aA
Nors visose Europos sąjungos valstybėse dar nuo 2004-ųjų oro keleivių teises saugo Europos Komisijos reglamentas, pastaruoju metu ekspertai pastebi vis daugiau jo spragų.
Streikas
© Įmonės nuotr.

Viena jų, ypač išryškėjusi pastaraisiais metais augant keleivių srautams, – oro linijų pilotų, skrydžių palydovų streikus laikyti „neįmanoma numatyti ir išvengti“ sąlyga, rašoma pranešime spaudai.

Skrydžių kompensavimo bendrovės „Skycop“ duomenimis, dėl šalių nesugebėjimo susitarti kasmet kenčia daugiau nei 1,5 milijono keleivių, kurių bėdos taip ir lieka neatlygintos.

ES įstatymai numato pinigines kompensacijas kiekvienam, kurio skrydis vėlavo ar į galutinį kelionės tikslą nuvyko daugiau nei 3 val. vėliau, buvo atšauktas likus mažiau nei 14 d. iki pakilimo datos, taip pat tiems, kurie į savo skrydį buvo neįleisti ar priverstinai išlaipinti dėl perpildymo, kai oro linija pardavė daugiau bilietų nei lėktuve vietų.

Nusivylimą patyrę ir planus koreguoti priversti ES piliečiai turi teisę kreiptis į oro liniją tiesiogiai ar per tarpininkus ir tikėtis kompensacijos nuo 250 iki 600 eurų, priklausomai nuo skrydžio atstumo. Tačiau EK reglamentas Nr. 261/2004 numato ir sąrašą „nenugalimų priežasčių“, kurių atveju bendrovės neprivalo išmokėti nuskriaustiesiems nė cento.

Neįtikėtina, tačiau tarp šių priežasčių iki šiol yra ir oro linijų darbuotojų bei jų profsąjungų streikai, kurie yra laikomi „nekontroliuojama ir į įmonių atsakomybę nepatenkančia sutrikdymo priežastimi“. Tuo sunku patikėti, žinant, kad dauguma streikų būna suplanuojami dar prieš kelias savaites ir sutarus su oro linijų atstovais, teigia bendrovės atstovai.

Siekia, kad kompensacijos būtų mokamos ne tik už vėluojantį ar atšauktą skrydį
© Organizatorių nuotr.

Anot surinktų duomenų, tarp 2010-ųjų ir 2015-ųjų visoje Europos Sąjungoje vyko 95 streikai, t. y. net 176 dienas žemyne skrydžiai buvo sutrikdyti dėl darbuotojų ir įmonių nesutarimų. Paskaičiuota, kad tai vienaip ar kitaip palietė net 1,5 milijono keliaujančių Europoje, o daugiausiai protestų užfiksuota Prancūzijoje ir Graikijoje.

„Skaičiai išties stebinantys – jei įvertintume streikų kainą keleiviams, t. y. kokią sumą pinigų keliautojai, patyrę nesklandumus, turėjo gauti už moralinę žalą bei patirtą stresą, ji siektų 6 milijardus eurų“, – skaičius dėstė „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.

„Šią problemą pradėjome nagrinėti,todėl tarptautinėje platformoje „Avaaz“ pateikėme peticiją, kuri renka nusivylusių europiečių parašus.“

Surinkus parašus bendrovė žada pateikti peticiją Europos Sąjungos institucijoms, kurios turėtų persvarstyti EK reglamentą ir jo aktualumą šių dienų įvykiams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (11)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (1)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (1)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (11)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (171)

Atskridus į Kijevą tai, kad šalis kariauja, galima įtarti dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (17)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (49)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (4)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (68)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (592)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (578)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (125)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...

Po žvėriško „bachūrų“ išpuolio Alytuje – dar daugiau detalių: kas iš tiesų įvyko kalėjime (116)

Laikinasis Alytaus pataisos namų direktorius neigia, kad kaliniai žiauriai sumušė ir perpjovė...

Pešičius atskleidė, kuriuos „Žalgirio“ žaidėjus medžiojo labiausiai

Atrodė, kad Svetislavui Pešičiui nuo krūtinės nusirito akmuo – į spaudos konferenciją po...