Anot jo, šiuose autobusuose bus rampos ir liftai skirti padėti asmenims su judėjimo negaliai, taip pat vietos skirtos neįgaliųjų vežimėliams su saugos diržais, be to priemonės kurios padės asmenims su regos ar klausos negaliomis.

Lietuvoje keleivius pradeda vežti 10 naujų „Volvo“ markės autobusų, kuriuose įrengtos 45 sėdimos vietos, 1 vieta keleiviu su vežimėliu ir dvi vietos keleiviams su specialiaisiais poreikiais“, – trečiadienį keleiviams su specialiais poreikiais pritaikytų tarpmiestinių autobusų pristatymo renginio metu teigė A. Indrašius.

„Jau sėkmingai reisuose važiuoja 7 autobusai, dar 2 išvažiuos rytoj, dar vienas šiuo metu remontuojamas. Ir nuo kovo pradžios jau visi važiuos“, – pridūrė jis.

TOKS direktorius paminėjo, kad atsižvelgiant į asmenų su regėjimo negalią poreikius, stop mygtukai šalie jiems skirtų vietų bus pažymėti Brailio raštu, be to autobusuose bus įrengtos garsinės sistemos, kurios praneš apie kelionės laiko pokyčius, sustojimus ir kelionės eigą.

„Šalia specialiųjų poreikių turinčių keleivių sėdimų vietų yra stop mygtukai pažymėti Brailio raštu“, – sakė jis.

„Garsinė informacija bus pajungta, kuri praneš apie sustojimus, atvykimo laikus ir bendrą kelionės eigą, kad keleivis galėtų orientuotis, kur šiuo metu yra. Ji bus prijungta prie GPS sistemų“, – paminėjo jis.

Pasak A. Indrašiaus, šiuo metu nusimato tokių autobusų maršrutai iš Vilniaus į Biržus, Joniškį, Kybartus, Mažeikius, Naująją Akmenę, Rokiškį, Šilalę, Šilutę, Tauragę, Zarasus, Nidą ir Šventąją bei grįžtamosios kelionės iš šių miestų į sostinę.

Autobusų stotys dar nėra pritaikytos asmenims su specialiais poreikiais

Visgi, kaip teigė A. Indrašius, stočių ir stotelių infrastruktūra daug kur neparuošta akumuliuoti asmenis su specialiais poreikiais, kas gali sukelti problemų išlaipinant ar įlaipinant asmenis. Jis prideda, kad tarpmiestinės stotys yra „paliktos likimo valiai“.

„Turime atlikti ne vien tik mes namų darbus. Nes kažkaip reglamento įgyvendinimas prasidėjo iš antros pusės – nuo autobusų, o infrastruktūra liko kabėti ore. Tarpmiestiniai sustojimai nėra įrengti tinkamai, likę tik stovėti stulpai. Ir stotys nėra tinkamai pritaikyta nė viena. Peronai užima gana daug vietos ir turėsime skirti papildomas vietas, kad galėtų įlaipinimas vykti“, – aiškino jis.

„Bet tikimės, kad Vyriausybės nariai atkreips dėmesį ir vykdydami kelių rekonstrukcijas padarys patogius sustojimus“, – pridūrė jis.

Pasak jo, naujai numatoma statyti Vilniaus autobusų stotis bus paruošta atsižvelgti į specialių asmenų poreikius. Visgi, tam tikros priemonės, kaip pažemintos kasos ar informacijos lentos skirtos tokiems asmenims, bus įrengtos kaip pagalbos priemonės jau anksčiau.

„Vilniaus stotis buvo statoma 50 metų atgal, renovuota buvo, tai nėra pritaikyta viskas, kad keleiviams būtų tas, kas reikalinga su specialiaisiais poreikis. Tai manau, naujausia stotis, kuri bus pastatyta, bus geriausiai pritaikyta. Bet dabar bendromis pastangomis bandome iš tos padėties suktis“, – aiškino jis.

„Pamažinsime vieną kasą, pamažinsime informacijos lentą, kad galėtume užtikrinti bendravimą“, – paminėjo jis.

Asmenys su negalia apie poreikius kelionės metu turės informuoti iš anksto

TOKS autobusų reisai, kuriuose važiuoja šie pritaikyti autobusai, yra interneto svetainėse pažymėti specialiu ženklu. Visgi, A. Indrašius prašė asmenų su specialiais poreikiais užsisakyti bilietus bent 36 val. prieš kelionę ir bilietų pirkimą ir kelionę suderinti su Vilniaus autobusų stoties administratore, kad specialios vietos būtų rezervuotos ir personalas būtų pasiruošęs padėti asmeniui.

„Saugiai įlaipinus keleivį su specialiaisiais poreikiais, į autobusą bus įlaipinami kiti keleiviai“, – paminėjo A. Indrašius.

Taip pat, anot TOKS direktoriaus, asmenims su negalia keliaujant autobusu, vairuotojas bus informuotas apie jų poreikius ir bus pasiruošęs padėti tiek kelionės metu, tiek jai pasibaigus, tiek išlipant, tiek atsiimant daiktus.

Jis paminėjo, kad vairuotojas bus pasiruošęs padėti ir atveju, kai autobusu keliauja ne vienas asmuo, negalintis judėti be vežimėlio. Pasak A. Indrašiaus, tokiu atveju išsiaiškinus, kad dalis važiuojančių asmenų gali būti perkelti į kitas sėdėjimo vietas, tai bus vairuotojo pagalba padaroma.

„Jeigu keleiviai gali su pagalba ar iš vairuotojo ar ko kito persėsti iš ratelių į kitą sėdynę, tai jeigu informuoja, tam tikros vietos rezervuojamos. Ir tada lifto pagalba bus asmuo pakeltas ir bus persodintas“, – paminėjo jis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją