Jis pranešė sudaręs darbo grupę, kuriai vadovauja susisiekimo viceministras Arūnas Štaras ir kuriai pavesta iki pirmadienio išnagrinėti padėtį šalies aviacijos rinkoje, "flyLAL" finansinę padėtį.
A.Štaras BNS teigė taip pat girdėjęs kalbų apie galimybę už simbolinę kainą išpirkti "flyLAL" akcijas, tačiau patikino, jog tai - "tik kalbos".
Kaip teigia „Verslo žinių” kalbintas „flyLAL" akcininkės "ŽIA Valda" Plėtros departamento vadovas Gediminas Žiemelis, pasiūlymo valstybei perimti įmonę nebuvo, Vyriausybei išdėstyta 10 strateginių sprendimų, ką daryti, kad padėtis pasikeistų.
Anot jo, valstybė turėtų nedelsdama "sureguliuoti Vilniaus oro uosto mokesčius, uždaryti Kauno oro uosto reguliarius skrydžius ir sutelkti keleivių srautą į Vilnių", o "jeigu tai būtų padaryta, mes, kaip privatūs investuotojai, galime duoti ką nors valstybei". Ką konkrečiai "duoti", G. Žiemelis nepaaiškino.
Anot „Verslo žinių”, "flyLAL" mato dvi išeitis iš nepalankios padėties - bankrotas arba valstybės parama. Šiuo metu bendrovė skolinga ne vienai įmonei, užsimenama, jog pagal nevykdomus įsipareigojimus Civilinės aviacijos tarnyba jau turi teisę atimti iš "flyLAL" licenciją. Vilniaus oro uostui (VOU) "flyLAL" šiuo metu skolinga 19,1 mln. litų, 11,5 mln. litų - atidėta skola nuo "Lietuvos avialinijų" privatizavimo.
Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitete dirbantis europarlamentaras Arūnas Degutis trečiadienį išplatino pranešimą Vyriausybės nariams, kuriame teigia manantis, kad "flyLAL" nacionalizavimas būtų labai pavojingas žingsnis ir Vyriausybė padarytų didelę klaidą.
DELFI primena, jog šių metų pradžioje europarlamentaras A.Degutis buvo įsivėlęs į konfliktą su Vilniaus oro uosto administracija dėl įmonės "RSS Motors" teisių užpildant orlaivius kuru, o "flyLAL" yra apskundusi paramentarą ES parlamento prezidentui dėl veiklos avia versle ir painiojamų privačių ir viešų interesų.
Didžiausia Lietuvoje vietos kapitalo skrydžių bendrovė "flyLAL-Lithuanian Airlines" pernai patyrė 8,129 mln. litų audituotų nuostolių - 3,6 karto mažiau negu 2006-aisiais (28,882 mln. litų).
Šių metų pradžioje oro bendrovės įsipareigojimai buvo 82,244 mln. litų.
ŽIA valda" tiesiogiai valdo 45 proc., Vaido Barakausko "Indeco: Investment and Development" - 30 proc., o "Sanitex" - 25 proc. oro įmonės "flyLAL-Lithuanian Airlines" akcijų.