aA
Seimui siūloma priimti Vidaus vandenų transporto kodekso pataisas, kuriomis siekiama sudaryti patogesnes keliavimo sąlygas gyventojams, deklaravusiems savo gyvenamąją vietą Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, taip pat neįgaliesiems, ten veikiančių įmonių darbuotojams.
Smiltynės perkėla
Smiltynės perkėla

Seimo narys liberalas Simonas Gentvilas įregistravo kodekso pataisas, kuriomis siūloma numatyti, kokius keleivius vežėjas, atsakingas už perkėlimą keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos, turėtų įleisti į keltą pirmumo tvarka.

Pagal siūlomą projektą, tai gyvenamąją vietą deklaravę Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje asmenys ir automobiliai, kuriais jie važiuoja; neįgalieji ir jų nuosavybės ar kitokiu teisėtu pagrindu valdomi automobiliai, kuriuos jie vairuoja arba kuriais jie važiuoja; juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonės ir darbuotojai.

Siekiant sumažinti turistų, keliaujančių savo transporto priemone, skaičių ir taip sumažinti susidariusias eiles į keltus, pirmenybės teisę siūloma suteikti ir keleivius vežančioms tarpmiestinio ir tarptautinio reguliaraus susisiekimo reisų transporto priemonėms keliantis keltu per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos.

Taip pat projekte numatyta, kad pirmumo tvarka į keltą būtų įleistos tarnybos reikalais vykstantys greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, muitinės pareigūnų, Lietuvos kariuomenėje tarnaujančių karių transporto priemonės. Jei Seimas pritartų, tokia galimybe galėtų pasinaudoti Klaipėdos miesto savivaldybės tarnybinės transporto priemonės, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atliekantys tarnybines funkcijas ir dirbantys darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje.

„Nėra teisinga, kai Neringos miesto gyventojai sezono metu turi stovėti bendroje eilėje su turistais, kad galėtų grįžti namo ar nuvažiuoti į darbą. Kai atvykstame vieną ar du kartus į Kuršių neriją atostogoms, galime sau leisti pastovėti ilgesnėje eilėje, tačiau vietiniams gyventojams gyvenimas dėl to sustoti neturėtų. Kodekso pataisomis siekiama užtikrinti, kad vietos gyventojai bei darbuotojai, tam tikros valstybinės tarnybos ir kiti asmenys, kurie dirba ar gyvena Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje ar Neringos mieste, nepatirtų sunkumų keliaujant namo ar iš jų, ypač sezono metu“,- sako kodekso pataisų iniciatorius Simonas Gentvilas.

Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko S.Gentvilo teigimu, Kuršių nerija - unikalus Lietuvos ir pasaulio kampelis, todėl turime jį puoselėti ir saugoti.

„Šiuo metu juo rūpinasi Kuršių nerijos nacionalinis parkas, tačiau tam skiriamų lėšų nepakanka. Vietiniai gyventojai skaičiuoja, kad sezono metu Kuršių neriją aplanko apie du milijonus žmonių, todėl natūralu, kad esant tokiam skaičiui turistų priežiūros poreikis didėja. Racionalu nuo kiekvieno atvykstančio į Kuršių neriją imti simbolinį mokestį, kad galėtumėme tinkamai prižiūrėti UNESCO saugomą vietą. Lankytojai neturėtų baimintis dėl to pabrangstančio bilieto už keltą, nes jo kainos ir toliau išliktų atidžiai prižiūrimos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos“ – teigė Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas S. Gentvilas.

Pasak jo, dabar minėto kelto kainas nustato AB „Smiltynės perkėla“. Jos skirtos kelto paslaugų kaštams padengti.

Įstatymo projektu S. Gentvilas siūlo 1 procentą nuo keleivių ir transporto priemonių perkėlimo keltais per Kuršių marias tarifo kainos skirti Kuršių nerijos nacionaliniam parkui.

„Kuršių nerija svarbi ne tik Lietuvai, bet ir visam pasauliui. Sulaukiame 2 milijonų lankytojų per metus! Šie metai parodė, kad vis daugiau jų nori būti gamtoje. O pas mus po kojomis vien tik smėlis, kuris jautrus kiekvienam žingsniui. Tiek lėšų, kiek gauna direkcija, niekada neužteks tinkamai infrastruktūros priežiūrai, todėl prašome leisti prisidėti visiems. Bent po 10 centų“,- įstatymo pataisą komentavo Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser.

Šiuo metu įstatyme nėra reglamentuota jokia pirmumo tvarka įleidimo į keltus, keliančius per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos.

Taip pat nėra numatyta, kad dalis perkėlimo keltais kainos tarifo būtų skirta Kuršių nerijos nacionaliniam parkui.

Kodekso pataisas teikia Seimo nariai S. Gentvilas, Virginija Vingrienė, Aistė Gedvilienė, Vytautas Kernagis, Linas Balsys.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Sakartvelas atnaujina oro susisiekimą su Baltijos šalimis (4)

Sakartvelas atidaro oro susisiekimą su Lietuva , Latvija , Estija , Vokietija ir Prancūzija...

Užkalnis mano, kad automobilių stovėjimas Senamiestyje per pigus: kaina turėtų būti 7–9 eurai už valandą (219)

Nuo antradienio Vilniaus Senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu...

„Lufthansa“ paskelbė apie planus atleisti dar tūkstantį darbuotojų

Vokietijos oro linijų bendrovė „Lufthansa“ antradienį paskelbė apie planus atsisakyti apie 1...

Mauricas: degalų kainos smarkiai didėti neturėtų (14)

„Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas nemano, kad artimiausiu metu...

Belgijos pareigūnų akiratyje – dar viena lietuvių įmonė: sulaikyti vilkikai (260)

Belgijoje, Flandrijos regione, sulaikyta 18 transporto priemonių, priklausančių lietuvių įmonei....

Top naujienos

Nerimą kelia viena ligoninė: užfiksuoti 3 nauji viruso atvejai, net 100 asmenų turėjo sąlytį (10)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) trečiadienį pranešė apie 10 naujų COVID-19...

Naujausia informacija apie 10 naujų COVID-19 atvejų: įvežtiniai arba susiję su žinomais židiniais papildyta 11.18; vienoje ligoninėje nustatyta 100 sąlytį turėjusių asmenų (137)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. duomenimis, Lietuvoje patvirtinta 10...

Didinant NPD priimtas ir kitas pakeitimas: baiminamasi, kad Lietuva virs Laukiniais Vakarais (72)

Spręsdamas dėl NPD didinimo, Seimas birželį priėmė ir Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių...

Baudos už greičio viršijimą gali keistis: siūlo bausti ne vairuotoją, o automobilio savininką (45)

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) frakcijos narys Paulius...

Koronavirusu užsikrėtęs Brazilijos prezidentas supykdė žurnalistus (2)

Brazlijos žiniasklaidos asociacija ketina paduoti į teismą šalies prezidentą Jairą Bolsonaro ,...

Sakartvelas atnaujina oro susisiekimą su Baltijos šalimis (4)

Sakartvelas atidaro oro susisiekimą su Lietuva , Latvija , Estija , Vokietija ir Prancūzija...

Juodojo verslo schema: įtakingo verslininko įmonė Lietuvai jau kainavo beveik 2 milijonus eurų (217)

1,7 mln. eurų. Tiek Lietuvai jau kainavo bankrutuojančios UAB „Ūrus ir Ko” verslas. Šios...

Sparčiai daugėja: per parą patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių – jau 10 papildyta (192)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. 9 val. duomenimis, per vakar dieną...

Tiesioginė transliacija / Delfi 11. Pasaulis bando ne vieną vakciną prieš COVID-19: kada ją turėsime ir koks ruduo laukia? (4)

Nuo pirmųjų žinių apie Kinijoje plintantį pavojingą virusą praėjo jau 6 mėnesiai. Kokie...

|Maža didelių žinių kaina