aA
Pasvalio rajone AB „Amber Grid“ rekonstruojant dujotiekį, atlikti pirmieji tiesiogiai su europinės vėžės geležinkelio linija „Rail Baltica“ tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos susiję statybos darbai.
Rail Baltica
Rail Baltica
© Organizatorių nuotr.

„Rekonstruojant dujotiekį toje vietoje, kur jis kirs būsimą „Rail Baltica“ geležinkelio liniją, atsižvelgiant į numatomas didesnes apkrovas bei vibraciją, dujotiekio vamzdžiai pakloti net 9 metrų gylyje, o pats vamzdis apvilktas specialiu nuo apkrovų ir vibracijų, korozijos ir kitų pažeidimų apsaugančiu apsauginiu dėklu“, - pranešime sako AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Kaip teigiama pranešime, visas rekonstruojamas dujotiekio 14 km ilgio ruožas klojamas gerokai mažesniame gylyje ir tik „Rail Baltica“ kirtimo vietoje 50 metrų nutiesti daug giliau, tai pirmieji statybos darbai, tiesiogiai susiję su „Rail Baltica“ geležinkelio linija šioje atkarpoje.

Iš viso numatoma, kad dujotiekis „Rail Baltica“ geležinkelį atkarpoje tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos kirs dar bent trijose vietose.

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. Projekto statybos, kurių suplanuota įgyvendinimo vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną. „Rail Baltica“ projektas taip pat numato dvi atskiras atšakas: Lietuva išsikovojo, kad būtų pastatyta Kauno–Vilniaus jungtis, o Latvija ketina sujungti Rygą su oro uostu.

Projekto „Rail Baltica“ pirmąjį etapą Lietuva įgyvendino 2015 metais – europinės vėžės geležinkelio linija buvo nutiesta nuo Lenkijos-Lietuvos sienos iki Kauno. Šio etapo metu įrengta 123 km ilgio europinio standarto tarpvalstybinis geležinkelis, kuriuo tarp Kauno ir Balstogės kursuoja keleiviniai traukiniai. Ateityje šis ruožas bus modernizuotas, kad keleiviniai traukiniai, kaip visoje „Rail Baltica“, galėtų važiuoti maksimaliu 249 km/h greičiu.

Šiuo metu aktyvūs „Rail Baltica“ statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kuriuos užbaigus Kauno intermodalinis terminalas bus sujungtas su Europos geležinkelių tinklu ir taps pagrindiniu perkrovos centru. Taip pat vyksta „Rail Baltica“ linijos nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos projektavimo bei žemės paėmimo visuomenės reikmėms privažiavimo keliams prie „Rail Baltica“ įrengti darbai. Pačiai „Rail Baltica“ linijai nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūros jau baigtos.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Rytų Lietuvoje naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Trečiadienio pavakarę Rytų Lietuvoje dėl lietaus, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Keleivių skaičius pernai labiausiai didėjo Kauno ir Palangos oro uostuose (1)

Visuose Lietuvos oro uostuose pernai daugėjo keleivių ir skrydžių, labiausiai augo Kauno ir...

„Lietuvos geležinkeliai” atnaujina kortelių skaitytuvus patikslinta (3)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai” atnaujins traukiniuose naudojamus kortelių...

„Ryanair“ peržiūrės vasaros tvarkaraštį: gali grėsti atleidimai, bazių uždarymai

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė, airių vežėja „Ryanair Holdings“ planuoja...

Vyriausybėje – didesnis kelių finansavimas (3)

Vyriausybė trečiadienį svarstys atnaujintą Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP)...

Top naujienos

Reto skambumo antausis: iš „Ryto“ ambicijų Monake teliko šlapia vieta (465)

Vilniaus „Ryto“ komanda gavo vieną iš skaudesnių pamokų per visą savo dalyvavimo Europos...

Pateikė siūlymą – įvesti mokestį nerenovuotų namų gyventojams (573)

Daugiabučių namų modernizavimą galėtų paskatinti naujas mokestis, svarsto aplinkos viceministras...

Tomas Vaitelė

Kuo toliau – tuo liūdniau: kodėl „Grammius” šiemet susiglemžė depresuota paauglė (14)

Nuo 1985 metų muzika darėsi vis liūdnesnė. Tokias išvadas pateikė Kalifornijos universitete...

Ginekologė papasakojo, ką tenka pamatyti kabinete: tokiais momentais išties nusvyra rankos (102)

Gydytoja akušerė ginekologė Viktorija Ežerskienė sako, kad savo praktikoje turėjo keletą...

Egipto viešbutyje su administracija barėsi 3 dienas – suviliota nuotraukų šeima gavo kitą realybę (34)

Keliavome su šeima į Egiptą. Iš viešbučio, deja, parsivežėme ne pačius geriausius įspūdžius.

Atostogos privačiose salose prieinamos ne tik pasaulio įžymybėms: tai sau leidžia ir lietuviai (11)

Johnny Deppas privačią salą turi Bahamose , Leonardas DiCaprio – Belize, o Ricky Martinas –...

Užkalnis. Melagių ir apgavikų šaliai – tokia ir valdžia (346)

Žmonės gauna valdžią tokią, kokios nusipelnė, pasakyta šimtą tūkstančių kartų. Niekada tai...

Naujosios Europos Centrinio Banko vadovės siekis – sužavėti vokiečius (5)

Nuo tos dienos, kai prieš tris mėnesius Christina Lagarde persikraustė į Frankfurtą, kaip Europos...

Moteris pateikė priežastį, kodėl nusprendė neturėti vaikų: tai patiks ne visiems (222)

Tikiuosi, kad žmonės, kurie kankinasi dėl plastiko pertekliaus ir priklausomybės nuo iškastinio...