Tokią padėtį savo kailiu pajusti galėjo taksi paslaugas naudojantys vilniečiai. Pavyzdžiui, į DELFI redakciją kreipusis Ieva pasakojo, kad prieš kelias dienas jai iškviesto taksi teko laukti net valandą.

„Gerokai prieš kamščius buvau suplanavusi darbinį susitikimą, kuris turėjo prasidėti 16 val. Tačiau kai paskambinau taksi, su kuriuo mano darbovietė turi sutartį, sužinojau, kad jei nebus didelių trukdžių, atvažiuos po valandos. Man atrodo, kad tai – virš visko. Per valandą pėsčiomis beveik visur Vilniuje nueisi“, – sakė ji.

Užsikemša ir savaitgaliais

R. Bieliauskas aiškino, kad į tokią situaciją vilnietė patekti galėjo dėl kelių priežasčių.

„Visų pirma, patys matote, kas darosi mieste. Pastovūs kamščiai, ypač piko valandomis, – dėstė jis. – Dar vienas dalykas – jie kartais pradėjo rastis visiškai nenumatytais laikais. Jei anksčiau savaitgalio dienomis miestas būdavo tuščias, tai dabar suvažiuoja net ir iš aplinkinių šalių žmonės, kurie juda į prekybos centrus.“

Taksi vežėjų asociacijos vadovas svarstė, kad gruodį tai ypač pastebima dėl prasidėjusių kalėdinių nuolaidų, kuriomis pasinaudoti nori daugelis.

„Taip ir susidaro aptarnavimo bei privažiavimo problemos“, – pasakojo R. Bieliauskas.

Priekaištauja kitiems

Pašnekovas taip pat dėstė, jog taksi vairuotojai gatvėse neturi išskirtinių teisių ir kaip ir visi privalo laikytis kelių eismo taisyklių – negali, pavyzdžiui, važiuoti greičiau už leistiną greitį.

Paklaustas, ar taksi vairuotojams padeda specialios jiems skirtos eismo juostos, R. Bieliauskas sutiko, kad taip, tačiau nuogąstavo, jog jų yra nepakankamai ir ne visur.

„Galiausiai, yra ir tokių vairuotojų, kurie nepaiso eismo taisyklių ir vis tiek jomis važiuoja. Yra žmonių, kurie specialiai neleidžia taksistui pravažiuoti“, – teigė jis.

Darbo vieta – Vilnius

R. Bieliauskas prašė kitų eismo dalyvių suprasti, kad taksi vairuotojo darbo vieta yra visas Vilnius, lygino ją su kitų profesijų darbo vietomis.

„Tai galbūt eismo dalyviai irgi gali suprasti, kad taksi vairuotojas mieste dirba savo darbą. Jeigu jis važiuoja, tai reiškia, kad kažkam reikia transporto. Todėl būkime tolerantiški ir užleiskime juos“, – prašė jis.

Taksi vežėjų asociacijos vadovas teigė, kad taksi automobilių kartais pritrūksta, nes ne visi vairuotojai visą laiką dirba.

„Vilniaus miestas aprūpinti darbu gali, tarkim, 2 tūkst. vairuotojų. Tačiau jie nedirba visi iš karto: vienam išeiginė, kitam sugedo automobilis, trečiam sveikata sušlubavo. Tai iš tų 2 tūkst. dirba pusė. Iškart atsiranda automobilių trūkumas, o kada jų trūksta, bet žmonių važiuoti nori tiek pat, tai ir tenka palaukti“, – kalbėjo jis.

R. Bieliauskas patvirtino, kad penktadienio ir šeštadienio vakarai yra įtempčiausias darbo laikas taksi vairuotojams.

Galiausiai, pašnekovas prašė keleivių būti sąmoningesniais. „Jei dispečerė pasako, kad automobilis bus už 5 minučių, tai būkite malonūs, laukite jo. Taip, galbūt jis ir pavėluos, bet ne dėl to, kad kažkur užvažiuos kavos išgerti ar su mergina pašnekės. Ne, jis važiuos taip, kaip galės ir stengsis kuo greičiau“, – tikino jis.

Neigiamas įvaizdis

R. Bieliauskas taip pat pyko, kad apie taksi vairuotojus Vilniuje yra atsiradę labai daug stereotipų, kurie, jo teigimu, yra nepagrįsti.

„Nuolat sako, kokie mes blogi, plėšikai, apgavikai, nevalyvūs, klausome „Ruskoje Radijo“, mašinos purvinos ir taip toliau. Sudaryta tokia nuomonė, kad vos ne koks bomžų susirinkimas, o ne normalūs verslininkai“, – DELFI sakė jis.

Paklaustas, kokie taksistai yra iš tikrųjų, R. Bieliauskas aiškino, kad jie gyvena pagal nustatytus įstatymus ir taisykles, kuriuos priima Vyriausybė, Susisiekimo ministerija, savivaldybės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (190)