DELFI pašnekovai tvirtina, kad ši griūtis paskatins gyventojus priekabiau rinktis kelionių pardavėją, o galbūt ir pastūmės į savarankišką atostogų organizavimą. Tiesa, kol kas kainų didėjimo niekas neprognozuoja.

Rinkos dalyvių vertinimu, nemokia pripažinta bendrovė užėmė iki 10 proc. Lietuvos rinkos.

Linas Aldonis
„Novaturo“ generalinis direktorius Linas Aldonis, paklaustas, ar iškritus vienam konkurentui neplanuojamas kainų didinimas, tvirtino, kad ir dabar įmonė siūlo diferencijuotas kainas.

„Rūpindamiesi rinkos stabilumu ir bendru turizmo rinkos pasitikėjimu, laikomės pozicijos, jog stiprus yra tas kelionių organizatorius, kuris turi ilgalaikius, pelningumu pagrįstus tikslus ir teikia tvarias bei kokybiškas paslaugas. Ir toliau kiekvienai klientų auditorijai siūlome skirtingus produktus – kiekvienas atsirenka pagal savo poreikius ir turimą piniginę“, - DELFI atsiųstame komentare teigė jis.

Bendrovės „Tez Tour“ Rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė DELFI teigė, kad kainodaros peržiūrėti neplanuojama, tačiau artėjant atostogų pikui kainos auga visada.

„Kelionių kainos nėra stabilios, jos gali svyruoti ir tai yra normalus reiškinys, priklausantis nuo sezoniškumo. Kuo labiau artėja atostogų pikas, tuo kainos kyla. Todėl ir raginame savo partnerius, kelionių agentūras bei keliautojus atostogas planuoti kuo anksčiau. Iš anksto suplanuotos atostogos leidžia pasirinkti pageidaujamą šalį, kurortą ir mėgstamą viešbutį už optimalų kainos ir kokybės santykį. Kuo ilgiau delsiama, tuo pasiūla mažėja, o kainos kyla“, - komentavo ji.

Swedbank“ banko vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis mano, kad po „Go Planet Travel“ griūties pirkėjai daugiau dėmesio kreips į paslaugų teikėjų patikimumą, galbūt reikalaus papildomų garantijų.

„Padidėjęs dėmesys paslaugos teikėjo patikimumui tam tikra prasme kai kuriuos klientus gali atbaidyti, jie gali pradėti ieškoti alternatyvų, pavyzdžiui, patys tiesiogiai bandyti užsisakyti viešbutį. Po tokių įvykių pirkėjai tampa daug jautresni ir jiems svarbesnis kriterijus tampa nebe kaina, o patikimumas. Manau, kad esant šioms aplinkybėms greitai neturėtų atsirasti kelionių agentūra, kuri bandytų užimti mažos kainos paslaugų rinką“, - DELFI sakė jis.

Nerijus Mačiulis
Ekonomistas mano, kad kelionių kainos po „Go Planet Travel“ išnykimo didėti neturėtų.

„Juk visada yra galimybių tokias keliones užsisakyti nesinaudojant Lietuvos kelionių organizatorių paslaugomis. Be to, reikia turėti omenyje, kad vis daugiau gyventojų atostogas užsisako nesinaudodami tarpininkų paslaugomis. Bent jau pasaulyje pastebima tokia tendencija. Todėl šios bendrovės turi mažai galimybių didinti kainas, nes jų klientų segmentas yra besitraukiantis“, - sakė N. Mačiulis.

Yra mokami pinigai į specialius fondus

Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė sako, kad po dar vieno kelionių organizatoriaus griūties reikia susimąstyti.

„Tai yra didelis minusas visai kelionių rinkai. Iš šios nesėkmės reikėtų pasimokyti, sėsti prie stalo ir surasti saugiklius, kaip to išvengti ateityje ir kaip labiau apsaugoti keliautojus. Šiandien nei Valstybinis turizmo departamentas, nei Ūkio ministerija neturi jokių svertų, kad ateityje to būtų išvengta. Taigi jiems tai kontroliuoti yra pakankamai beviltiška“, - DELFI sakė ji.

Pašnekovės teigimu, kitose šalyse nesąžiningai veikiančius arba nepatyrusius operatorius kontroliuoja ir šio verslo asociacijos. 

„Didelė dalis atsakomybės arba kontrolės yra perduodama asociacijoms, taigi už tai nėra atsakingos tik valstybės institucijos. Taip pat kitose šalyse veikia fondai, į kuriuos yra įnešami privalomi įnašai. Taigi modelių yra, mums reikia išsirinkti tinkamiausią“, - tvirtino Ž. Gavelienė.

Kita vertus, anot jos, atsakingiau elgtis turėtų tiek kelionių agentūros, tiek patys keliautojai.

Žydrė Gavelienė
„Aš pati vadovauju kelionių agentūrai ir galiu pasakyti, kad mes nepardavinėjome nei „Go Planet Travel“, nei kažkada buvusios „Star Holidays“ kelionių. Ant verslo pečių gula atsakomybė, kad negalima su kiekvienu pasirašyti sutarčių. Taip pat ir keliautojas turėtų atsakingiau rinktis, iš ko perka kelionę. Jeigu jie būtų kreipęsi į atsakingai veikiančią kelionių agentūrą, jie tikrai nebūtų gavę rekomendacijos rinktis „Go Planet Travel“ kelionę“, - pabrėžė pašnekovė.

DELFI primena, kad „Go Planet Travel“ nemokia buvo pripažinta penktadienį. Savo veiklą bendrovė buvo apdraudusi 700 tūkst. Lt suma.

Valstybinis turizmo departamentas skaičiuoja, kad dėl bendrovės negalėjimo teikti paslaugas gali būti nukentėję iki 1 tūkst. poilsiautojų.

Preliminariai vertinama, kad įmonė neaptarnavo iki tūkstančio jos paslaugas nusipirkusių pirkėjų.

Turizmo departamentas savo tinklalapyje informuoja, kad „Go Planet Travel“ turistai prašymus dėl pinigų gražinimo turi pateikti per kelionių agentūras, kuriose įsigyta kelionė. Turistai, įsigiję keliones tiesiai iš UAB „Go Planet Travel“, prašymą dėl nuostolių atlyginimo, pateikia departamentui. 

Pabrėžiama, kad pakanka pateikti vieną pretenziją.

Rekomenduojamą prašymo formą galima parsisiųsti paspaudus šią nuorodą.

Registrų centro duomenimis, didžiausias nemokia pripažintos bendrovės „Go Planet Travel“ akcininkas yra Kipre registruota įmonė „Grand Go Group“, valdanti 5 tūkst. akcijų. 675 akcijos priklauso verslininkui Sauliui Vaitkevičiui.

Lietuvos verslininkas S. Vaitkevičius pernai buvo sulaikytas Gruzijoje kaltinant finansinėmis machinacijomis, tačiau vėliau paleistas teismo salėje. Lietuvos buvo didžiausio mažmeninės prekybos tinklo „Ioli Supermarket“ akcininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (43)