Tai siūlančias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas įregistravo Seimo nariai Andrius Vyšniauskas ir Julius Sabatauskas.

„Kitų šalių, pavyzdžiui, Australijos ar Izraelio, atvejai rodo, kad techninės galimybės nuomojant paspirtuką prie jo pridėti šalmą yra ir tai nekainuoja daug. Todėl siūlome grįžti prie šio reglamentavimo ir diskusijos. Turime pagaliau suprasti, kad eismo dalyvių saugumas yra aukščiausias prioritetas“, – pasiūlymą komentuoja Seimo narys A. Vyšniauskas.

Kaip pastebi kitas projekto autorius, Seimo narys socialdemokratas Julius Sabatauskas, eismo įvykiuose, kuriuose dalyvauja elektriniai paspirtukai, dominuoja daugybinės traumos.

„Reikšminga jų dalis – galvos traumos. Tokios traumos ne tik kelia didžiausią pavojų gyvybei, bet ir yra ilgai ir sunkiai gydomos, neretai jų pasekmės jaučiamos visą gyvenimą. Tai labai brangiai kainuoja tiek nukentėjusiam, tiek ir valstybei. Tad šalmų privalomumas visiems elektrinių paspirtukų vairuotojams išties būtų labai reikšmingas žingsnis didinant šių transporto priemonių vairuotojų saugumą“, – sako J. Sabatauskas.

ELTA primena, kad šiuo metu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas numato, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.

Vyresni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami važiuojamąja kelio dalimi, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Tačiau keliu važiuojantiems tokiems vairuotojams įstatyme numatyta tik rekomendacija būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.