Tuo tarpu vakar Kauno vadovai neatmetė galimybės, kad po dviejų savaičių gali būti paskelbtas troleibusų pirkimo konkursas.

Bendrovės “Autrolis” generalinis direktorius Gintautas Činikas tikino, kad miesto Taryba priėmė sprendimą pirkti troleibusus iš vieno gamintojo. Vėliau tam pritarė ir Vyriausybė. “Miesto politikai nurodė, kad turime įsigyti troleibusus “Škoda 21 TR”, - teigė vadovas.

Seimo narių iniciatyva tokiam sandoriui buvo pritarusi ir Vyriausybė, bet jau pasibaigė leidimo terminas. Tačiau praėjusią savaitę miesto Tarybos nariams vėl buvo pateiktas sprendimo projektas dėl sutarties su bendrovėmis “Autrolis” ir “Hanza lizingas” pasirašymo.

“Pasikeitė Viešųjų pirkimų įstatymas. Dabar jau nereikia Vyriausybės leidimo. Troleibusus galime įsigyti vadinamuoju neskelbiamų derybų būdu. Tai numatyta įstatyme”, - tikino G.Činikas.

Pagal parengtą sprendimo projektą, Kaunas per septynerius metus už 30 naujų troleibusų turėtų sumokėti beveik 15 milijonų eurų. Savivaldybės kuluaruose kalbama, kad paskelbus konkursą būtų galima sutaupyti apie 20 procentų numatomų skirti lėšų.

Kauno mero pirmasis pavaduotojas, atsakingas už miesto ūkį, Kazimieras Starkevičius tikino, kad kitą savaitę vyksiančiame posėdyje bus priimtas principinis sprendimas - arba sudaroma sutartis su “Škoda eksport”, arba skelbiamas konkursas.

Kalbinti miesto politikai ir šiuo sandoriu suinteresuoti valdininkai nenoriai komentavo gandus apie menamas ar tikras sumas už “pavykusį sandorį”.

Praėjusią savaitę vykusiame miesto Tarybos posėdyje klausimas dėl troleibusų “Škoda” pirkimo buvo išbrauktas Kauno mero Arvydo Garbaravičiaus iniciatyva. Jis atkreipė dėmesį į specialistų pareikštas pastabas ir atvirai kritikavo K.Starkevičių, kad šis į Tarybos darbotvarkę įtraukė neparengtą klausimą.

“Kauno dienos” šaltinių teigimu, po šios kritikos ir pradėta svarstyti, ar troleibusus reikia pirkti iš čekų, ar ieškoti kitų gamintojų.

Bendrovės “Autrolis” vadovas G.Činikas teigė, kad pastaruoju metu kitų markių troleibusų gamintojai nepateikė jokių konkrečių pasiūlymų. “Prieš porą metų mūsų transporto priemonių parko atnaujinimu domėjosi lenkai. Išbandėme jų troleibusus. Jie neatlaiko krūvio ir nuolat genda”, - sakė generalinis direktorius.

Tarp pigesnių variantų minimi ne tik lenkiški, bet ir baltarusiški troleibusai. “Sveika konkurencija yra gerai. Bet norėtume, kad kas nors pasiūlytų ir geresnių, ir pigesnių troleibusų”, - neslėpdamas skepticizmo sakė G.Činikas.