Buvusią didžiausią Lenkijos automobilių gamintoją "Daewoo-FSO Motor Polska" nuo bankroto gali išgelbėti tai, jei Britanijos "Rover" imtų surinkinėti savo automobilius Lenkijos gamykloje. "Rover", kurios investicijos potencialiai gali siekti 1 mlrd. eurų, daugiausia eksportui skirtus "Rover 75" modelius planuoja pradėti gaminti nuo kitų metų gegužės.

JAV milžinė "General Motors" (GM) subankrutavusią Pietų Korėjos automobilių gamintoją "Daewoo Motors" nusipirko 2001 m., tačiau atsisakė pirkti Lenkijos padalinį "Daewoo-FSO ". "Daewoo" gamyklos valdymą perdavė Lenkijos iždui, kuris šiuo metu valdo beveik 19 proc. akcijų.

"Daewoo" vis dar priklauso 80 proc. "Daewoo-FSO" akcijų paketas, o likusi dalis priklauso smulkiesiems akcininkams. Praėjusiais metais Korėjos investuotojų ir Lenkijos bankų pasiektas susitarimas atitolino bankrotą, tačiau tai - tik trumpalaikė išeitis.

"Daewoo-FSO" būtinos naujos investicijos bei strateginis planavimas, kad galėtų konkuruoti su kitais gamintojais - "Fiat", GM ar "Volkswagen", kurios jau dabar Lenkijoje turi gamyklas. FSO kažkada pirmavo šalies rinkoje ir gamino "Polonez" automobilius. Tačiau dabar kompanija turi prisitaikyti prie pasikeitusio rinkos, prieš narystę Europos Sąjungoje (ES) pritraukiančios vis daugiau užsienio investicijų. "Rover" investicijos tikrai padėtų įgyvendinti šiuos tikslus.

Kaip ir kitos Rytų Europos šalys, turinčio kvalifikuotos darbo jėgos, Lenkija Didžiosios Britanijos bendrovei gali tapti pigia gamybos baze. "Daewoo-FSO" planuojant šiais metais didinti metinius pardavimus į Ukrainą nuo 30 iki 50 tūkst. automobilių, "Rover" ir "Daewoo-FSO" aljansas gali sudaryti sąlygas plėstis į Balkanus ir Rusiją.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją