Šį eksperimentą klubas vykdo jau antrus metus iš eilės gruodžio pradžioje. Pernai, susumavus savaitės važiavimų rezultatus, kelionė nuo vieno Vilniaus galo iki kito vidutiniškai truko 40 min.

Šiemet rezultatai kur kas prastesni - vidutiniškai kelionė truko 55 min. Greičiausiai atstumą pavyko įveikti per 47 min., ilgiausias važiavimas išsitęsė iki 1 val. ir 18 min. Ne piko metu, kai automobilių spūsčių nebelieka, pagrindine Vilniaus arterija nuo Kirtimų gatvės Savanorių prospektu, Geležinio Vilko ir Ukmergės gatve iki miesto riboženklio Ukmergės plente įveikti užtrunka apie 20 min.

„Nors sostinėje dygsta nauji transporto infrastruktūros projektai, pavyzdžiui estakada, jungianti Geležinio Vilko ir Ukmergės gatves, spūstys niekur nedingsta. Jos tiesiog pasistumia toliau. Dabar užstringama ties „Senukų“ prekybos centru, kur pristatyta aibė šviesoforų. Be to, naujų šviesoforų dygsta visoje Ukmergės gatvėje iki pat „BIG“ prekybos centro. Todėl ir darome šį eksperimentą, nes norime parodyti, kad miestas eina ne tuo keliu ir spūsčių problemas sprendžia atmestinai“, - aiškina Robertas Daskevičius, klubo „Tai Realu“ prezidentas.

Anot eksperimento iniciatoriaus, klubas matavo, kiek užtrunka įveikti automobilių spūstį centrinėje sostinės arterijoje, o daugelis vairuotojų sugaišta dar antra tiek laiko bandydami nusigauti iki pagrindinių kelių per užsikimšusias senamiesčio ir centro gatves. Eksperimentą „Tai Realu“ klubas vykdė penkias darbo dienas iš eilės, tik prasidėjus spūstims po 17 val. vakaro.

„Daug kalbama apie eismo įvykius keliuose, tačiau vien kelyje nuo vieno Vilniaus miesto galo iki kito iš viso suskaičiavome šimtus nesaugių vietų“, - sako R. Daskevičius. Anot jo, nesaugiausi yra apsisukimai iš kairės kraštinės greičiausios eismo juostos be jokių papildomų lėtėjimo juostų. Tokių vietų apstu Savanorių prospekte, jos visiškai nepritaikytos apsisukti vilkikams, kurie, tai darydami, užtveria ir paralyžiuoja eismą keliose eismo juostose. Be to, taip dažnai sukeliami ir eismo įvykiai.

„Naujoji estakada, jungianti Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvę, mūsų manymu, taip pat nėra saugi“, - teigia „Tai Realu“ klubo prezidentas. Pasak jo, prie naujosios estakados nesaugiai įrengtos pėsčiųjų perėjos, neapgalvotai sutvarkytas ir pats eismas ja.

Pasak eksperimento iniciatorių, prie spūsčių gatvėse prisideda ir nedrausmingi vairuotojai. „Vidutiniškai per vieną važiavimą užfiksuodavome po kelias dešimtis pažeidėjų“, - sako R. Daskevičius. Anot jo, dažnai vairuotojai suka ne iš tos eismo juostos, iš kurios reikėtų, važiuoja autobusams skirta eismo juosta, nevengia įvažiuoti į sankryžą jau pradėjus degti raudonam šviesoforo signalui ir taip visiškai sustabdo eismą.

Per savaitę laiko vykdytą eksperimentą paaiškėjo, kad ilgiausiai vakarinio piko metu tenka stovėti ties Vingio parku Geležinio Vilko gatvėje ir ties „Senukų“ prekybos centru Ukmergės gatvėje. Tos pačios vietos buvo labiausiai užsikimšusios ir prieš metus. Skirtumas tik tas, kad šiemet jose užtrunkama dukart ilgiau.

Pernai viena iš vietų, kur automobiliai strigo ilgiausiai buvo ir Geležinio Vilko gatvės tunelis. Šiemet šią vietą galima įveikti kur kas greičiau dėl atidarytos estakados, tačiau iš esmės problemos tai neišsprendė. „Vieną dieną netgi teko stovėti kamštyje ant pačios naujosios estakados“, - pamini R. Daskevičius.

Anot eksperimento iniciatorių, neprognozuotas spūstis, kuriose ir tenka užtrukti ilgiausiai, sukelia į autoįvykius patekę vairuotojai, po valandą ar ilgiau laukiantys atvykstančios policijos.

Beje, piko metu automobilis vidutiniškai juda 21 km/h greičiu - tai 5 km/h lėčiau, negu užfiksuotas vidutinis greitis pernai.

Šaltinis
Portalo "Autotau.lt" informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško portalo sutikimo neleidžiama.
Autotau.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją