„Dabartinis terminalas yra pritaikytas aptarnauti 1 mln. keliaujančių per metus. Bet šiais metais juo keliavo 1,3 mln. žmonių. (...) Mes šiandieną startuojame su Kauno oro uosto terminalo plėtra. Ir kažkas savo laiku darė teisingus sprendimus, nes egzistuoja galimybė oro uostą plėsti iš abiejų pusių. Ir siekiame, kad jau kitais metais galėtų priimti 2 mln. keliautojų per metus“, – penktadienį Kaune pristatė M. Skuodis.

Tuo metu LOU generalinis direktorius Simonas Bartkus paminėjo, kad 2024 m. keleivių srautai, vykstantys per Kauno oro uostą sieks 1,5 mln. keleivių ir ateityje toliau augs. Todėl, anot jo, oro uosto plėtra ir toliau tęsis, kol 2052 m. jis galės priimti apie 3 mln. žmonių per metus.

„Ilgalaikio išvystymo planais siekiame spręsti turimas problemas, kurias turime Kauno oro uoste. Šis oro uostas buvo projektuotas komfortiškam 1 mln. keleivių. Praeitais – 1,3 mln., o šiais metais aptarnausime 1,4, gal 1,5 mln. keleivių“, – aiškino S. Bartkus

„Iš vienos pusės 2052 metai atrodo labai toli, bet džiaugiuosi, kad galime sujungti ilgalaikę viziją su dabartiniais projektais“, – pridūrė jis.

LOU direktorius pridūrė, kad dabar vykstantys plėtros darbai yra pasiruošimas, leisiantis, sąlyginai pigiai pagal oro uostų plėtros standartus, didinti Kauno oro uosto galimybes.

„Lygiai šiais sprendimais ruošiamės tolesniam augimui. Dabartinė plėtra yra būsima pasiruošimui aptarnauti tuos 3 mln. ir priimti partnerius, kurie vykdys lėktuvų priežiūrą“, – teigė jis.

„Ateityje atsiras papildomos atšakos, kurios sutalpins dar milijoną keleivių, su santykinai oro uostams mažomis investicijomis“, – pridūrė jis.

M. Skuodis taip pat paminėjo, kad šie plėtros darbai leis oro uostui jau nuo 2025 m. geriau atlikti ir reikalingas karines funkcijas. Tam paantrino ir S. Bartkus, kuris paminėjo, kad oro uosto plėtra leis jo teritorijoje apsisukti ir aptarnauti didelius karinius lėktuvus.

„Tai yra ir karinis oro uostas. Lygiai taip pat vyksta darbai, kad Kauno oro uostas galėtų priimti daugiau orlaivių, įskaitant ir karinius orlaivius. Lygiai taip pat, kai darbai bus pabaigti, oro uostas bus pritaikytas karinėms reikmėms. Ir tai simbolinis dalykas, nes šiuo metu švenčiame mūsų narystės NATO 20-metį ir pradedame darbus“, – sakė ministras.

„Projektas, kuris prasidėjo rudenį, tai yra šiaurinio perono plėtra. Ir tas šiaurinis peronas, kuriame galės apsisukti ypač dideli kariniai orlaiviai, jis yra svarbus ir mūsų lėktuvų priežiūrai, tą veiklą vykdantiems partneriams“, – paminėjo LOU direktorius.

Susisiekimo ministras taip pat paminėjo, kad jau šiuo metu Kauno oro uostas turi moderniausią keleivių bagažo įrangą, kuri bus naudojama ir jam prasiplėtus.

„Jau šiandiena jame yra moderniausia įranga. Kaip tik atvažiavęs stebėjau, ar nereikia išimti skysčių iš bagažo ir pan. To dabar nereikia. Vilniaus oro uoste tai dar reikia padaryti, tad Kauno oro uosto įranga yra moderniausia“, – tikino jis.

S. Bartkus taip pat paminėjo, kad vykdant Kauno oro uosto plėtra taip pat bus įrenginėjami angarai ir papildomos aikštelės, skirtos lėktuvų aptarnavimui. Jis išskyrė naujų lėktuvų parkavimo vietų svarbą, kadangi vykdant lėktuvų priežiūrą, jie gali oro uoste stovėti ir kelis mėn.

„Turime daug investicijų iš partnerių, kurie jau atidarė lėktuvų aptarnavimui skirtus angarus. Numatyta, kad darbo angarai turi atsirasti dar tolimesnėje dalyje. Ir jiems yra ypatingai svarbios lėktuvų parkavimo vietos.

Nes tokie orlaiviai, kurie atskrenda aptarnavimo darbams, priežiūrai, dažniausiai oro uoste užtrunka kelias savaites ar mėn. Dabar faktiškai visą oro uosto peroną turime užpildytą“, – aiškino S. Bartkus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją