Transporto pramonė yra didelis ir brangus verslas. Profesionalūs vairuotojai, ištisus metus gabenantys krovinius visoje šalyje yra gerai vertinami ir graibstomi. Vis dėlto, vairuotojo darbas gali būti fiziškai ir psichologiškai gana įtemptas.
© Shutterstock nuotr.

Vairuotojai turi išmanyti įvairius susitarimus ir suprasti informaciją, pateiktą dokumentuose, greitai susigaudyti sudėtingo eismo sąlygomis ir apskritai turėti puikius vairavimo įgūdžius.

Juntamas vairuotojų trūkumas

Pastebima, kad Norvegijoje vairuotojų trūksta ir gaminių, ir keleivių pervežimams. Darbdaviai pirmenybę teikia kalbantiesiems bent viena skandinavų kalba, nesvarbu, ar kandidatuojama į gaminių ar keleivių pervežimo poziciją.

Juk vairuojant didelius vilkikus, vairuotojams tenka didelė atsakomybė užtikrinant savo paties ir krovinio saugumą. Svarbu, kad vairuotojai būtų susipažinę su teisės aktais, taikomais konkrečioje pramonės srityje, žinotų taisykles, susijusias su vairavimo ir poilsio laiko reikalavimais, mokėtų saugiai pritvirtinti pavojingus krovinius ir žinotų reikalavimus dėl grandinių naudojimo.

Sveikatos patikra

Būsimiems krovinių ar keleivių vairuotojams reikalingas darbo leidimas, užtikrinantis, kad vairuotojo sveikata atitinka reikalavimus. Kandidatai į vairuotojo pareigas turi pateikti gydytojo išduotą sveikatos pažymėjimą, kuris gali būti išduotas vėliausiai prieš šešis mėnesius.

Būsimųjų taksi vairuotojų kartais prašoma įsiminti testinį maršrutą. Norintieji vairuoti autobusus, turi būti sulaukę bent 21 metų amžiaus, tačiau krovinių vežėjais gali būti sulaukusieji 18-os. Didžiausia amžiaus riba krovinių ir keleivių vairuotojams Norvegijoje yra 70 metų. Be to, norintieji vairuoti krovininį vilkiką, viršijantį 3500 kg. svorį, turi gauti specialų leidimą.

Vairuotojo pažymėjimas ir amžiaus limitas

Svarbu žinoti, kad norintieji tapti keleivius ar krovinius gabenančiais vairuotojais, turi pereiti 240 valandų trukmės papildomus apmokymus.

Be to, vairuotojams kas penkis metus tenka sudalyvauti 35 valandas trunkančiuose žinių atnaujinimo mokymuose. Komercinių prekių transportavimui reikalingi C ir CE klasės vairuotojo pažymėjimai, o D ir DE klasės pažymėjimų prireikia norint vežioti keleivius.

Specialūs apmokymai gali būti organizuojami vairuotojams, pervežantiems pavojingus krovinius. Kandidatuojantiems į vairuotojo poziciją taip pat svarbu nurodyti kompiuterinio raštingumo lygį, nes pervežant krovinius, tvarkant dokumentaciją ir palaikant ryšį su partneriais naudojamasi įvairiomis elektroninėmis priemonėmis.

Atlyginimai

Vairuotojų atlyginimai svyruoja, nes gaunamas uždarbis priklauso nuo valandinio tarifo, užduoties dydžio ar dienos uždarbio.

Krovinių pergabenimo vairuotojai šiuo metu uždirba nuo 165 iki 200 Norvegijos kronų per valandą. (17-20 eurų). Autobusų vairuotojų atlyginimas yra žemesnis, jis siekia apie 168 Norvegijos kronas už valandą (apie 17 eurų).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobilių įsigijimo Lietuvoje nebeskatins (10)

Lietuva neplanuoja skirti mokesčių lengvatų ar subsidijų elektromobiliams, nes jų gamyba ir taip...

Dieną be automobilio – nemokamas viešasis transportas vairuotojams (4)

Rugsėjo 22–oji Vilniuje skelbiama Diena be automobilio .

Keleiviai niršta dėl „Ryanair” sprendimo (3)

Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ per ateinančias 6 savaites atšauks nuo 1680 iki 2100...

EK tirs „Ryanair“ sprendimą atšaukti skrydžių (1)

Europos Komisija atliks tyrimą dėl galimo keleivių teisių pažeidimo, susijusio su Airijos...

Seimas linkęs pritarti švelnesnėms sankcijoms vairuotojams už ištisinės linijos kirtimą (32)

Seimas linkęs pritarti švelnesnėms sankcijoms vairuotojams už ištisinės linijos kirtimą. Šiuo...

Top naujienos

Į realybę sugrįžę lietuviai: kokie dabar reikalavimai būstui?

Atsiradusi galimybė rinktis, kuriame rajone, kelintame aukšte ir kelių kambarių bute norime...

Naujų pasų kainos pribloškė dviejų vaikų mamą: jaučiuosi finansiškai nukentėjusi (121)

Lietuviai stebisi ir reiškia nepasitenkinimą dėl, pasak jų, gerokai per didelių pasų kainų,...

„Zapad“ atakos ir atsitraukimai: kai kurios detalės – labai iškalbingos (373)

Priešininkas išmėtė lapelius – psichologinio poveikio priemonės. Mūsų pajėgos lapelius...

Po šiurpą keliančių įtarimų – šokiruojantis prašymas: padėkite, ką darau, tikrai nenormalu (10)

Su daugybe įvairiausių nusikaltėlių susidūrę policijos pareigūnai buvo priblokšti, kai per...

Pasiruoškite blogiausiam: nevaldoma Kinijos kosminė stotis krenta į Žemę (32)

Kinijos kosminė stotis „ Tiangong -1“ jau ruošiasi pasitikti savo pražūtingą lemtį. 2011...

Trys A. Abromavičiaus idėjos Lietuvai: vien talento neužtenka (36)

Vien talentingų žmonių gausa investuotojų ir jų pinigų nepritrauksime – gabaus jaunimo pilna...

Kraują stingdančios pramogos vilioja vis daugiau smalsuolių

Kur keliauja ir ką veikia tie, kuriems labai patinka du dalykai: laukiniai gyvūnai ir adrenalinas ?

D. Trumpas pagrasino visiškai sunaikinti Šiaurės Korėją papildyta 19:01 (249)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas antradienį sakydamas savo pirmąją kalbą Jungtinių Tautų...

Prie LKL starto linijos: nauji veidai, naujos viltys, vienas titulas (18)

Antradienį rungtynėmis tarp Panevėžio „Lietkabelio“ ir Utenos „Juventus“ prasideda 25-asis...

Privers nusišypsoti: į vestuves atvykusios viešnios tokio stiliaus akibrokšto nesitikėjo (31)

Vestuvių puota neretai tampa tikru galvos skausmu ne tik suknelės ieškančioms nuotakoms, bet ir...