aA
Europos Parlamento (EP) trečiadienį atidėtas Mobilumo paketas yra bandymas išstumti iš rinkos Lietuvos vežėjus, sako premjeras. Pasak Sauliaus Skvernelio, toks paketas, koks siūlomas dabar, smarkiai paveiktų Lietuvos bendrąjį vidaus produktą (BVP).
Saulius Skvernelis
© DELFI / Domantas Pipas

„Tai yra labai svari mūsų BVP dalis. Jis (paketas – BNS) išstumtų mūsų vežėjus iš konkurencinės kovos Europoje ir tai būtų pasekmės kiekvienam iš mūsų – gautos pajamos mūsų biudžete, verslo stabdys tam tikras ir pasekmės tikrai būtų nenaudingos ir žalingos“, – žurnalistams ketvirtadienį Seime sakė S. Skvernelis.

Pasak premjero, teigiama, kad draudimu vairuotojams nakvoti kabinose siekiama pasirūpinti jų gerove, tačiau dabar nėra pakankamai tinkamų viešbučių jiems nakvoti. Be to, reikalaujant vilkikams kas keturias savaites grįžti į Lietuvą taip pat yra žalingas.

„Dabar mes paimam tam tikrą verslą, vairuotojus konkrečiai, ir sakome, kad juos reikia išvaryti iš rinkos. Bet ir tie reikalavimai, kurie yra numatyti, užtikrinant jų (vairuotojų – BNS) socialinę gerovę, dėl būtinumo nakvoti ne kabinose, o viešbučiuose – pažiūrėkite, kokia yra infrastruktūra ir ar tai yra įgyvendinama“, – sakė S. Skvernelis.

„Reikalavimas grįžti mūsų vilkikams kas keturias savaites į registracijos šalį yra mūsų labai svarbaus, stipraus ir konkurencingo sektoriaus išstūmimas tokiomis priemonėmis iš rinkos“, – teigė premjeras.

Trečiadienį Europos Parlamentas Mobilumo paketą grąžino Transporto komitetui, nes jam pateikta apie 1600 pastabų. Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, pagrindinis tikslas dabar yra nukelti paketo svarstymą kitos kandencijos EP.

Europarlamentarė Laima Andrikienė trečiadienį pareiškė, kad EP turėtų neskubėti priimant paketą. Pasak jos, jį bandoma priimti itin politizuotoje aplinkoje.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas taip pat pripažįsta, kad paketu norima išstumti iš bendros Vakarų Europos rinkos mažesnių šalių vežėjus.

E. Mikėnas pabrėžia, kad įsigaliojus sankcijoms Rusijai, vežėjai pradėjo ieškoti naujų rinkų Vakaruose. Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių vežėjams tai nepatiko, todėl prisidengiant kitais motyvais, sukurtas Mobilumo paketas.

Lietuvai kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.2500

Rusijos ir Ukrainos verslininkai skrydžių draudimo išvengia per Vilnių

Ukrainai balandį uždraudus nereguliarius skrydžius iš Rusijos ar į ją, privatūs abiejų šalių...

Pranckietis su Andrejevu aptars kelių reikalus (2)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis su Automobilių kelių direkcijos vadovu Vitalijumi Andrejevu...

Masiulis ragina Europos šalis atverti krovinių vežimo rinką (8)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis ragina Europos šalis atverti krovinių vežimo automobiliais...

Ginčai dėl „Via Baltica“: siūloma kompensuoti degalų prekeiviams (16)

Degalų prekeiviams pareiškus, kad rekonstravus kelio „ Via Baltica “ atkarpą nuo Marijampolės...

Tyrimo išvados: per incidentą virš Marijampolės orlaiviai buvo per arti vienas kito, bet pavojaus nekilo (5)

Per balandį įvykusį incidentą virš Marijampolės keli orlaiviai buvo per arti vienas nuo kito,...

Top naujienos

Staigus Trumpo manevras: kodėl tvenkiasi naujo karo debesys ir kuo tai gali baigtis (24)

Visi nebūtini JAV ambasados Irake darbuotojai privalo palikti šalį. Toks įsakymas, augant...

Svečiuose pas Pablo Eskobaro brolį: buvau atsakingas už visus kartelio pinigus

Visų laikų žiauriausias ir galingiausias narkotikų prekeivis Pablo Eskobaras buvo nušautas, jo...

Milijardinis atokvėpis: Amerikos superturtuoliai vis rečiau sulaukia Mokesčių inspekcijos skambučių

Tikimybė, kad žmonėms, uždirbantiems per metus mažiausiai dešimt milijonų JAV dolerių, bus...

Rūtos pasitraukimo aplinkybės: tai brendo jau kurį laiką (240)

Trečiadienį ryte Londono olimpinė čempionė Rūta Meilutytė pranešė baigianti savo...

Fotografavo vėžiu sergančias mamas su vaikais: buvau šokiruota, kiek moterų kasdien yra diagnozuojama ši liga (22)

Amerikoje gyvenanti žinoma lietuvių kilmės fotografė Giedrė Gomes neseniai pristatė visiškai...

Paviešinus Archie gimimo liudijimą paaiškėjo, jog Meghan Markle oficialus titulas – visai ne Sasekso kunigaikštienė (2)

Kas yra Meghan Markle ? Tai klausimas, jau kelis metus kankinantis ne vieną akylą britų...

Nausėda apie „valstiečių“ rinkimų retoriką: niekada nežinai, kas yra dugnas (162)

Prezidento posto siekiantis Gitanas Nausėda sako, kad iš susitikimų su Lietuvos žmonėmis...

Po rekordinių karščių – staigios permainos: Lietuvoje siautės vėjas, trankysis perkūnija (8)

Vieni džiaugiasi rekordiškai šiltomis dienomis, kiti pergyvena dėl ilgai besitęsiančių sausų...

Užkalnis. Nebesvarbu, kas bus prezidentas (191)

Jau daugiau nei savaitę Lietuva gyvena nuostabiai kaip niekada. Gal kažką gerai darė išeinanti...

Adomaitis ragino pamiršti rezultatą, Maksvytis apgailestavo dėl „sudegusios komandos“ (8)

Vilniaus „Ryto“ komandos vyriausiasis treners Dainius Adomaitis po pirmųjų „Betsafe-LKL“...