"Tai gali turėti įtakos mūsų šalies ekonomikai, tačiau galbūt šį poveikį sušvelnins auganti Rusijos ekonomika ir didėjanti perkamoji galia", - sakė Eltai Vilniaus banko analitikas Rimantas Rudzkis.

Senų automobilių reeksportas iš Lietuvos sudaro maždaug 10 proc., arba maždaug 2 mlrd. litų per metus. Per metus senų automobilių perpardavimas sukuria 200-300 mln. litų pridedamąją vertę.

"Kadangi pastaruoju metu rusai pageidauja pirkti ne senesnius nei septynerių metų automobilius, tai poveikis neturėtų būti labai ryškus. Tačiau, žinoma, gali atsitikti ir taip, kad tokiuose miestuose kaip Marijampolė, kuriuose didelė gyventojų dalis užsiima automobilių verslu, gali paaugti nedarbas", - prognozavo Vilniaus banko analitikas.

Rusijos Vyriausybė pareiškė, kad ankstesnė situacija su muitais "realiai skatino visiškai senų automobilių įvežimą į Rusiją", tačiau nuo šiol situacija stipriai pasikeis.

Nuo spalio 1 dienos į šalį įvežamiems senesniems nei septynerių metų automobiliams Rusija muitus padidino kelis kartus - automobiliams, kurių variklio darbinis tūris neviršija 2.500 kub. cm, muitas didinamas 2,3 karto, o mašinoms su didesnio tūrio varikliais - 2,1 karto.

Daugiau kaip prieš septynerius metus pagamintus automobilius į Rusiją daugiausia įveža fiziniai asmenys. Per pirmąjį šių metų pusmetį vadinamieji "trimečiai" automobiliai, pagaminti 1999-2002 metais, sudarė 86 procentus juridinių asmenų įvežtų automobilių. Tuo tarpu tarp fizinių asmenų įvežtų automobilių "trimečiai" sudaro vos 7 procentus. 41 procentas fizinių asmenų įvežtų automobilių buvo pagamintas 1995-1998 metais, o 52 procentai - iki 1995 metų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją