Šiuo metu sostinėje taksi paslaugų kainos yra įvairios: kai kurios bendrovės už 1 km prašo 1,5-1,8 Lt, kitos, keleivius gabenančios naujesniais automobiliais, skaičiuoja 2,3-2,4 Lt kainą už kilometrą dienos metu ir 2,9-3 Lt naktį.

Sostinės savivaldybėje prasidėjo pasitarimai, po kurių tikslas - patvirtinti naujas visiems taksi vairuotojams galiojančias taisykles. Pavyzdžiui, siūloma, kad nuo kitų metų sausio automobiliai turi atitikti Euro-5 emisijos standartą, turėti ABS (stabdžių antiblokavimo) sistemą, ne mažiau keturių oro pagalvių vairuotojo ir keleivio pusėse.

Skaičiuojama, kad tokie automobiliai yra iki 5 metų amžiaus ir kainuoja 30-50 tūkst. litų, nelygu, kokios klasės automobilio norima.

„Manau, pokyčių tikslas yra toks: „Vilnius veža“ dirba nuostolingai, tačiau, jei mieste visi pakeltų kainas iki 4 litų už kilometrą, tuomet ta bendrovė jau galės normaliai gyventi. Mieste yra daugiau nei 2 tūkst. taksi automobilių, o dabar planuojamus įvesti reikalavimus atitiktų ne daugiau nei 100 automobilių. Situacija tampa tokia, kad 5 proc. atitinka, o 95 proc. - ne, ką visiems reikėtų daryti? Verslininkai šiuo metu neturi galimybių visko padaryti taip, kaip yra siūloma“, - DELFI sakė Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas ir įmonės „Standart taksi" vadovas Ričardas Kriukovas.

Vilniaus savivaldybės vicemeras Romas Adomavičius pripažįsta, kad šiuo metu yra ne pats geriausias laikas pokyčiams taksi rinkoje, nes Lietuva planuoja nuo kitų metų įsivesti eurą ir niekas nenori kainų augimo, tačiau 4 Lt važiavimo kainą už kilometrą jis vadina nerealia.

„Nežinau, iš kur galėtų būti 4 litai, bet tai, kas buvo skaičiuota, siekia 2-2,5 Lt už kilometrą su sąlyga, kad bus mokami visi mokesčiai ir legaliai perkamas kuras, o vairuotojams mokama normali vidutinė alga. Šiuo metu įkainis ir laikosi ties 2 litais, tačiau išlieka klausimas, ar visada sumokami mokesčiai, ar tvarkingai mokamos algos“, - vardijo jis.

Kol kas sutarta, jog po mėnesio vyks dar vienas pasitarimas, kurio metu bus vertinami visų susijusių pusių pasiūlymai, tačiau R. Adomavičius įsitikinęs, kad norintys dirbti sąžiningai pokyčiams pritaria.

Ir savivaldybės, ir taksi atstovų koziris – nelegalai

Kalbėdami apie permainas, taksi verslo atstovai primena, kad didėjančios taksi paslaugų kainos bus naudingos dirbantiems šešėlyje.

„Ar vilniečiai gali sau leisti daugiau mokėti už taksi? Važiuojančių taksi sumažėtų ir tai paskatintų naudotis alternatyva – važiuoti nelegaliai, - mano R. Kriukovas. - Žmogus, kuris nesusijęs su taksi verslu, mano, kad būtų naujų mašinų, viskas gražu, bet nutylima, kad važiavimo kaina – 4 litai už kilometrą.“

Romas Adomavičius
Tačiau ir savivaldybė traukia kovos su nelegaliais vežėjais kozirį: R. Adomavičius dėsto, jog taisyklių pakeitimas svarstomas tam, kad sumažėtų dirbančių neteisėtai.

„Visi dalyvavusieji pasitarime pritarė, kad taksi verslą reikia tvarkyti ir visiems sudaryti vienodas sąlygas, o su nelegalais, kurie kelia sumaištį, kovoti, - dėsto jis. - „Vilnius veža“ parodė tik vieną: prie esamos situacijos dirbti normaliems, sąžiningiems vežėjams yra labai sudėtinga, nes jie negali mokėti mokesčių ir konkuruoti.“

R. Adomavičius sako, jog „Vilnius veža“ per pusę metų sumokėjo 1 mln. Lt mokesčių turėdamas 40 automobilių, o kita bendrovė, kuri turinti apie 140 autmobilių - 57 tūkst. Lt mokesčių.

“Palyginkite šituos skaičius ir suprasite - jokių kainų nereikia didinti, pakanka susigaudyti, iš ko susideda kaina ir tuomet aišku, kaip didelė dalis vežėjų dirba“, - konstatavo jis.

Kokie pokyčiai lauktų taksi?

Siūloma, kad nuo kitų metų vežėjas, turintis daugiau nei vieną automobilį, privalės turėti veiklos valdymo centrą, kuriame laiko dokumentus. Jei vežėjas yra fizinis asmuo, jis turės nurodyti, kur saugo su keleivių vežimu susijusius dokumentus.

Visi vežėjai, nepriklausomai nuo valdomų automobilių skaičiaus, turi turėti automobilio stovėjimo vietą, kuri negali būti gatvė ar daugiabučio gyvenamojo namo kiemas.

Privaloma bus turėti mobiliojo ar pastovaus telefono ryšio liniją, o bendradarbiaujantys su dispečerine, turės patiekti sutarties kopiją. Be to, paprašius taksi veiklą prižiūrinčiam padaliniui, vežėjas privalės pagrįsti keleiviams taikomus vežimo įkainius, vadovaujantis 1 km kainos skaičiavimo metodika.

Nuo 2015 m. automobiliuose turėtų būti naudojami taksometrai su spausdintuvais, išduodančiais kvitą. Juose reikėtų skelbti vežėjo pavadinimą, kodą, kontaktus, kvito numerį, datą ir laiką, automobilio ir taksometro numerius, tarifus. Be to, ant kvito turėtų būti nurodomas nuvažiuotas atstumas kilometrais, taksi paslaugos teikimo laikas, mokėtinos pinigų sumos dalys: kiek kainavo įsėsti, kiek – važiuoti, o kiek atsiėjo prastovos.

Dėmesys bus skiriamas ir išvaizdai: numatoma, kad vežėjas privalo užtikrinti keleivių saugumą ir kultūringą aptarnavimą, taksi švarą tiek viduje, tiek išorėje. Vairuotojai privalės būti nepriekaištingai apsirengę, jiems darbo metu būtų draudžiama dėvėti sportinį kostiumą, treniruočių avalynę ar šlepetes, trumpą aprangą, išskyrus marškinėlius trumpomis rankovėmis. Be to, darbo metu vairuotojai papildomai privalo turėti kelionės lapą, neblaivumo patikrinimo aktą, galiojantį sveikatos pažymėjimą, leidžianti dirbti taksi vairuotoju.

Bendras reklamai ant taksi skirtas plotas negalėtų viršyti 30 proc. automobilio išorės ploto, ant taksi būtų draudžiama montuoti reklamines konstrukcijas. Automobilių viduje reklama, nesusijusi su vežėjo veikla, taip pat būtų draudžiama, išskyrus reklamą stacionariai įrengtuose monitoriuose, taip pat leidžiama dalinti reklaminius lankstinukus.

Siūloma taksi 1 km važiavimo kainos skaičiavimo metodika

Ji apskaičiuota dirbantiems pagal individualios veiklos pažymėjimą su 1-3 metų automobiliu, skelbia Taksi paslaugų teikėjų asociacija.

Degalai, 18,66%
degalų sąnaudos 9l/100 km 388,8l/mėn
degalų kaina4,5Lt/l 1749,6Lt/mėn
Automobilis, jo kaina ir priežiūra 19,35%50000Lt
Lizingas ir jo išmokos su proc. 5 metai920Lt/mėn
Amortizacija (skaičiuojama 10 metų)10%/metus420Lt/mėn
Taksometras, plafonas, apipavidalinimas 1800Lt/10 metų 15 Lt/mėn
automobilio registracija, leidimas 360 Lt3Lt/mėn
techninė apžiūra 84Lt/metams 7Lt/mėn
draudimas****TPVCAPD****Kasko 1800Lt/metams150Lt/mėn
techninė priežiūra (TPS), padangos ir kt. 36000Lt/10 metų 300 Lt/mėn
rida per mėn. (24 darbo dienos) 4320 km/mėn
rida per pamainą 1 vairuotojo* 180 km/pamainą
Užsakymų mokestis 15,18%
atvažiavimo iki kliento kaina 1,94Lt/1 atvykimo 699,84Lt/mėn
vid. km sk. iki kliento (40% ridos) 4,8km
vid. užsakymų sk. per dieną 15vnt.
Radijo stotis480Lt4Lt/mėn
Mokestis už užsakymus8460Lt/metams720Lt/mėn
Uždarbis su mokesčiais 42,65%
vairuotojo atlyginimas su mokesčiais 4000Lt/mėn
Administravimo išlaidos4,16%
Automobilio stovėjimo vietos nuoma150Lt/mėn
Mokestis už medicininę patikrą240Lt/mėn

Viso išlaidų per mėnesį: 9378,44 Lt, 1 km savikaina – 2,17 Lt, 1 km kaina – 4,00 Lt21% PVM 0,46 Lt, viso: 2,63 Lt,

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (162)