Trečiadienį Lietuvos ekspertai Europos Komisijos atstovams ir partneriams pristatė Vilniaus prijungimo prie „Rail Baltica“ projekto galimybių studiją, skelbia „Lietuvos geležinkeliai“.
© DELFI

„Rail Baltica“ projekto sėkmei teikiame ypatingą dėmesį. Vienas iš projekto prioritetų – sujungti šalių sostines. Vilniaus jungtis, leidžianti išnaudoti sostinės potencialą, neabejotinai pagerins viso projekto ekonominius rodiklius.Siekiame detaliai išanalizuoti visas galimybes, kad mūsų keleiviai ir krovinių vežėjai naudotųsi pažangiausiais infrastruktūros sprendimais už ekonomiškai efektyviausią kainą“, - pranešime cituojamas Karolis Sankovski, Generalinio direktoriaus pavaduotojas - Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorius, UAB „Rail Baltica Statyba“ generalinis direktorius.

Galimybių studijoje yra išanalizuoti Vilniaus jungties variantai, kurių pagrindu galėtų būti priimti sprendimai dėl tolimesnių šio ypatingai svarbaus „Rail Baltica“ ruožo vystymo etapų ir veiklų vykdymo.

Rengiant galimybių studiją, buvo įvertintos devynios Vilniaus jungties alternatyvos. Bendras nagrinėtų trasų ilgis siekia daugiau nei 1000 km. Alternatyvos buvo nagrinėjamos įvertinant Europos Sąjungos geležinkelių tinklui numatytus techninius reikalavimus ir specialiai projektui „Rail Baltica“ rengiamas projektavimo gaires. Visų alternatyvų projektinis greitis keleiviniams traukiniams yra paskaičiuotas iki 250 km/val., taigi, kelionė keleiviams iš Vilniaus į Kauną „Rail Baltica“ naująja greitąja vėže galėtų trukti maždaug 38 min.

Vienas iš ypatingai svarbių faktorių įgyvendinant „Rail Baltica“ projekto Vilniaus jungties dalį yra laikas, todėl artimiausiu metu Susisiekimo ministerija yra pasirengusi kreiptis į Vyriausybę, siekiant inicijuoti teritorijų planavimo dokumentų rengimo procesą.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Projekto socialinė ekonominė nauda viršys 16 mlrd. Eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc. tikimasi finansuos ES.

Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais. Šiuo metu europinė vėžė jau yra nutiesta nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Ja gali važiuoti tiek krovininiai, tiek keleiviniai traukiniai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Savaitgalio naktimis Vilniuje bus eismo pakeitimų: T. Narbuto gatvę geriau aplenkti (2)

Pavasarį sostinėje pradėtos naujo pėsčiųjų ir dviračių viaduko per T. Narbuto gatvę statybos...

Naujos detalės dėl lietuvių vilkiko avarijos Italijoje: užkardas buvo pakeltas? (255)

Kaip jau buvo pranešta, ketvirtadienio naktį Italijoje į tragišką avariją pateko vilkikas iš...

Vasarą ties Panevėžiu bus ribojamas eismas „Via Baltica“ (7)

Vykdant Panevėžio aplinkkelio rekonstrukciją „ Via Baltica “ kelyje vasarą bus smarkiai...

Teismas turės iš naujo spręsti „Biserio“ pretenzijas Vilniui (1)

Teismas turės iš naujo svarstyti Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Biseris“ pretenzijas...

Žada apsaugoti vakarinę Vilniaus dalį nuo liūčių (1)

Vasaromis Lietuvą ėmus skandinti liūtims, Vilniaus miesto savivaldybė ir gyvenamąsias statybas...

Top naujienos

Lenkijos Senato maršalkos atsakas prieš Lietuvą užsimojusiai Cytackai: ponia, to nebus (3)

Balandį Torūnėje (Lenkija) vykusiame „Polonijos suvažiavime“ Vilniaus tarybos narei Renatai...

Naujausia statistika: kuriose įmonėse algos skiriasi labiausiai (48)

Tarp didžiausių darbdavių daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų atlyginimai...

Maldeikienė: iš Dalios Grybauskaitės šito nesitikėjau (607)

Prezidentės Dalios Grybauskaitės metiniai pranešimai – lėkšti, o viešai skelbtas jos galimas...

Dvi šalys prieš Rusiją imasi veiksmų dėl virš Ukrainos numušto lainerio „Bellingcat“ įvardijo atsakingą pareigūną (425)

Australija ir Nyderlandai oficialiai apkaltino Rusiją 2014 metais numušus MH17 lėktuvą virš...

Ilgai tylėjusi Pikul advokatė įvertino Jasaičių dramą: papasakojo, kodėl Oksanai iš skyrybų pasipelnyti nepavyks (162)

Dainininkės, vizažo meistrės Oksanos Pikul ir krepšininko Simo Jasaičio santykių drama tapo...

DELFI eksperimentas: ar atpažįstame tikrų lietuviškų braškių skonį (15)

Pirmosios lietuviškos braškės šį pavasarį buvo apipintos legendomis. Ne vieną šokiravo jų...

„Samsung“ dėl telefonų dizaino kopijavimo „Apple“ turės sumokėti milžinišką baudą (6)

Pietų Korėjos technologijų milžinas „Samsung“ privalo sumokėti konkurentui „Apple“ 539...

Indrė Makaraitytė. Klausimus, kurių neužduoda Landsbergis, paklausia Karbauskis (101)

– Sąžiningai pasakykite, jeigu jūs išeitumėte iš politikos, jūs neperimtumėte iš mamos savo...

Kaip per paskutinį skambutį apsirengė elitinės gimnazijos moksleiviai (115)

Penktadienį Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos prieigose būrėsi daugybė pasipuošusių...

Cukraus atsisakęs Rimvydas Širvinskas-Makalius: dabar man per saldžios net vynuogės! (19)

Pasitikdamas vasarą verslininkas, keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius ryžosi avantiūrai:...