Jis įregistravo Transporto lengvatų įstatymo pakeitimo projektą, kurį priėmus mokiniai galėtų įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo arba vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais bilietą su 50 proc. nuolaida.

Šiuo metu lengvata mokiniams taikoma keliaujant miesto ir priemiestiniu viešuoju transportu, tačiau negalioja tarpmiestinėms kelionėms.

„Mano manymu, būtina išplėsti taikomos nuolaidos ribas ir leisti moksleiviams pigiau keliauti ne tik miesto, bet ir tarpmiestiniu viešuoju transportu. Šiuo metu tokia nuolaida taikoma studentams, tačiau negalioja mokiniams. Man atrodo, jog šią neteisybę būtina ištaisyti“, – sako projekto iniciatorius T. Tomilinas.

Seimo nario manymu, tarpmiestinių kelionių lengvata moksleiviams ragintų juos daugiau keliauti, pažinti, aplankyti Lietuvą tam renkantis viešąjį transportą.

„Jeigu norime pasiekti aplinkosauginių tikslų, kuriuos Lietuva yra įsipareigojusi pasiekti iki 2030 metų, turime formuoti jaunosios kartos įpročius keliauti traukiniais ir autobusais, užuot prašius tėvų juos nuvežti. Lengvata, mano manymu, ne tik skatintų vaikus keliauti pigiau savarankiškai, bet ir būtų papildoma paskata šeimoms, ypač gausioms, keliauti viešuoju tarpmiestiniu transportu, nes dabar tokios kelionės tiesiog neapsimoka“ , – pastebi parlamentaras T. Tomilinas.

Anot jo, galimybė moksleiviams keliauti tarpmiestiniu transportu pigiau būtų svarbus pakeitimas keleiviams, tačiau ženkliai nedidintų lėšų reikalingų lengvatai finansuoti, mat neatsiranda nauja žmonių grupė, kuriems ji priklausytų.

„Nauda, šiuo atveju, ženkliai viršytų kaštus, nes tinkamų keliavimo įgūdžių formavimas ne tik padėtų spręsti esamas problemas, tačiau ir užkirstų kelią jų atsiradimui ateityje. Turime kartą, kuri sunkiai įsivaizduoja keliones ne nuosavu automobiliu ir privalome dėti visas pastangas formuodami kitokį jaunųjų piliečių požiūrį. Nuosavų automobilių parkas Lietuvoje yra milžiniškas ir jo augimo galimybės yra ribotos, priešingu atveju uždusime spūstyse ir išmetamosiose dujose“, – sako Seimo narys.

Parlamentaro teigimu, Lietuvoje 2014 – 2019 metais automobilių parkas padidėjo 26,3 proc. arba 367,3 tūkst. transporto priemonių, net 94, 2 procento visų keleivių pervežimų vyksta automobiliais ir tai ženkliai viršija Europos Sąjungos vidurkį.

„Žmonės renkasi keliavimą nuosavu transportu vietoj viešojo ir tai generuoja keletą problemų: didžiulį kuro suvartojimą, kas lemia šiltnamio efekto didėjimą ir kitas aplinkosaugines problemas, ypač prastą parkavimo situaciją, kai tiek miegamuosiuose rajonuose, tiek miestų centruose trūksta vietų palikti automobilį, tam tikrų įpročių formavimąsi, kuomet sudėtinga iš nuosavo transporto persėsti į viešąjį“ – situaciją apžvelgia parlamentaras T.Tomilinas.

Transporto lengvatų įstatymo pataisą kartu su T. Tomilinu teikia Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai Saulius Skvernelis, Zenonas Streikus, Vilija Targamadzė, Rima Baškienė, Linas Kukuraitis, Lukas Savickas, Laima Nagienė, Zigmantas Balčytis, Algirdas Butkevičius.

Siūloma, kad lengvata įsigaliotų nuo kitų metų.