„Kad nebūtų siurprizo atėjus registruoti, jog reikia susimokėti 200 eurų“, – laidoje „Delfi 11“ sakė jis.

Tuo metu SEB banko vyriausiasis ekonomistas Tadas Povilauskas sakė, kad vienas naujojo mokesčio privalumų yra tai, kad nuo liepos 1 dienos visi, pirkdami automobilį, sužinos, kokia yra jo CO2 emisija.

„Tai vers pagalvoti, ką perki“, – komentavo jis.

Mokėjimo tvarka

Delfi pirmadienį jau pranešė, kad siekdami sutaupyti ir nemokėti nuo liepos 1 dienos pradedamo taikyti mokesčio, vairuotojai likus paskutinėms dienoms suskubo registruoti turimų transporto priemonių ir suplūdo į „Regitros“ padalinius. Juose nusidriekė eilės.

S. Šuminas dar anksčiau priminė, kad mokestį mokės M1 ir N1 transporto priemonių valdytojai, kurie pirmą kartą registruos transporto priemones Lietuvoje. Taip pat mokėti teks keičiantis transporto priemonės valdytojui.

„Po mokesčiu patenka visos transporto priemonės, kurios pagal taršą viršija 130 gramų CO2 kilometrui“, – sakė S. Šuminas.

Saulius Šuminas

Jis patarė pasinaudoti skaičiuokle, kurią galima rasti „Regitros“ tinklapyje. „Mokestis sieks nuo 13 iki 540 eurų“, – pridūrė pašnekovas.

S. Šuminas dar sakė, kad jei transporto priemonė registruota Lietuvoje, CO2 išmetimą galima pamatyti V7 grafoje techniniame pase.

„Tik pažymėsiu, kad transporto priemonėse, kurios pagamintos iki 2011 metų, toks atributas nebuvo rašomas. Tam taip pat yra skaičiuoklė, pagal kurią mes vertiname“, – sakė jis.

Prognozuoja pokyčius

T. Povilauskas įvertino, kad įsigaliojantis mokestis nėra efektyviausias, bet reikia džiaugtis, kad pagaliau prie jo prieita.

„Ekonomistai apie automobilių taršos mokestį kalbėjome bent 10 metų. Buvo įsitikinimas, kad jei bus priimta, tai bus 3-aisiais Seimo metais. Dabar turime, kad Seimo kadencija baiginėjasi, liko keli mėnesiai ir turime tikrai ilgai lauktą sprendimą.

Tadas Povilauskas

Norėčiau pasidžiaugti, kad daromas pirmas žingsnis. Tačiau viską darome labai atsargiai. Šiaip yra du keliai: kasmetinis mokestis arba registracijos mokestis. Šiuo atveju mokesčiai turėjo būti didesni. Dabar yra švelnus variantas.

Mokestis bus apie 150 eurų, padalinus iš 5 metų, bus apie 30 eurų per metus. Gali būti, kad žmonių pasirinkimui didesnės įtakos neturės“, – svarstė ekonomistas.

T. Povilauskas taip pat spėjo, kad artimiausiais metais matysime nemažai šio mokesčio pokyčių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (171)