aA
Praėjusiais metais Palangos oro uostas turėjo 11 krypčių į užsienio šalis, tačiau verslo ir turizmo atstovai norėtų daugiau. Tarp tokių minimi skrydžiai į Hamburgą, Frankfurtą ir Amsterdamą, bet kol kas dėl to - deramasi.
Ruošiami pokyčiai trečiame pagal dydį Lietuvos oro uoste: dabartinės kryptys netenkina
© DELFI / Domantas Pipas

Vilniuje vyko susitikimas dėl Lietuvos pasiekiamumo oro transportu ir buvo apžvelgti praėjusių metų rezultatai, nubrėžtos naujos gairės.

Pasak Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų direktoriaus pavaduotojos Vidos Kažuro, uostamiestis ir jos regionas susitikime daug atstovų neturėjo, tad ir argumentų vienu ar kitu klausimu trūko.

Tačiau oro uostų atstovai liko patenkinti Palangos rezultatais - 300 tūkst. keleivių. Uostas šįmet išsikėlė tikslą išlaikyti keleivių skaičiaus augimą.

Praėjusiais metais Palangos oro uostas turėjo 11 krypčių į 9 užsienio šalis. Nors atsirado nauji skrydžiai į Glazgą (Škotija) ir Sankt Peterburgą (Rusija), to verslo atstovams - negana.

„Dabartinės skrydžių kryptys iš Palangos netenkina verslininkų, esamų ir potencialių investuotojų. Jos nėra palankios turistų srautams. Panašu, kad susirinkusiesiems išgirsti apie tai buvo netikėta. Lietuvos oro uostų atstovai teigė, kad iš Klaipėdos regiono savivaldybių buvo gautas skrydžio į Londoną užsakymas (prisidėta savivaldybių lėšomis), todėl toks skrydis ir buvo organizuotas“, - sakė susitikime dalyvavusi Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų direktoriaus pavaduotoja.

Pasak jos, susitikime buvo smarkiai suabejota Klaipėdos regiono pajėgumu sugeneruoti reikiamą keleivių srautą.

„Dėl verslui ir turizmo srityje veikiančioms bendrovėms reikalingų skrydžių man buvo pasiūlyta pateikti argumentus, kurių reikia derybose su skrydžių bendrovėmis, ypač dėl skrydžio į Hamburgą. Pasiūlyta pateikti duomenis, kiek dabar keleivių ir įmonių atstovų skrenda ta kryptimi per Rygą ar Kopenhagą. Tokius duomenis galime pateikti vieninteliu būdu - paskelbti narių apklausą", - pridėjo V. Kažuro.

Oro uostų atstovai kol kas abejoja, ar Klaipėdos regione atsiras reikiamas skaičius keleivių maršrutams į Vokietiją. O štai abejonių dėl skrydžių į Jungtinę Karalystę - nebuvo.

Oro bendrovės galutinę situaciją dėl naujų skrydžių galės skelbti gegužę. Tada ir paaiškės, ar atsiras norimos naujos kryptys į Vokietiją.

Ruošiami pokyčiai trečiame pagal dydį Lietuvos oro uoste: dabartinės kryptys netenkina
© Mindaugas Milinis

Svarbu verslui ir turizmui

Kiek anksčiau Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai deklaravo, jog verslui reikalinga kryptis į Vokietiją (Hamburgą, Frankfurtą prie Maino) ir Amsterdamą.

Beje, dar praėjusių metų pabaigoje „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas teigė, kad užsienio investuotojai norėtų patogesnio susisiekimo tarp Vilniaus ir uostamiesčio - vidinių skrydžių nėra, o nuvažiuoti automobiliu užtrunka apie tris valandas.

Asociacijos „Klaipėdos regionas“ vadovės Klaudijos Kionies teigimu, naujos kryptys iš Palangos oro uosto į Vokietiją svarbios ir turizmui. Klaipėdos regione net 35 proc. užsienio turistų sudaro vokiečiai.

„Dabar darbuojamės ties Vokietijos kryptimi. Savivaldybės ir verslo atstovai yra pažymėję, kad Vokietija yra prioritetas. Formuojamas konkurencingas paketas, kad turėtume reikiamą informaciją ir galėtume ją perduoti Lietuvos oro uostams. Bendra situacija džiugina - Palangos oro uoste keleivių skaičius išaugo beveik dvigubai“, - sakė K. Kionies.

Naujų krypčių svarbą į Vokietiją pabrėžė ir miesto vicemeras Artūras Šulcas.

„Turizmui ir verslui aktualiausi tiesioginiai skrydžiai į Vokietiją. Nėra svarbu, ar tai būtų Hamburgas, ar Berlynas, ar Frankfurtas. Potencialiausi turistai - vokiečiai, kuriems šis kraštas dar kelia tam tikrų sentimentų", - teigė A. Šulcas.

Įdomu tai, jog kitąmet Palangos oro uoste neliks skrydžių į Kijevą, nors Klaipėdos regionas yra pabrėžęs svarbą šią kryptį išsaugoti.

Informacija

- Praėjusiais metais Palangos oro uostas turėjo skrydžių krypčių į Oslą (Norvegija), Glazgą (Škotija), Londoną (Anglija), Kopenhagą (Danija), Varšuvą (Lenkija), Minską (Baltarusija), Rygą (Latvija), Kijevą (Ukraina), Sankt Peterburgą ir Maskvą (Rusija). Iš jų reguliarios buvo tik Kopenhaga, Londonas, Oslas ir Ryga.

- 2017 m. Vilniaus oro uoste buvo 63 kryptys iš/į 28 šalis, o Kauno oro uoste - 18 krypčių į/iš 11 šalių (daugiau kaip 1 mln. keleivių).

- Lietuvos oro uostai turi Maršrutų plėtros fondą ir dar 2 galimybes paremti oro skrydžių bendrovių atėjimą - 200 tūkst. Eur per 3 metus.

Pasak V. Kažuro, šiais metais oro uostų rinkliavų nuolaidų planuojama suteikti už 12 mln. Eur.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Keliui Vilnius–Utena skirta 31,4 mln. eurų ES paramos (12)

Prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai skirta 31,374...

Kelių projektams paskirstyta daugiau kaip 30 mln. eurų (5)

Šalies kelių projektams paskirstyta 31,315 mln. eurų. Dalis iš 150 mln. eurų Vyriausybės...

Turistų laukianti Graikija skuba atverti kavines, atkurti susisiekimą keltais

Graikija pirmadienį atnaujino reguliarių keltų eismą į savo salas, taip pat atvėrė savo...

Siūloma nuo kito mėnesio panaikinti sienų kontrolę su Latvija (24)

Vidaus reikalų ministerija pirmadienį Vyriausybei pateikė siūlymą nuo birželio 1 dienos...

Šaltiniai: „Lufthansa“ pavyko iš esmės susitarti dėl gelbėjimo paketo

Smarkiai nuo koronaviruso pandemijos nukentėjusi Vokietijos oro linijų bendrovė „ Lufthansa “...

Top naujienos

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (64)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (161)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

Ambicingame 6,3 mlrd. plane Lietuvai pasigedo kelių esminių akcentų: planuojame nubėgti maratoną, bet vos paeiname (121)

Finansų ministerijos pristatyme ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane iš viso...

Vašingtono sprendimas – JAV antausis Maskvai ar dar vienas smūgis Europos kariniam saugumui (435)

Viena vertus, Vašingtonas aiškiai parodė Rusijai jos vietą. Kita vertus, tai rodo ir vis...

Veryga: karantiną bus siūloma pratęsti ir vasarą papildyta 15.15 (940)

Spaudos konferencijoje ministras Aurelijus Veryga sakė, kad karantiną bus siūloma pratęsti ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai: pokalbis su Algirdu Davidavičiumi: ką labiausiai pasaulyje norėtų pakeisti filosofas?

Jūsų dėmesiui jau antroji atsinaujinusios laidos „ Esminiai dalykai “ dalis. Šį kartą...

Vilčių nugalėti koronavirusą teikia jau seniai sukurta vakcina (5)

Didelis sergamumas ir mirtingumas nuo tuberkuliozės . Tokiais liūdnais pasiekimais pasaulyje...

62-ejų Sharon Stone bėgantys metai – nė motais: filmų ikona gerbėjus lepina kadrais vien su bikiniu, nesivargina ir dėl grimo (2)

Amerikiečių aktorė, prodiuserė ir buvęs modelis Sharon Stone surado saulėtąją laikotarpio,...

Veždama neįgalų tėvą namo 15-metė dviračiu numynė 1200km

15-metė Jyoti Kumari išvyko iš savo kaimo ir numynė dviračiu 1200 km, veždama ir neįgalų...

Po Evitos Cololo laimėjimo – su apmaudu: toks gėdingas mūsų tautos bruožas (26)

Gegužės viduryje įvyko „Lietuvos balso“ finalas , kuriame, po žiūrovų balsavimo,...

|Maža didelių žinių kaina