstęs 2023 m. valstybės biudžeto projektą, balsavimu pritarė asociacijos „Lietuvos keliai“ siūlymui finansavimą Kelių priežiūros ir plėtros fondui didinti 157 mln. eurų.

Galiausiai, Seimo opozicinėms frakcijoms atstovaujanti parlamentarų grupė spalio pabaigoje paprašė Vyriausybės skirti papildomus 188,9 mln. eurų 2023 metų valstybės biudžete žvyrkelių asfaltavimui ir kelių priežiūrai.

Opozicija ragina ir 2023 m. tęsti žvyrkelių per gyvenamąsias vietoves asfaltavimo programą bei valstybinės reikšmės kelių priežiūros, plėtros, rekonstrukcijų, remonto programas. Anot parlamentarų, neskyrus šių lėšų, didėja rizika programos neįgyvendinti laiku ir nepradėti kitų valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga projektų įgyvendinimo.