Dabar senų automobilių reeksportas iš Lietuvos sudaro maždaug 10 proc., arba apie 2 mlrd. litų per metus. Per metus senų automobilių perpardavimas sukuria 200-300 mln. litų pridedamąją vertę.

Rusijos vyriausybė padidino importo muitus 3-7 metų automobiliams, jei į šalį juos įveža fiziniai asmenys, kurie mokėjo 2,5-4 kartus mažesnius muitų mokesčius nei juridiniai asmenys. Tokiu būdu išaugus mašinų galutinei kainai, į Rusiją turėtų patekti mažiau užsieninių mašinų iš Lietuvos, kadangi net 80 proc. jų iki šiol importuodavo Rusijos gyventojai, o ne įmonės.

Rusijos transporto ekspertai aiškina, kad suvienodinus muitus fizinių ir juridinių asmenų įvežamiems automobiliams bus skatinama tiek vietos automobilių gamyba, tiek užsienietiškų mašinų surinkimas šalyje. Tačiau aišku, kad dėl to nukentės individualūs naudotų mašinų prekiautojai Lietuvoje.

Beje, Rusijoje jau seniai nerimsta aistros dėl naudotų automobilių importo. Labiausiai dėl palyginti didelio senų automobilių importo piktinasi vietos automobilių gamintojai bei oficialūs užsienio gamintojų atstovai.

Lietuvos muitinės departamento duomenimis, per 2003 m. pirmąjį ketvirtį buvo importuoti 64 tūkst. 928 bei eksportuoti 22 tūkst. 290 lengvųjų automobilių. Pernai į Lietuvą įvežti 249 tūkst. 597, o eksportuoti 152 tūkst. 604 naudoti automobiliai. Daugiau kaip 74 procentai viso automobilių eksporto teko Rusijai, 10,3 procento Kazachstanui, 9,1 procentas Baltarusijai. Per praėjusius metus į valstybės biudžetą iš naudotų automobilių prekybos buvo surinkta 309 milijonai litų mokesčių, o per šių metų pirmąjį ketvirtį valstybės biudžetas pasipildė dar 98 milijonais litų.

Pasak Radviliškio automobilių turgų administruojančios UAB "Antaniškiai" direktoriaus Algirdo Lukošiaus, gana staigiai netenkama Rusijos rinkos. Lietuvoje realizuojama tik dešimtoji dalis naudotų automobilių. Šiuo metu automobilius ''Antaniškiuose'' perka tik Lietuvos pirkėjai.

Dėl nepalankių verslo sąlygų jau bankrutavo Šiaulių, Rietavo, Kauno automobilių turgūs. Prasta perspektyva ir ''Antaniškių'' turgui, kuriame kiekvieną antradienį siūlomus pusę tūkstančio automobilių nepavyksta parduoti po kelias savaites. Nelengvos dienos ir Marijampolės naudotų automobilių turgaus prekiautojams, čia sumenko iš Kaliningrado atvykstančių pirkėjų srautas.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją