Todėl vienuose miestuose platinamos gatves, kituose – apmokestinamas įvažiavimas ar automobilių statymas. Talino valdžia priėmė dar kitokį spendimą – nuo sausio 1-osios taliniečių keliones viešuoju transportu padaryti nemokamas. Taliniečiams ir ne sostinėje gyvenantiems moksleiviams bei studentams iki 19-os metų, kurie taip pat galės važinėti nemokamai, tereikės įsigyti specialias elektronines korteles.

„Beveik 90 proc. miestiečių, važinėjančių viešuoju transportu, jau dabar naudojasi vienokiomis ar kitokiomis lengvatomis. Nedotuojamas šiuo metu, galima sakyti, tik vienkartinis popierinis bilietas. Ir apskritai – beveik 70 proc. visų viešojo transporto pajamų sudaro miesto dotacijos“, – tvirtina Talino vicemeras Taavi Aasas.

Tačiau atlikta apklausa parodė, kad tokiam nestandartiniam sprendimui pritaria tik apie 60 proc. procentų Talino gyventojų.

„Mano nuomone, tai nėra gerai. Įlipkite į tramvajų ir pažiūrėkite, kas ten darosi... Manau, tada išvis jiems valyti ir tvarkyti pinigų neliks. Nemokamai šiais laikais nieko nėra. Aš jau tokio amžiaus, kad tai puikiai žinau“, – sakė kalbinta moteris.

„Nežinau, ar tai gerai. Aš pensininkas, man ir taip transportas yra nemokamas. O kaip kitiem bus – nežinau. Gal ir geriau, gal mažiau mašinų važinės“, – mano kitas Talino gyventojas.

Nemokamas viešasis transportas Talino biudžetui papildomai kainuos apie 12 mln. eurų kasmet.

„Kitos sritys dėl to nenukentės. Pernai buvo baigtas miesto vandentiekio sistemos modernizavimo projektas. Už tai mes mokėdavome kaip tik 12 mln. eurų. Šiemet mokėjimai darbus atlikusiai bendrovei baigiasi, ir tuos pinigus mes nukreipsime viešajam transportui dotuoti“, – aiškino T. Aasas.

Negana to, Talino valdžia dotuoja gyventojų ketinimus kiemuose įsirengti daugiau vietų automobiliams statyti. Tam, pasak vicemero, kasmet skiriama apie 300 tūkst. eurų. Lietuvoje apie nemokamą transportą vilniečiams prieš rinkimus kalbėjo sostinės valdžia.

Klaipėdoje taip pat siekiama sumažinti automobilių skaičių centrinėje miesto dalyje. Politikai jų statymą nuo kitų metų apmokestino ne tik gatvėse, bet ir gyvenamųjų namų kiemuose.