aA
Nuo batų valytojo iki milijonieriaus. Šis kone kultinis posakis, paprastai atspindintis amerikietiškosios svajonės filosofiją, puikiai tinka apibūdinti vilniečio Algirdo Berdešiaus verslo keliui. 34-erių vyras, karjerą pradėjęs automobilių plovykloje, šiuo metu vadovauja besiplečiančiai ambicingai įmonių grupei ABIPA. Verslininkas puikiai žino, kad turtai, sėkmė ir laimė savaime neateina. Norint šį tą gyvenime pasiekti, reikia gerokai padirbėti tiek su kitais, tiek su savimi.
Nuo automobilio plovėjo iki milijonieriaus
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Logistika, prasidėjusi nuo automobilių plovimo

Svajonė būti verslininku profesiją su logistikos sektoriumi susiejusiam A. Berdešiui kilo dar vaikystėje. Nuolat uždarbio būdų ieškomas būsimas krovinių gabenimo įmonės vadovas tarsi nujautė netolimoje ateityje turinčius įvykti kardinalius gyvenimo pokyčius. Suvokimas, kad pavyks rasti savo kelią, dar labiau sustiprėjo pirmąkart susidūrus su užsienio verslininkais.

„Mama dirbo tuomečiame „Lietuvos“ viešbutyje. Norėdamas užsidirbti aš įsidarbinau užsienio turistus pasitinkančiu asmeniu. Pamatęs į Vilnių atvykstančius verslininkus, jų manieras, aprangos kodą supratau, kad ateityje noriu būti vienas jų“, – dalijasi prisiminimais A. Berdešius.

Žinoma, kol tapo perspektyviu verslininku, daug vandens Neryje nutekėjo. Vietoj garsių dizainerių kostiumų, kuriuos vilki dabar, ryžto ir užsispyrimo nestokojantis vyras įlindo į... automobilių plovėjo kombinezoną.

„Juk tai irgi transporto sritis“,– šypteli verslininkas ir priduria, kad taip susiklosčius aplinkybės noriai priėmė gyvenimo mestą iššūkį.

Studijos ir pirmi rimti darbai

Dirbti logistikos sektoriuje nusprendęs vilnietis didelį dėmesį skyrė tobulėjimui. Baigęs aukštesniąją technikos mokyklą jis mokslus tęsė Vilniaus Gedimino technikos universitete. Abi įgytos specialybės susijusios su transporto sritimi, tad netrukus ambicingas jaunuolis rado atitinkamą darbą. Deja, džiaugsmas, apėmęs įsiliejus į mažos lietuviško kapitalo transporto įmonės kolektyvą, greitai išblėso.

„Netrukus supratau, kad patekau į aklavietę. Griežtas, bet nelabai teisingas vadovas gerokai atmušė norą tobulėti. Į darbą pradėjau žiūrėti kaip į tremtį. Važiuodamas į jį nuolat turėjau save įtikinėti nepasiduoti ir nenuleisti rankų“, – neslėpdamas kartelio pasakoja nuosavos įmonės vadovas.
Sunkus ir neperspektyvus darbas buvo gera pamoka prieš būsimus profesinius išbandymus. Prabėgus metams A. Berdešius jau sėdėjo vienos didžiausių tarptautinių logistikos kompanijų oro ir jūrų transporto vadybininko kėdėje. Kaip pats sako, pakliuvo į šį darbą per stebuklą, gerokai pagražinęs savo puikias žinias tarptautinių krovinių gabenimo srityje.

„Neįtikėtina, bet mano pavyko įtikinti kompanijos vadovą, kad esu geriausias kandidatas eiti vadybininko pareigas. Dar ir dabar manau, kad tąkart duris į plačiuosius vandenis atvėrė begalinis siekis tobulėti ir pasiryžimas sunkiai bei kantriai dirbti“, – atvirauja A. Berdešius ir priduria, kad atsidavimas įmonės veiklai greitai davė vaisių.

Jaunas vadybininkas greitai ėmė vadovauti skyriui, o būdamas 26-erių tapo kompanijos generalinio vadovo pavaduotoju Baltijos šalims. Nuosavo verslo laukti reikėjo visai nedaug.

Verslo gimimas

Nuo automobilio plovėjo iki milijonieriaus
© Asmeninio archyvo nuotr.

2006-ųjų pabaigoje Lietuvos logistikos kompanijų gretas papildė ABIPA. Trys jos įkūrėjai (prie jų po metų prisidėjo dar vienas bendramintis, – aut. past.), galintys pasigirti ilgamete darbo tarptautinės logistikos srityje patirtimi, žinojo viena: atėjo laikas įgyvendinti savo idėjas.

„Dirbdami didelėse užsienio kompanijose kiekvienas buvome susidūręs su sistemos neveiksnumu, neigiama įmonės vidinės hierarchijos įtaka sprendimams. Be to, matėme, kiek daug logistikos galimybių yra Lietuvoje“, – įmonės įkūrimo priežastis aiškina jos vadovas.

Pradėję nuo Lietuvos, bendraminčiai greitai nukreipė žvilgsnius į Rytų Europos rinką, kuri viliote viliojo pirmus artėjančio sunkmečio požymius stebinčius verslininkus. Posūkis Rytų link buvo protingas ir veiksmingas manevras, kuris padėjo jaunai įmonei išgyventi sudėtingu krizės laikotarpiu.

Šiuo metu ABIPA aktyviai teikia paslaugas Rusijoje, Baltarusijoje, Kazachstane, Ukrainoje. Būtent šiose šalyse veikia atstovybės, kitur įmonė tik užsiima operacine, o ne pardavimo veikla. Pasak A. Berdešiaus, įmonė turi nuolatinių klientų ir Lietuvoje, bet šiuo metu verslo plėtra siejama tik su Rytų Europos regionu.

„Maži vietos rinkos pajėgumai yra tarsi stabdys norinčiai tobulėti kompanijai. Kad pasiektum daug, turi plačiai užsimoti“, – sako ambicingos įmonės savininkas.

Verslo Rusijoje ypatumai

Su Rusija ir partneriais rusais verslininkas pažintis mezgė internete ieškodamas logistikos įmonių. Vėliau A. Berdešius pats vyko į Maskvą.
Prisimindamas pirmus vizitus šalies kaimynės sostinėje verslininkas pataria neišsigąsti šio miesto dydžio. „Jis išties milžiniškas, tad vykstant į verslo susitikimus patarčiau naudotis metro. Turint omenyje nuolatines spūstis, judėjimas po Maskvą gali tapti tikru galvos skausmu. Vėluodami į susitikimą verslininkai, besidairantys verslo galimybių Rusijoje, gali paprasčiausiai susigadinti reputaciją“, – atkreipia dėmesį A. Berdešius.

Krovinių gabenimo įmonės savininkas įsitikinęs, kad ne visi Lietuvos verslininkai tinkamai įvertina Rusijos rinkos potencialą. O jis išties milžiniškas, ypač logistikos sektoriuje. Žvilgsnis, orientuotas į Vakarus, pasak verslininko, ne tik byloja, kad neįvertinamos šių kaimynų siūlomos verslo galimybės, bet ir išduoda vis dar gają baimę prasidėti su rusais. „Vieni delsia žengti į Rusiją bijodami susidurti su kriminalinėmis struktūromis, kiti vadovaujasi stereotipais ir bando įžvelgti rusų priešiškumą Baltijos šalių atstovams“, – susiklosčiusios situacijos priežastis aiškina A. Berdešius.

Verslininkas, keletą metų plėtojantis savo veiklą šalyje kaimynėje, ne iš nuogirdų žino, kad lietuviai joje laukiami. Pasak tarptautinių krovinių gabenimo įmonės vadovo, stipriu lietuvių verslininkų koziriu galėtų tapti rusų kalbos žinios ir mentaliteto pažinimas.

Žengti į Rusijos rinką skatina ir palankus požiūris į lietuvių tautos atstovus. „Dar nuo tarybinių laikų rusai jaučia didelę simpatiją ir pagarbą lietuviams. Visa tai leidžia mūsų verslininkams įgyti pranašumą prieš Vakarų kolegas. Būtų tiesiog apmaudu tuo nepasinaudoti“, – sako su logistika savo gyvenimą susiejęs vyras.

A. Berdešiaus nuomone, žengiant į Rusijos rinką ir dirbant joje reikia kelių pagrindinių dalykų, tokių kaip sąžiningumas, nuoširdus bendravimas, duoto žodžio laikymasis. Suvokus šias tiesas, įveikus išankstinį nusistatymą ir baimę veikiausiai pavyks sudominti kitos šalies partnerius. „Aišku, tai neįvyks per dieną ar dvi, bet bandyti verta“, – įsitikinęs jaunas verslininkas.

Ateities planai

ABIPA nenori apsiriboti vien Rytų rinka. Būsimas plėtros kryptis išduoda pasaulio miestų paveikslai, sukabinti direktoriaus kabinete. Kinija, Brazilija, Indija...

„Esu Lietuvos patriotas, man patinka čia gyventi, bet kaip verslininkas noriu ir privalau būti toliaregis. Jei užkariautume pasaulio dalį, į kurią daug kompanijų bijo eiti, likusiam pasauliui būtume įdomūs visada. Mūsų visi norėtų“, – sako A. Berdešius, svajojantis būti geriausių pasaulio logistikos įmonių penketuke.

Iki šiol daug laiko darbui skiriantis verslininkas ragina jaunus, svajonių siekiančius žmones tinkamai susidėlioti gyvenimo prioritetus ir kryptingai judėti tikslo link.

„Dabartinis jaunimas turi atsiminti, kad norint ką nors gauti būtina iš pradžių duoti. Aštuonių valandų per parą yra per mažai norint pasiekti didelius rezultatus. Tad nebijokite dirbti ir svajoti, tikėti. Juk tie, kurie netiki, nieko ir nepasiekia“, – pabrėžia A. Berdešius.

Ką reikia atsiminti norint žengti į Rusijos rinką?

· Norint plėtoti verslą Rusijoje būtina arba joje gyventi, arba nuolat ten vykti ir susitikinėti su partneriais akis į akį. Rusai teikia pirmenybę asmeniniui ryšiui, o ne bendravimui internetu
· Derantis su partneriais iš Rusijos negalima skubėti. Rusų verslininkai ilgai stebi, analizuoja busimą partnerį, tad bet koks skubėjimas ar situacijos perspaudimas gali sugriauti puikius santykius
· Būtina pačiam stebėti būsimus partnerius, perprasti, ar jie tesi duotus pažadus. Rusijoje lengva būti apgautam, tad verta laikytis ypatingų saugumo reikalavimų
· Rusai vertina žodžio besilaikančius žmones, tad būtina tesėti pažadus, kad ir kas nutiktų
· Negalima nuleisti rankų ištikus nesėkmei, nes rusams patinka užsispyrėliai ir darbštuoliai

ANONSAS: Naujame "bzn start" spalio mėnesio verslo žurnalo numeryje ieškokite įdomių istorijų: "VERSLO ISTORIJA: „Heros“ įkūrėja Jolanta Zabarauskienė apie tai, kur telpa pusė gyvenimo“, ” Tomas Balžekas: „Turėkite dideles ambicijas, nepasiduokite pesimistų nuomonei ir viskas bus gerai!“ , apie idėją, kuri padeda išsireklamuoti nemokamai ir daug kitų tikrų verslo gyvenimo užkulisių.

www.bznstart.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

IATA: viruso krizė oro linijų pajamas šiemet sumažins 60 proc.

Oro linijų pajamos dėl koronaviruso pandemijos, keliančios grėsmę pramonės išlikimui, šiemet...

Dėl oro pagalvių „General Motors“ atšaukia 5,9 mln. automobilių

JAV automobilių saugos institucijos nurodė automobilių gamintojai „ General Motors “ (GM)...

Nustatytos naujos techninės apžiūros kainos: mokėti teks daugiau (148)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pagal Privalomosios transporto priemonių...

Berlyne neseniai atsidaręs naujasis oro uostas užvers vieną terminalų

Šiemet Vokietijos sostinėje atsidaręs naujasis Berlyno Brandenburgo oro uostas kitąmet užvers...

Pradedamas žemės paėmimas „Via Baltica“ ruožui tarp Kauno ir Suvalkų (7)

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pradėjo žemės, reikalingos „ Via Baltica “ ruožo tarp...

Top naujienos

Socialdemokratai jau ruošiasi naujo lyderio rinkimams – iššūkį Paluckui gali mesti Olekas (308)

Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) pradeda ruoštis naujo partijos pirmininko rinkimams....

Maistas prieš miegą: ar žinote, ką valgyti ir ko reikėtų vengti? (43)

Kai manęs klausia nuo ko pradėti dieną, sakau, kad nuo vakarienės. Klausytojai nustemba, kad...

Karbauskis: turiu nuvilti tuos, kurie džiaugėsi, kad nebebūsiu Seime (983)

Antradienį oficialiai Seimo nario mandato atsisakęs Ramūnas Karbauskis sako, kad pagrindiniu jo,...

Čempionų lyga: vengrų akibrokštas prieš Ronaldo, gražus „Man United“ lyderio gestas ir Haalando spindesys (2)

UEFA Čempionų lygoje prasidėjo grupės etapo antrojo rato kovos. Antradienio vakarą sužaisti dar...

Orai: šiltasis atmosferos frontas atgins rudenišką šilumą (4)

Trečiadienio dieną šiltasis atmosferos frontas žada debesuotus orus. Nedideli pragiedruliai...

Nauja turizmo era: anksčiau apie tokias keliones galėjome tik pasvajoti (25)

Milijonai pingvinų. Jūros drambliai. Banginiai. Poliarinės meškos. Antarktida ir Arkties...

Žurnalistė savo kailiu pajuto, ką reiškia „ilgasis“ COVID-19: susirgo kovą, o lapkritį vargiai pakyla iš lovos (114)

Gydytojai sako, kad COVID-19 trunka porą savaičių. Tačiau ne visiems taip pasiseka. Ir tokių...

Teisės profesoriai įvertino Dobrovolskos kandidatūrą: ji visa galva aukščiau už prieš tai buvusius (1199)

Laisvės partijos pasiūlyta kandidatė į teisingumo ministres, Evelina Dobrovolska , viešojoje...

Negalią turinčiam Nojui liko vos pusantrų metų, kai reabilitacija gali duoti didžiausią naudą: tėvai dėl sūnaus pasiryžę viskam (62)

Prieš tris su puse metų į šį pasaulį atėjęs Nojus, apvertė savo tėvų gyvenimą aukštyn...

Švedijos čempionus įveikęs „Vytis“ – tarp 32 stipriausių Europos komandų (3)

UEFA Futsal Čempionų lygos starte stipriausia Lietuvos komanda Kauno „Vytis“ 3:1 nugalėjo...

|Maža didelių žinių kaina