„Už“ įstatymų pakeitimus balsavo 63, susilaikė 1 parlamentaras.

Balsavime dalyvavo 64 Seimo nariai, o tam, kad įstatymas būtų priimtas, reikėjo bent 71 dalyvavusio – opozicijos nariai, buvę posėdžių salėje, korteles ištraukė.

Pritarus projektui, taip pat yra perkeliama Europos Sąjungos (ES) direktyva į Lietuvos įstatyminę bazę.

Finansų ministerijos teigimu, tarp projekto nuostatų numatyta, kad turi būti draudžiamos ir neregistruotinos motorinės transporto priemonės, kurių didžiausias projektinis greitis yra daugiau kaip 25 km/val. arba kurių didžiausias grynasis svoris – daugiau kaip 25 kg, o didžiausias projektinis greitis – daugiau kaip 14 km/val.

Tarp draustinų transporto priemonių gali pakliūti ir elektriniai paspirtukai ar kitos panašios transporto priemonės, atitinkančios aukščiau nurodytus greičio ir svorio kriterijus.

Ministerija nurodo, kad pakeitimais taip pat siekiama didinti eismo įvykiuose nukentėjusių trečiųjų asmenų apsaugą bei užtikrinti sklandesnį nuostolių atlyginimą.

Projektu į nacionalinę teisę numatoma perkelti Europos Sąjungos direktyva, pagal kurią mažiausia draudimo suma turi būti 6,45 mln. eurų dėl žalos asmeniui ir 1,3 mln. eurų dėl žalos turtui. Įstatymo projekte šios sumos nustatytos kaip maksimalios draudimo sumos dėl vieno eismo įvykio.

Taip pat nustatoma, kad neregistruotinų transporto priemonių valdytojai privalo tikrinančiam pareigūnui pateikti galiojantį draudimo liudijimą bei, kad eismo įvykis, dėl kurio metu padarytos žalos gali būti mokama draudimo išmoka, gali būti ir kai transporto priemonė stovi. Be to, įteisinama elektroninė eismo įvykių deklaracijos forma.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją