aA
Bendrovė „flyLAL Charters“, valdoma tų pačių akcininkų, kaip ir bankrutuojanti „flyLAL-Lithuanian Airlines“ („flyLAL“), naują vardą rinkosi pirmiausiai siekdama pabėgti nuo besidriekiančio praeities šleifo. Tokios nuomonės laikosi DELFI kalbinti marketingo specialistai. Pati bendrovė skelbia „Small Planet Airlines“ tapusi dėl plėtros ir strateginės verslo krypties suformavimo.
Specialistai: „flyLAL Charters“ vardą keičia pirmiausiai bėgdama nuo praeities
© A.Didžgalvio nuotr.

„Tikslas akivaizdus – pabėgti nuo „flyLAL“ pavadinimo, nuo to blogo šleifo, kuris driekiasi paskui. Ilguoju laikotarpiu, jeigu daugiau nedarys kažkokių klaidų, pavyks tai padaryti“, – savo nuomonę DELFI išsakė marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis.

Jis neatmeta, kad ir po pavadinimo keitimo dalis keleivių vis dar gali prisiminti „flyLAL“ praeitį.

„Klausimas, kaip bus su keleiviais. Jeigu jie skraidys tais maršrutais, kuriuose neturės konkurentų, keleiviams nebus skirtumo ir jie skris, jeigu bus tam tikri konkurentai ir jų kainos bus panašios, tikėtina, kad dalis keleivių dėl šių priežasčių, dėl neskaidrumo norės rinktis kitus vežėjus“, – svarstė L. Šimonis.

Specialisto nuomone, naujasis pavadinimas yra neblogas, tačiau svarbiau yra tai, kokią strategiją bendrovė pasirinks toliau.

Panašios nuomonės laikosi ir Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas. Anot jo, sprendimą keisti pavadinimą turėjo paskatinti trys pagrindinės priežastys: asociacijos su „flyLAL“, siekis turėti pavadinimą, kuris užsienio rinkose nekeltų asociacijų su Lietuva ir kitomis įmonėmis bei siekis turėti verslą atitinkantį pavadinimą.

„Pirmoji priežastis yra akivaizdžiausia: kad kiltų kuo mažiau asociacijų su prieš tai buvusia „flyLAL“, jos bankrotu, taip garsiai nuskambėjusia pabaiga įskaitant ir bilietų grąžinimus. Kitas dalykas, manau, yra tai, kad naujasis pavadinimas labai gerai tinka užsienio rinkoms ir neneša jokios informacijos apie Lietuvą. Galbūt Lietuva kitose šalyse gali turėti vienokių ar kitokių asociacijų. Trečioji priežastis greičiausiai yra ta, kad „Small Planet Airlines“ yra atostoginis pavadinimas, atitinkantis įmonės verslą“, – sakė jis.

R. Buračo nuomone, prireiks bent poros metų, kad žmonės pamirštų, jog „Small Planet Airlines“ yra buvusi „flyLAL Charters“.

„Jeigu esi susijęs su bet kokiu verslu, tuomet ilgai išlaikai tam tikras asociacijas, o jeigu niekaip su juo nebuvai susijęs arba tokiomis paslaugomis naudojiesi retai, tuomet absoliučiai nesvarbu, kas yra vežėjas. Statistiškai prekinio ženklo asociacijų tvirtinimas užtrunka apie dvejus metus. Žinoma, tai priklauso nuo to, koks bus vardo keitimo biudžetas, kiek bus stiprinamos asociacijos. Kiti žmonės, kurie nebus perskaitę, kad „flyLAL Charters“ pakeitė pavadinimą, „Small Planet Airlines“ iš karto priims kaip naują žaidėją, vertins jo reklamą, aptarnavimą ir neturės jokių asociacijų“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis mano, kad marketingo požiūriu, vardo keitimas yra teisingas sprendimas.

Pati bendrovė nurodo, kad pagrindinė prekės ženklo keitimo priežastis – geografinė plėtra ir strateginės verslo krypties suformavimas.

„Per dvejus veikos metus išaugome keturgubai. 2008 m. pradėję nuo poros lėktuvų, skraidančių tik iš Vilniaus, šiuo metu skrydžius vykdome iš keturių Europos Sąjungos valstybių – Lietuvos, Lenkijos, Estijos ir Italijos. Vilnius tampa tik viena iš keturių mūsų bazių, o jau šių metų pabaigoje iš Italijos skraidys daugiau aviakompanijos lėktuvų, nei iš Lietuvos. Senasis prekės ženklas nebeatitiko tarptautinės plėtros krypties, todėl buvo nuspręsta jį keisti“, – pranešime spaudai cituojamas teigia „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris, anksčiau vadovavęs bankrutuojančiai „flyLAL“.

Naujiems skrydžiams gavo nuolaidų

Small Planet Airlines
Small Planet Airlines
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) generalinis direktorius Tomas Vaišvila DELFI sakė, kad bankrutuojanti „flyLAL“ oro uostui yra likusi skolinga apie 20 mln. Lt.

Tuo tarpu, anot jo, „flyLAL Charters“ iš Civilinės aviacijos administracijos yra gavusi leidimą rengti reguliariuosius skrydžius ir naujoms kryptims gavo TVOU nuolaidą. Tokios nuolaidos garantuojamos visoms skrydžių bendrovėms, iš Vilniaus pradedančios skrydžius nauja kryptimi.

„Penkios kryptys Europoje, kurios buvo tik užsakomosios, dabar Lietuvos keleiviams yra prieinamos patiems organizuoti poilsį. Mes į tai žiūrime labai pozityviai, nes pagerėja susisiekimas su Vilniumi. Jie pateikė visus dokumentus, atitinkančius reguliariųjų skrydžių tvarką, atitiko visus reikalavimus ir nėra jokių teisinių abejonių, kad jie negali vykdyti šių procedūrų. Mūsų žiniomis, jie skraidys reguliariai“, – sakė T. Vaišvila.

Jo teigimu, reguliariaisiais skrydžiais laikomi skrydžiai, kurie vyksta ne rečiau nei dukart per savaitę, o bilietus galima įsigyti agentūrose.

„Small Planet Airlines“ atstovė Rūta Apeikytė DELFI sakė, kad bendrovė ir toliau išlieka užsakomųjų skrydžių vykdytoja, kurios dalis iš anksto su kelionių operatoriais suplanuotų skrydžių atitinka reguliariųjų skrydžių sąvoką ir gali pretenduoti į TVOU taikomas nuolaidas.

„Tačiau pati bendrovė į mažmeninę bilietų pardavimo rinką eiti neketina ir pati bilietų nepardavinės. Nedidelę dalį bilietų be turistinio paketo keleiviai gali įsigyti tik kelionių agentūrose, kurios prekiauja skrydžius užsakiusių bendrovių poilsinėmis kelionėmis“, – tvirtino ji.

Įkurta mažiau nei prieš dvejus metus

DELFI primena, kad vardą pakeitusi „flyLAL Charters“ buvo įkurta mažiau nei prieš dvejus metus – 2008 m. spalį.

Po kelių mėnesių, kitų metų sausį, reguliariuosius skrydžius vykdžiusi bendrovė „flyLAL“ sustabdė savo veiklą, kiek vėliau buvo pradėta jos bankroto procedūra, trunkanti iki šiol.

Tais pačiais metais susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, gavęs paties sudarytos darbo grupės išvadas, kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl galimo tyčinio bendrovės bankroto. Tyrimas vyksta iki šiol.

„Mums tikrai kilo įtarimų dėl galimo tyčinio bankroto. Kadangi tai nėra mūsų kompetencija, kreipėmės į teisėsaugos institucijas“, – trečiadienį žurnalistams apie prieš metus vykusį tyrimą sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Small Planet Airlines“ priklauso „Avia Solutions Group“, kurią valdo tie patys akcininkai, kaip ir bankrutuojančią „flyLAL“.

„flyLAL Charters“ pakeitus pavadinimą „Avia Solutions Group“, kuri, beje, taip pat anksčiau vadinosi „flyLAL Group Services“, nebeliko nė vienos įmonės, savo pavadinime turinčios žodį „flyLAL“.

Naujausiais Registrų centro duomenimis, 45 proc. bendrovės „Avia Solutions Group“ akcijų valdo bendrovė „Žia Valda,“ 30 proc. – „Indeco: Investment and Development“, 25 proc. – bendra Lietuvos-JAV įmonė Kauno „Sanitex“.

Valstybinė įmonė „Lietuvos avialinijos“ buvo privatizuota 2005 m., vėliau ji pervadinta į „flyLAL“, jos veiklos išskaidytos į skirtingas bendroves.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vyriausybės planuose - iki 2024 m. atnaujinti krovininę laivybą Nemunu

Ministrų kabinetui išvažiuojamajame pasitarime su Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) vadovais...

„Bolt“ pernai suskaičiavo per 0,5 mlrd. eurų nuostolį

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė...

„Linava“: įsigaliojusia mokėjimo tvarka siekiama apriboti darbdavio galimybę piktnaudžiauti dienpinigiais

Penktadienį įsigaliojo Vyriausybės priimti teisės aktai, kuriais buvo pakeista dienpinigių...

Birželį naujų lengvųjų automobilių registravimas smuko beveik 24 proc.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus...

LTG vadovas Lazauskas apie kritinius metus ir laukiančius pokyčius: atsistatyti prireiks 7 metų

Valstybės valdomi „ Lietuvos geležinkeliai “ (LTG) šiemet susidūrė su ne vienu iššūkiu ir...

Top naujienos

Į Lietuvą atkeliauja orų permainos: dienomis kai kur beliks 18, naktimis – vos 9 laipsniai

Pirmadienio dieną debesuotumas bus nepastovus, didesnėje šalies dalyje trumpai palis, vietomis...

Pajūrio užkandinėje dviejų sumuštinių laukė valandą, bet kai atnešė ir pravėrė dėžutes, suprato, kodėl čia plūsta žmonės (2)

Vasarą pajūris pritraukia daugybę žmonių iš visos Lietuvos – čia norisi patirti kuo daugiau...

Šaudynės prekybos centre Kopenhagoje: pranešama apie žuvusius ir sužeistuosius 22 metų įtariamasis – sulaikytas (1)

Per šaudynes prekybos centre Kopenhagoje yra žuvusiųjų ir sužeistųjų. Tai spaudos...

Siaubingas keršto planas: pagalbos teisėsaugoje ieškojusi moteris patyrė itin dideles kančias

„Išeisiu į laisvę ir ją užversiu , nebus sudėtinga“, – įkalintas tardymo izoliatoriuje...

Delfi Plius DELFI

Buvęs Rusijos deputatas: manau, kad Putino dienos suskaičiuotos (20)

Buvęs Rusijos Dūmos deputatas Ilja Ponomariovas paliko tėvynę po to, kai 2014 m. vienintelis...

Sprogus atominei bombai chemikas perspėja nedaryti vienos grubios klaidos: užteks muilo ir vandens (2)

Jeigu dėl vienokios ar kitokios priežasties atsidursite situacijoje, kai prireiks skubiai nuo savo...

Lietuviai pešasi dėl populiariausios šios vasaros atostogų krypties: skrenda per aplink, permoka už viešbučius

Lietuviai neatsilieka nuo visos Europos tendencijų. Šią vasarą populiariausia atostogų kryptimi...

Ekspertai paaiškino, ką reikia žinoti apie braškes: jokiais būdais neišmeskite jų kotelių

Turbūt dauguma sutiktų, kad pati populiariausia šiltojo sezono uoga yra braškė. Su tuo sutiktų...

Karas Ukrainoje. Zelenskis neigia, kad Rusija kontroliuoja Lysyčanską, bet Ukrainos kariai jau atsitraukė

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sekmadienį paneigė Maskvos pareiškimą, kad Rusijos...

Gydytoja papasakojo apie vėžį, dažniau puolantį darbingo amžiaus žmones: atpažinti padės 6 požymiai

Melanoma yra vienas labiausiai paplitusių onkologinių susirgimų pasaulyje, kartu ir viena...