Tiesa, visais atvejais, siekiant išvengti trukdžių antžeminiams tinklams, radijo ryšio sistemas orlaiviuose leidžiama įjungti nuo 3000 m aukščio.

Naudojimasis radijo ryšiais orlaivyje – nėra naujiena. Pasak RRT elektroninių ryšių išteklių valdymo grupės vyriausiojo patarėjo dr. Mindaugo Žilinsko, taip vadinamas GSM1800 sistemas Europos Sąjungoje leista naudotis jau 2008 metais.

Pradėjus vystyti naujus radijo dažnius ir naujas ryšio sistemas, buvo nustatytos ir jų naudojimo sąlygos lėktuvuose: orlaiviuose turėjo būti įdiegtos tinklo valdymo stotys, kurios slopina tam tikrus radijo dažnius lėktuve.

„Tai yra būtina sąlyga, kad galiniai radijo ryšiai įrenginiai, t. y. keleivių naudojami telefonai, skrydžio metu nesijungtų su antžeminėmis judriosios tarnybos bazinėmis stotimis, veikiančiomis tokiais dažniais ir palaikančiais įvairias ryšio sistemas, pavyzdžiui, „Wimax“, UMTS, LTE“, – aiškino RRT ekspertas.

Tačiau 2016 metais Europos pašto ir telekomunikacijų administracijų konferencijai (CEPT) atlikus papildomus tyrimus, Europos Sąjungoje buvo priimtas sprendimas, kad tinklo valdymo stotys lėktuvuose nebeslopins LTE bei „Wimax“ sistemų. Šis reikalavimas liko tik UMTS sistemoms. Orlaiviai, turintys radijo ryšio duomenų perdavimo sistemas, turėjo registruotis kiekvienoje šalyje.

„Atsiradus 5G radijo ryšiui ir CEPT atlikus būtinus tyrimus, nutarta leisti lėktuvuose naudoti ir 5G ryšį. Šis sprendimas turi įsigalioti jau netrukus – birželio 30 d.“, – sakė M. Žilinskas.

Interneto ryšys su orlaiviu organizuojamas keliais būdais: perduodant ir priimant signalą iš palydovo arba, jei palydovo nėra, pusei metų leidžiamas ir tiesioginis radijo ryšys su antžeminėmis bazinėmis 2 GHz stotimis, diapazone 1980–2010MHz ir 2170–2200MHz.

Tokį ryšį šiuo metu visoje Europos sąjungoje užtikrina kompanija „Inmarsat“. Lietuvoje veikia kelios jų bazinės stotys. Įmonė „SpaceX“ taip pat ketina instaliuoti panašią radijo ryšio sistemą orlaiviuose, vadinamąją ESIM, tik veikiančią kitais radijo dažniais. Ji dėl platesnių radijo spektro kanalų turi galimybę užtikrinti didesnį duomenų perdavimo spartą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją