Už tai, kad sostinės gyventojai ir svečiai buvo vežami reguliariais miesto maršrutais su techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis, bendrovės VVT eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas buvo nubaustas administracine tvarka.
Vilniaus apygardos teismo teisėja Aušra Bielskė galutine ir neskundžiama nutartimi paskelbė, kad apylinkės teismas teisingai įvertino bendrovės VVT padarytus pažeidimus, o eksploatacijos direktoriui teisingai paskyrė administracinę nuobaudą – 43 eurų baudą. Tiesa, anksčiau Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) prie Susisiekimo ministerijos specialistai jį buvo nubaudę 144 Eur bauda.
„Vežėjas pagal kompetenciją privalo užtikrinti vežamų žmonių saugumą ir pašalinti ne tik realias, bet ir galimas grėsmes aplinkinių turtui, jų sveikatai ar gyvybei“, – pažymima teisėjos paskelbtoje nutartyje.
Bylos duomenimis buvo nustatyta, kad dar praėjusių metų spalio mėnesį atlikto patikrinimo metu buvo nustatyta, kad VVT eksploatuoja ir veža keleivius reguliariais miesto maršrutais su techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis ir taip pažeiždia Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatas.
Tyrimą atlikę VKTI specialistai nustatė, kad rugsėjo 24 d. VVT priklausantis autobusas autobusas MAN NG 272 (MAN) atvyko į techninės apžiūros stotį atlikti pirminės privalomosios techninės apžiūros. Jos metu buvo nustatyta net 11 didelių trūkumų, kuriuos nurodyta pašalinti. Po 4 d. autobusas dar kartą atvyko į stotį, tada nustatyti 6 dideli trūkumai, o po savaitės – 4.
Tikrinant VVT dokumentus paaiškėjo, kad po pirmosios patikros, kai buvo nustatyta net 11 didelių trūkumų, autobusas MAN kuo ramiausiai važinėjo Vilniaus gatvėmis – rugsėjo 26, 27, spalio 3, 4 ir 5 d. nesaugiais autobusais buvo vežami keleiviai reguliariais miesto maršrutais.
Per pirminę privalomąją techninę apžiūrą pažeidimai buvo nustatyti ir kitam VVT priklausančiam autobusui VOLVO B10BLE (VOLVO) – rugsėjo 14 d. nustatyti 8, o spalio 1 d. – 1 didelis trūkumas. Tačiau iš kelionės lapo paaiškėjo, kad nesaugiu autobusu keleiviai buvo vežami rugsėjo 29 d.
Teismas konstatavo, kad nustačius pažeidimus buvo draudžiama eksploatuoti techniškai netvarkingas transporto priemones, kurioms atlikus techninę apžiūrą, buvo nustatyti transporto priemonės trūkumai.
„Iš byloje esančių autobusų MAN ir VOLVO kelionės lapų matyti, kad minėtos transporto priemonės buvo eksploatuojamos nepaisant to, kad techninių apžiūrų metu nustatytas įrengimo, būklės ir (ar) kitų techninių savybių neatitikimas nesuteikė šioms transporto priemonėms dalyvauti viešajame eisme“, – pažymėjo teismas.
Anot jo, teismų praktikoje transporto priemonės vertinamos kaip padidinto pavojaus šaltiniai.
„Vertinant tai, kad miesto autobusai MAN ir VOLVO yra transporto priemonės, skirtos masiniam žmonių vežimui, jų techninei būklei yra keliami ypatingai griežti reikalavimai, kadangi nuo to priklauso daugelio kitų asmenų sveikata ir gyvybė, – pažymėjo teismas. – Vežėjas pagal kompetenciją privalo užtikrinti vežamų žmonių saugumą ir pašalinti ne tik realias, bet galimas grėsmes aplinkinių turtui, jų sveikatai ar gyvybei. Būtent taip elgtis vežėją įpareigoja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas ir jo įgyvendinimui skirti poįstatyminiai teisės aktai ir bet koks laisvas įpareigojančių bei draudžiančių teisės normų interpretavimas yra negalimas.“