aA
Europos Parlamento (EP) trečiadienį atidėtas Mobilumo paketas yra bandymas išstumti iš rinkos Lietuvos vežėjus, sako premjeras. Pasak Sauliaus Skvernelio, toks paketas, koks siūlomas dabar, smarkiai paveiktų Lietuvos bendrąjį vidaus produktą (BVP).
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis
© DELFI / Domantas Pipas

„Tai yra labai svari mūsų BVP dalis. Jis (paketas – BNS) išstumtų mūsų vežėjus iš konkurencinės kovos Europoje ir tai būtų pasekmės kiekvienam iš mūsų – gautos pajamos mūsų biudžete, verslo stabdys tam tikras ir pasekmės tikrai būtų nenaudingos ir žalingos“, – žurnalistams ketvirtadienį Seime sakė S. Skvernelis.

Pasak premjero, teigiama, kad draudimu vairuotojams nakvoti kabinose siekiama pasirūpinti jų gerove, tačiau dabar nėra pakankamai tinkamų viešbučių jiems nakvoti. Be to, reikalaujant vilkikams kas keturias savaites grįžti į Lietuvą taip pat yra žalingas.

„Dabar mes paimam tam tikrą verslą, vairuotojus konkrečiai, ir sakome, kad juos reikia išvaryti iš rinkos. Bet ir tie reikalavimai, kurie yra numatyti, užtikrinant jų (vairuotojų – BNS) socialinę gerovę, dėl būtinumo nakvoti ne kabinose, o viešbučiuose – pažiūrėkite, kokia yra infrastruktūra ir ar tai yra įgyvendinama“, – sakė S. Skvernelis.

„Reikalavimas grįžti mūsų vilkikams kas keturias savaites į registracijos šalį yra mūsų labai svarbaus, stipraus ir konkurencingo sektoriaus išstūmimas tokiomis priemonėmis iš rinkos“, – teigė premjeras.

Trečiadienį Europos Parlamentas Mobilumo paketą grąžino Transporto komitetui, nes jam pateikta apie 1600 pastabų. Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, pagrindinis tikslas dabar yra nukelti paketo svarstymą kitos kandencijos EP.

Europarlamentarė Laima Andrikienė trečiadienį pareiškė, kad EP turėtų neskubėti priimant paketą. Pasak jos, jį bandoma priimti itin politizuotoje aplinkoje.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas taip pat pripažįsta, kad paketu norima išstumti iš bendros Vakarų Europos rinkos mažesnių šalių vežėjus.

E. Mikėnas pabrėžia, kad įsigaliojus sankcijoms Rusijai, vežėjai pradėjo ieškoti naujų rinkų Vakaruose. Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių vežėjams tai nepatiko, todėl prisidengiant kitais motyvais, sukurtas Mobilumo paketas.

Lietuvai kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.2500

„Linava“: Mobilumo paketas apribos Lietuvos vežėjų patekimą į ES rinką (2)

Europos Parlamentui patvirtinus vežėjų veiklos griežtinimą numatantį Mobilumo paketą, Lietuvos...

Viceministras: Mobilumo pakete numatyta vilkikų grąžinimo tvarka dar gali būti keičiama (3)

Europos Parlamentui patvirtinus vežėjų veiklos sugriežtinimą numatantį Mobilumo paketą,...

VMI pradeda nuolatines vežėjų patikras keliuose (19)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) informuoja, kad netrukus Lietuvos keliuose pradės...

Skvernelis: Lietuvos vežėjus ginsime visomis teisinėmis priemonėmis (15)

Europos Parlamentui dauguma balsų pritarus vežėjų veiklos griežtinimą numatančiam Europos...

Mobilumo paketas priimtas: kas dabar laukia Lietuvos vežėjų (251)

Rytų ir Vakarų ES šalių vežėjų lobistų karą laimėjo Vakarai. Europos Parlamente ( EP )...

Top naujienos

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (25)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (62)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (181)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (193)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (47)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

Lietuvos vyrų rinktinės stovykloje Palangoje – 3 žaidėjais mažiau (1)

Penktadienį, liepos 10 dieną, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės krepšininkai rinksis į...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (208)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (49)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina