aA
Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis tikrinasi pasitikėjimą Seime. Paklaustas, kokių papildomų mokesčių imtųsi pirmiausiai, premjeras įvardijo, kad jau nuo kitų metų pradžios tikisi įvesti taršių automobilių mokestį, gali keistis nekilnojamojo turto mokestis.
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Tą žingsnį darome ir darysime, sausio 1 d. tai tikrai bus įprasminta, kalbant apie taršių automobilių, taršių senų automobilių, kuriuos norima įvesti į Lietuvą (mokestį – DELFI), kad tai būtų tam tikra finansinė paskata jų neįvežti. Nekalbu apie tai, kuo šiandien naudojamasi, kas yra registruota. Bent pirmasis žingsnis bus, kad Lietuva nebūtų seno automobilių parko importo šalimi, kalbant apie registracijos mokestį, rinkliavą. Kad neapsimokėtų senus taršius automobilius atvežti į Lietuvą. Taip pat reikėtų kalbėti apie skatinimą, kalbant apie esamą automobilių parką“, – sakė S. Skvernelis.

Anot S. Skvernelio, vairuojantys Lietuvoje jau registruotus taršius automobilius bus skatinami juos utilizuoti, gauti kompensaciją ir ją panaudoti įsigyjant mažiau taršius automobilius.

Praėjusią savaitę S. Skvernelis pareiškė, kad Lietuvoje gali būti įvedamas taršių automobilių mokestis. Tačiau aplinkos ministras Kęstutis Mažeika teigė, kad tikslus planas dar tik rengiamas. Visgi, antradienį Seime premjeras patvirtino, kad mokestis bus įvestas jau nuo kitų metų.

Kalbama ir apie naują NT mokestį

Kaip rašo naujienų agentūra BNS, premjeras Saulius Skvernelis dar kartą pareiškė, kad nuo 2020 metų keisis nekilnojamojo turto (NT) apmokestinimas, bus įvestas taršių automobilių mokestis.

„Bet kokiu atveju klausimas darbotvarkėje bus, išvengti negalėsime (...). Niekur nedingsime, mes čia rudenį ateisime, nes biudžetas turi ne tiktai išlaidas, kurias mes matome, pritariame ir norime didesnių, bet ir pajamas. Tai norint didinti išlaidas, reikia turėti ir papildomas pajamas“, – antradienį Seime sakė S. Skvernelis.

„Turime nekilnojamojo turto mokestį, bet diskusija turbūt neišvengiama, ar jis yra efektyvus, ar teisingas, ar bazė yra tinkama“, – pridūrė S. Skvernelis.

Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius, plėsti NT apmokestinimą.

Vyriausybė pernai siūlė 0,3 proc. apmokestinti antrą ir daugiau vieno žmogaus turimus būstus, tačiau jis Seime pritarimo nesulaukė.

Pradinis mokestis siektų 20 eurų per metus

Pirmadienį „DELFI Diena“ laidoje Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius prasitarė, kad galvojant apie mažiausiai taršius automobilius, pradinis mokestis siektų 20 eurų per metus.

„Dabar galvojama apie tuos mažiausiai taršius automobilius, už 130 g/km, tai yra pradinis 20 eurų per metus. Jį susimoki tuo metu, kai praeinama techninė apžiūra, po to yra progresinis mokestis, priklausomai nuo to, koks yra CO2 didėjimas. Pavyzdžiui, jeigu yra 135 (gramai), pagal koeficientą papildomai susimoki 2,5 euro““, - sakė AM kancleris.

Kalbėdamas apie mokesčius, jis taip pat pabrėžė, kad vienas pagrindinių tikslų, jog gatvėmis važinėtų kuo mažiau taršių automobilių. „Aš noriu pasakyti, kad žmogus, matydamas, kad jam kainuoja išlaikyti automobilį, jis bus bent jau paskatintas atsisakyti bent jau antrojo automobilio“, - sakė kancleris.

Paklausus, kokių šalių patirtimi remtasi nustatant taršos standartus, kancleris atsakė, kad imtasi Europos vidurkio.

Planas bus pristatytas tik rudenį?

Praėjusią savaitę aplinkos ministras Kęstutis Mažeika kalbėdamas Žinių radijuje apie laukiančius pokyčius sakė, kad Lietuva šiandien yra vienintelė šalis, kuri kol kas nesitvarko su dyzelinių automobilių keliama problema, todėl jau rudenį visuomenei bus pristatytas planas, kuriame visiems atsisakantiems senų dyzelinių automobilių bus siūloma 1 tūkst. Eur kompensacija.

Pasak ministro, Lietuva yra viena tų šalių, kur yra ir didžiausias dyzelinių automobilių perkamumas, tačiau tai, anot jo, natūralu, nes žmonėms paprasčiausiai trūksta motyvacijos.

„Tai, turbūt, natūralu, nes mokesčių forma ar lengvatų forma motyvacijos nėra, o kitos šalys turi apribojimus. Yra sureguliuota taip, kad žmonėms būtų motyvacija pirkti mažiau taršų automobilį. Mūsų tikslas yra, kad žmonės keistų senus taršius dyzelinius automobilius į kita kuro rūšimi varomą transporto priemonę, išskyrus dyzelinį automobilį“, – Žinių radijo laidoje sakė jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(151 žmogus įvertino)
2.2715

Premjerai: Baltijos šalys turi spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą (5)

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įgyvendinamas...

Traukiniai tarp Kauno ir Palemono vėl turėtų kursuoti antroje rudens pusėje (1)

Traukinių eismas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono turėtų būti atnaujintas antroje...

Traukiniai tarp Kauno ir Palemono vėl turėtų kursuoti antroje rudens pusėje (2)

Traukinių eismas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono turėtų būti atnaujintas...

Po kelionių taksi – kviečia policiją: kelionės netikėtai tampa dvigubai brangesnėmis (63)

Dalies į uostamiesčio taksi automobilius įlipančių keleivių kartais laukia netikėtumas: nors...

Teismas atmetė „Biserio“ pretenzijas dėl Vilniaus tiltų ir viadukų priežiūros konkurso

Vilniaus miesto savivaldybė, aiškindama sostinės tiltų ir viadukų priežiūros konkurso sąlygas,...

Top naujienos

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (119)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (37)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Palangos padavėjų elgesys šokiravo: tai pamačius visiškai dingo apetitas (134)

DELFI sulaukė skaitytojo Igno (asmuo red. žinomas – red.) laiško, kuris tikino pasibaisėjęs...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (46)

Jau šeštus metus Lietuvoje vykstanti prabangioji „Le Dîner en Blanc“ dar kartą sukvietė...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (3)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (1)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (38)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...

Košmaras Vingio parke: erkių prisirinko net gaudykles įrenginėję žmonės (130)

Sostinės Vingio parkas yra populiari vieta laisvalaikiui leisti. Dauguma vilniečių žino, kad ten...

Britų laikraštis „The Guardian“ ištrynė po Krymo nuotrauka buvusį užrašą „Rusija“ (2)

Didžiosios Britanijos dienraštis „The Guardian“ penktadienį pašalino žodį „ Rusija “...

Netiki, kad Lietuva taps gerovės valstybė: kol kas einame ne tuo keliu

Vis dažnėjant kalboms apie gerovės valstybę, pasigirsta skirtingų nuomonių apie galimas jos formas.