Pasak kelininkų, karštis turi didelę įtaką betoninei kelio dangai, kuri, oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių, pradeda deformuotis.
Itin atidūs vairuotojai turėtų būti vykdami valstybinės reikšmes magistraliniu keliu A14 Vilnius–Utena, kur nuo 16,92 iki 89,6 kilometro ruožuose su betono danga galimos dangos deformacijos.

Kita karščių keliama problema eismui – bitumo išplaukimas. Nusistovėjus aukštai oro temperatūrai, dangos paviršiuje susidaro bitumo perteklius: kelio dangai įkaitus iki 50 laipsnių, dėl šilumos suminkštėjusiam bitumui ar kitam rišamajam elementui, asfalto medžiagoje nepakanka laisvų porų ir jis veržiasi į paviršių. Ant asfaltbetonio dangos susidaro blizgantis, panašus į stiklą veidrodinis paviršius, gali būti matomos padangų žymės. Kai labai karšta, bitumas suskystėja taip, kad automobilių ratai jį tiesiog taško.

Bitumo išplaukimas susilpnina dangą ir kelia nepatogumų eismo dalyviams, todėl kelius prižiūrinčios įmonės taiko dangas apsaugančias priemones – pilamos bitumą surišančios medžiagos: smėlis, atsijos, skaldelė. Kelių ruožuose, kuriuose išplaukia bitumas, siekiant apsaugoti kelius nuo sugadinimo ir užtikrinti saugų eismą, gali būti ribojamas transporto priemonių greitis.

Tokiuose ruožuose, nepriklausomai nuo to ar bus pastatyti ženklai ar ne, prašome sumažinti greitį, nes išplaukus bitumui ar išbėrus jį surišančias medžiagas, gerokai pailgėja stabdymo kelias.

Hidrometeorologijos tarnyba įspėja dėl artimiausiomis dienomis besilaikysiančių karščių – penktadienį pajūryje, o savaitgalį – visoje Lietuvoje temperatūra pakils iki 30 laipsnių karščio.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)