Neseniai atliktas Lietuvos kelių kokybės auditas atskleidė, kad kelių būklė yra daug prastesnė nei tikėtasi – net devyni iš dešimties tirtų kelių yra nekokybiški. Tačiau tam nereikia būti ir ekspertu – Panevėžio gatvėse viena po kitos pradėjo vertis didžiulės duobės. Tad bent jau automobilių servisams darbo netrūksta.
© DELFI / Paulius Sadauskas

Nors vairuotojai keiksnoja kelininkus, kad šie neskuba tvarkyti atsivėrusių duobių, Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna teigė, jog pavasario tikrai nelaukiama. Tik pastebėjus duobes jos yra lopomos šalto asfalto mišiniu. O kai orai leis, į miesto gatves išriedės ir karšto asfalto liejimo mašinos.

„Visos avarinės duobės, kai tik gauname apie jas informacijos, yra lopomos eiliškumo tvarka. Neseniai buvo sutvarkytos Klaipėdos bei Ateities gatvės, bet ir čia jau veriasi naujos duobės. Pats kasdien važinėju miesto gatvėmis ir matau, kad jeigu dar vakar nebuvo nieko, šiandien jau viena ar dvi naujos duobės. Jos veriasi kasdien ir ne visada suspėjama reaguoti“, – teigė T. Jukna.

Kai tik orai sušils, prasidės ir didieji gatvių tvarkymo darbai. Pasak pavaduotojo, skirtingai nei praėjusiais metais, šiemet darbus bus galima pradėti gerokai anksčiau, kai tik leis oro sąlygos. Planuojama, kad nauju asfaltu Panevėžyje bus išklota 15–20 tūkst. kvadratinių metrų gatvių dangos.

„Pernai buvome užsibrėžę padaryti daugiau nei įmanoma, žinodami, kad visos pirkimų procedūros gerokai vėlavo. Tačiau padarėme beveik visus darbus, kuriuos buvome suplanavę. Liko tik Klaipėdos ir Nemuno gatvių sankryža – viskas paruošta, tereikia padengti nauju asfaltu. Tad šiemet tai bus atskaitos taškas, nuo kurio prasidės gatvių tvarkymo darbai“, – sakė T. Jukna.

Miesto gatvėse veriasi smegduobės
© DELFI / Rinatas Chairulinas

Pabaigus darbus Nemuno gatvėje, toliau bus dirbama Smėlynės gatvėje nuo pervažos iki Marijonų gatvės, taip pat Klaipėdos gatvės atkarpoje, važiuojant link Šiaulių, kur asfaltas visai baigia ištrupėti. Toliau laukia kitos probleminės gatvės.

„Vasario viduryje susitinkame su rangovu ir bus aišku, kokie darbai ir per kokį terminą bus įgyvendinti. O kai pradės veikti asfalto ruošimo bazės, bus galima pradėti darbus. Vien šiemet karšto regeneravimo būdu bus sutvarkyta 15–20 tūkst. kv. metrų dangos. Be to, ištisinio asfalto danga bus keičiama ir rekonstruojamos gatvės, kurių negalima tvarkyti regeneravimo būdu“, – pokyčius miesto gatvėse žada T. Jukna.

Laikinas sprendimas

Duobes miesto gatvėse lopančių „Panevėžio gatvių“ direktorius Gintaras Petrauskas teigė, kad tokie orai gatvių remontui – itin nepalankūs, nes dėl drėgmės ir greitai besikeičiančių temperatūrų užtaisytos duobės ilgai neatlaiko. Bet laukti palankesnių orų jau negalima, tenka imtis ir tokių trumpalaikių sprendimų.

„Žiema – nedėkingas metas taisyti duobes. Jau geriau neremontuoti, nes jeigu gatvėje intensyvus eismas, važinėja sunkiasvorės mašinos, šaltas asfaltas, ypač posūkiuose, ilgai netarnauja. Bet kadangi atsiveria didelės duobės, negalima jų palikti iki pavasario“, – teigė G. Petrauskas.

Be to, šiemet itin nedėkingi ir orai – šiųmetė žiema labiau primena pavasarį, todėl vos spėjama lopyti duobes. Per dieną vidutiniškai yra sunaudojama apie 2–3 tonos medžiagų. Prašymų tvarkyti vieną ar kitą gatvę sulaukiama ne tik iš Savivaldybės, bet ir gyventojų, patys kelininkai taip pat registruoja didžiausias duobes. G. Petrausko teigimu, kai daugelyje miesto gatvių bus paklotas naujas asfaltas, ir duobių bus mažiau. Mat jos veriasi tose gatvėse, kurios buvo išlietos prieš kelis dešimtmečius.

Miesto gatvėse veriasi smegduobės
© DELFI / Andrius Ufartas

„Daugelis miesto gatvių yra nusidėvėjusios. O kai tokie orai, kai vieną minutę pliusinė temperatūra, o kitą – jau minusinė, plius drėgmė, intensyvus eismas, duobės gali atsiverti ir per kelias valandas. Šaltis ir drėgmė plečia asfaltą, tad pakanka pravažiuoti keliems sunkvežimiams ir jau didžiulė duobė“, – pasakojo direktorius.

Jau kitą mėnesį gatvėse yra planuojama išbandyti naują technologiją. Tikimasi, kad taip užlopytos duobės laikys ilgiau. Pasak G. Petrausko, šią technologiją jau taiko vilniečiai. Tai įrenginys, tvirtinamas prie automobilio. Jame šaltas asfaltbetonio mišinys yra kaitinamas ir maišomas, kol pasidaro vientisa karšta masė.

„Jau kitą mėnesį išbandysime naują technologiją ir duobes bandysime lyginti karštu būdu. Gal kokybė bus geresnė. Nes šaltas asfaltas – tik laikina priemonė, geriausiu atveju jis laiko iki vasaros. O kelią remontuojant karštuoju būdu – net keletą metų“, – teigė G. Petrauskas.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis (9)

Ankstų sekmadienio rytą didžiojoje šalies dalyje silpnai sninga, tik Pietvakarių ir Vakarų...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, perspėja kelininkai (5)

Naktį į šeštadienį eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, perspėja kelininkai.

Pietvakarių Lietuvoje yra slidžių kelių ruožų

Penktadienio rytą pietvakarių Lietuvoje ir Šalčininkų rajone yra slidžių kelių ruožų,...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Ketvirtadienio pavakarę šalyje be kritulių. Oro temperatūra nuo 0 iki 5 laipsnių šalčio.

Vilniuje – nemokamos kelionės autobusais ir troleibusais (50)

Minint Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį sostinėje vyks daugybė šventinių renginių,...

Top naujienos

NT rinkoje – stulbinantys pokyčiai: daug kam nebereikia paskolų būstui įsigyti (69)

Naujo buto paieškoms pasirengę lietuviai dažniausiai dairosi mažesnių būstų – vieno arba...

Užkalnis verkė iš laimės, prisiminęs Angliją (131)

Niekam ne paslaptis, kad didelę savo gyvenimo dalį ir aš buvau emigrantas. Kas, kad ne...

Savaitės pradžioje – stingdantis šaltis temperatūra kris iki –16 laipsnių (24)

Žiema dar neskubės trauktis iš Lietuvos – švelnius žiemiškus orus kitos savaitės viduryje...

Ramų pasienio miestelį sukrėtė keisti įvykiai: net Šaltojo karo metais nebuvo nieko panašaus (188)

Frode Bergas eidavo savanoriauti į paramos valgyklą Rusijoje, padėjo organizuoti kasmetinį...

Emigruoja ne tik dėl pinigų: mestelėjo idėją politikams (138)

Pasirinkimui emigruoti didesnės įtakos turi ne ekonominė situacija, o tai, kaip žmogus jaučiasi...

Gyvai / LKL ateities taurė: Kauno „Žalgiris–2“ – Vilniaus „Lietuvos rytas–Perlas“

LKL ateities taurė: Kauno „Žalgiris–2“ – Vilniaus „Lietuvos rytas–Perlas“. Tiesiogiai...

Rastas nuo uolos Kirgizijoje nukritusio lietuvio kūnas (18)

Rastas Kirgizijoje nuo uolos nukritusio lietuvio Sauliaus Saikausko kūnas, sekmadienį pranešė...

Mokslininkai atsakė, kodėl pavalgius pietus norime nusnūsti (2)

Dienos metu būna momentų, kai mums pradeda trūkti energijos, ypač tuomet, kai praleidžiame...

Irane nukrito keleivinis lėktuvas: žuvo visi juo skridę atnaujinta 11:18 val. (107)

Lėktuvas, kuris skrido iš Irano sostinės Teherano į Jasudžo miestą šalies pietvakariuose,...

Svajonę išpildęs Drukarovas: aš už Lietuvą – noriu, kad mama ir visi lietuviai matytų rezultatą (8)

Jauniausias Lietuvos olimpinės delegacijos narys 18-metis Andrejus Drukarovas paskutinis iš mūsų...