aA
Europos Parlamento (EP) trečiadienį atidėtas Mobilumo paketas yra bandymas išstumti iš rinkos Lietuvos vežėjus, sako premjeras. Pasak Sauliaus Skvernelio, toks paketas, koks siūlomas dabar, smarkiai paveiktų Lietuvos bendrąjį vidaus produktą (BVP).
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis
© DELFI / Domantas Pipas

„Tai yra labai svari mūsų BVP dalis. Jis (paketas – BNS) išstumtų mūsų vežėjus iš konkurencinės kovos Europoje ir tai būtų pasekmės kiekvienam iš mūsų – gautos pajamos mūsų biudžete, verslo stabdys tam tikras ir pasekmės tikrai būtų nenaudingos ir žalingos“, – žurnalistams ketvirtadienį Seime sakė S. Skvernelis.

Pasak premjero, teigiama, kad draudimu vairuotojams nakvoti kabinose siekiama pasirūpinti jų gerove, tačiau dabar nėra pakankamai tinkamų viešbučių jiems nakvoti. Be to, reikalaujant vilkikams kas keturias savaites grįžti į Lietuvą taip pat yra žalingas.

„Dabar mes paimam tam tikrą verslą, vairuotojus konkrečiai, ir sakome, kad juos reikia išvaryti iš rinkos. Bet ir tie reikalavimai, kurie yra numatyti, užtikrinant jų (vairuotojų – BNS) socialinę gerovę, dėl būtinumo nakvoti ne kabinose, o viešbučiuose – pažiūrėkite, kokia yra infrastruktūra ir ar tai yra įgyvendinama“, – sakė S. Skvernelis.

„Reikalavimas grįžti mūsų vilkikams kas keturias savaites į registracijos šalį yra mūsų labai svarbaus, stipraus ir konkurencingo sektoriaus išstūmimas tokiomis priemonėmis iš rinkos“, – teigė premjeras.

Trečiadienį Europos Parlamentas Mobilumo paketą grąžino Transporto komitetui, nes jam pateikta apie 1600 pastabų. Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, pagrindinis tikslas dabar yra nukelti paketo svarstymą kitos kandencijos EP.

Europarlamentarė Laima Andrikienė trečiadienį pareiškė, kad EP turėtų neskubėti priimant paketą. Pasak jos, jį bandoma priimti itin politizuotoje aplinkoje.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas taip pat pripažįsta, kad paketu norima išstumti iš bendros Vakarų Europos rinkos mažesnių šalių vežėjus.

E. Mikėnas pabrėžia, kad įsigaliojus sankcijoms Rusijai, vežėjai pradėjo ieškoti naujų rinkų Vakaruose. Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių vežėjams tai nepatiko, todėl prisidengiant kitais motyvais, sukurtas Mobilumo paketas.

Lietuvai kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.2500

Stikliūnas: šių metų antroji pusė į lėktuvus sugrąžins didesnį keleivių srautą (1)

Lietuvos oro uostai prognozuoja, kad per šių metų trečiąjį ketvirtį mūsų šalyje keleiviams...

„CityBee Solutions“ šiemet planuoja 20 proc. mažesnes pajamas (1)

„Modus Grupės“ lengvųjų automobilių nuomos ir pardavimo įmonė „CityBee Solutions“,...

EK leido suteikti 10,25 mln. eurų valstybės pagalbą Palangos oro uostui

Europos Komisija ( EK ) leido suteikti 10,25 mln. eurų valstybės pagalbą Palangos oro uostui,...

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą (4)

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse...

Savivaldybių keliams – papildomi 20 mln. eurų (1)

Savivaldybių keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos...

Top naujienos

Paaiškėjo, kodėl buvo diskvalifikuota Lietuvos plaukikų komanda: apmaudu, net ašaros kaupiasi žaidynės baigtos (215)

Lietuvos plaukikai penktadienį galutinai pabaigė savo pasirodymą Tokijo olimpinėse žaidynėse....

Lukašenka Europai grasina rusų kariais (542)

NATO sistemingai telkia puolamąją infrastruktūrą palei Baltarusijos sienas, penktadienį...

Teismas nusprendė: LGBTQ+ paradas Kaune turi įvykti Laisvės alėjoje (578)

Kauno savivaldybei atsisakius leisti miesto centre surengti LGBTQ+ atstovų eitynes „ Kaunas Pride...

Nusprendė, kad gana: LVŽS išmetė Tomiliną iš partijos Karbauskis: net Landsbergis taip nėra pasakęs (584)

Bandymas iškelti savo kandidatūrą „valstiečių“ pirmininko rinkimuose ir konfliktai su...

Žiniasklaida: į Rūdninkų poligoną vežamos vandens patrankos (14)

Migrantų krizei gilėjant, į Rūdninkų poligoną vežamos vandens patrankos, rašoma 15min.lt....

Šimkus apie reikšmingus pokyčius pinigų politikoje: kainų augimo lūkesčiai bus skiepijami plačiojoje visuomenėje (36)

Europos centrinio banko tikslas nuo šiol yra „simetrinė“ 2 proc. infliacija , kai anksčiau...

Skelbia pramanus apie žinomų Lietuvos medikų mirtis: ne, su vakcinomis jos nesusietos (45)

Socialiniame tinkle „Facebook“ dalinamasi žinute , kurios autorius per pastaruosius kelis...

NDG naujos parodos „Fotoblokas“ ir „Galimybė meilei“: netekus galūnės, ji skauda

Dalyvavusieji penktadienį Nacionalinėje dailės galerijoje ( NDG ) surengtoje spaudos konferencijoje...

Neįtikėtina sėkmė: Vilniuje užfiksuotas, ko gero, vienintelis toks žaltys Lietuvoje (4)

Tomas Lietuvos herpetologų draugijos feisbuke pasidalino vaizdo įrašu, kuriuo sunku patikėti –...

Žinių radijas | D+

„Moterys kalba“. Kodėl Lietuvos verslininkai nemoka elgtis su dideliais pinigais

„Gal tai mūsų kultūrinis paveldas, bet dauguma įmonių savininkų vis dar yra kuklūs, galbūt...