aA
Europos Parlamento (EP) trečiadienį atidėtas Mobilumo paketas yra bandymas išstumti iš rinkos Lietuvos vežėjus, sako premjeras. Pasak Sauliaus Skvernelio, toks paketas, koks siūlomas dabar, smarkiai paveiktų Lietuvos bendrąjį vidaus produktą (BVP).
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis
© DELFI / Domantas Pipas

„Tai yra labai svari mūsų BVP dalis. Jis (paketas – BNS) išstumtų mūsų vežėjus iš konkurencinės kovos Europoje ir tai būtų pasekmės kiekvienam iš mūsų – gautos pajamos mūsų biudžete, verslo stabdys tam tikras ir pasekmės tikrai būtų nenaudingos ir žalingos“, – žurnalistams ketvirtadienį Seime sakė S. Skvernelis.

Pasak premjero, teigiama, kad draudimu vairuotojams nakvoti kabinose siekiama pasirūpinti jų gerove, tačiau dabar nėra pakankamai tinkamų viešbučių jiems nakvoti. Be to, reikalaujant vilkikams kas keturias savaites grįžti į Lietuvą taip pat yra žalingas.

„Dabar mes paimam tam tikrą verslą, vairuotojus konkrečiai, ir sakome, kad juos reikia išvaryti iš rinkos. Bet ir tie reikalavimai, kurie yra numatyti, užtikrinant jų (vairuotojų – BNS) socialinę gerovę, dėl būtinumo nakvoti ne kabinose, o viešbučiuose – pažiūrėkite, kokia yra infrastruktūra ir ar tai yra įgyvendinama“, – sakė S. Skvernelis.

„Reikalavimas grįžti mūsų vilkikams kas keturias savaites į registracijos šalį yra mūsų labai svarbaus, stipraus ir konkurencingo sektoriaus išstūmimas tokiomis priemonėmis iš rinkos“, – teigė premjeras.

Trečiadienį Europos Parlamentas Mobilumo paketą grąžino Transporto komitetui, nes jam pateikta apie 1600 pastabų. Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, pagrindinis tikslas dabar yra nukelti paketo svarstymą kitos kandencijos EP.

Europarlamentarė Laima Andrikienė trečiadienį pareiškė, kad EP turėtų neskubėti priimant paketą. Pasak jos, jį bandoma priimti itin politizuotoje aplinkoje.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas taip pat pripažįsta, kad paketu norima išstumti iš bendros Vakarų Europos rinkos mažesnių šalių vežėjus.

E. Mikėnas pabrėžia, kad įsigaliojus sankcijoms Rusijai, vežėjai pradėjo ieškoti naujų rinkų Vakaruose. Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių vežėjams tai nepatiko, todėl prisidengiant kitais motyvais, sukurtas Mobilumo paketas.

Lietuvai kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.2500

Vyriausybė svarstys dėl 35 mln. eurų paskolos naujai kelių rinkliavai (8)

Lietuvoje planuojant iki kitų metų pabaigos sukurti ir įdiegti elektroninę kelių rinkliavos...

Batavičius žada stiprinti komandą, aviacijos konkurencingumą (1)

Būsimasis skrydžių valdymo įmonės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius žada...

Liutikas: Aukštaitijos siaurukas gali tapti žinomas visoje Europoje (9)

Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovu paskirtas Darius Liutikas teigia sieksiantis, kad šis...

„Oro navigacijai“ vadovaus Batavičius (3)

Skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančiai valstybės įmonei „Oro...

Paruošta automobilių taršos mokesčio skaičiuoklė: galima pasižiūrėti, kiek teks mokėti (691)

Aplinkos ministerija parengė Transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kuri, anot...

Top naujienos

Mitalas: dabar yra migrantai, ateityje gali būti ir pavojingesni dalykai (51)

Laisvės partijos narys, Seimo vicepirmininkas Vytautas Mitalas sako, kad Lietuva, susidūrusi su...

Aistė Žebrauskienė | D+

Vilnietis sužinojo įspūdingą savo buto vertės šuolį: pavyzdžiai, kaip per metus pakito kainos

Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) kainoms išaugus bene labiausiai Europoje, prieš metus butus...

Galingai finišavęs Griškonis pateko į finalą ir kovos dėl olimpinio medalio – jaučiasi džiugiai specialiai Delfi iš Tokijo (3)

Jūros miško keliu pavadintame Tokijo olimpiniame irklavimo kanale vienintelis iš lietuvių likęs...

Už rekordinę sumą parduodamas Stasio Povilaičio namas Palangoje: jį įsigijusiems dirbti daugiau niekada nebereikės (25)

Vaikštinėjant Palangoje visai netoli Basanavičiaus gatvės, ne vienam poilsiautojui į akis krenta...

Arūnas Spraunius | D+

Po Šaltojo karo stojusi pauzė baigėsi: pasaulis stebi Putino neadekvatumą ir ginkluojasi

Rusijos prezidentas „tiesioginėje linijoje“ su Rusijos liaudimi birželio 30-ąją pareiškė,...

Gydytoja įspėjo: jeigu trūksta šios maistinės medžiagos, susirgus gresia sunkesnė COVID-19 eiga (5)

Nėra jokios stebuklingos dietos, kuri padėtų apsisaugoti ar išgyti nuo COVID-19 infekcijos....

Pasai barams, privalomi skiepai: Europa stiprina kovą su „Covid“ ko ėmėsi skirtingos šalys (17)

„Covid-19“ skiepijimo rodikliai visoje Europoje gerėja, vėl atidaromi restoranai ir barai,...

Atsibodo gaminti tuos pačius patiekalus? Dietistė Indrė Trusovė patarė, kaip paįvairinti savo meniu

Pandemija įnešė pokyčių į kiekvieną gyvenimo sferą, virtuvė – ne išimtis. 3 iš 5...

Ekologijos fanatams – augalai, kurie baido kenkėjus

Esate tikras ekologijos fanatikas ir nenorite į savo daržą įsileisti jokių chemijos pramonės...