Neseniai atliktas Lietuvos kelių kokybės auditas atskleidė, kad kelių būklė yra daug prastesnė nei tikėtasi – net devyni iš dešimties tirtų kelių yra nekokybiški. Tačiau tam nereikia būti ir ekspertu – Panevėžio gatvėse viena po kitos pradėjo vertis didžiulės duobės. Tad bent jau automobilių servisams darbo netrūksta.
© DELFI / Paulius Sadauskas

Nors vairuotojai keiksnoja kelininkus, kad šie neskuba tvarkyti atsivėrusių duobių, Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna teigė, jog pavasario tikrai nelaukiama. Tik pastebėjus duobes jos yra lopomos šalto asfalto mišiniu. O kai orai leis, į miesto gatves išriedės ir karšto asfalto liejimo mašinos.

„Visos avarinės duobės, kai tik gauname apie jas informacijos, yra lopomos eiliškumo tvarka. Neseniai buvo sutvarkytos Klaipėdos bei Ateities gatvės, bet ir čia jau veriasi naujos duobės. Pats kasdien važinėju miesto gatvėmis ir matau, kad jeigu dar vakar nebuvo nieko, šiandien jau viena ar dvi naujos duobės. Jos veriasi kasdien ir ne visada suspėjama reaguoti“, – teigė T. Jukna.

Kai tik orai sušils, prasidės ir didieji gatvių tvarkymo darbai. Pasak pavaduotojo, skirtingai nei praėjusiais metais, šiemet darbus bus galima pradėti gerokai anksčiau, kai tik leis oro sąlygos. Planuojama, kad nauju asfaltu Panevėžyje bus išklota 15–20 tūkst. kvadratinių metrų gatvių dangos.

„Pernai buvome užsibrėžę padaryti daugiau nei įmanoma, žinodami, kad visos pirkimų procedūros gerokai vėlavo. Tačiau padarėme beveik visus darbus, kuriuos buvome suplanavę. Liko tik Klaipėdos ir Nemuno gatvių sankryža – viskas paruošta, tereikia padengti nauju asfaltu. Tad šiemet tai bus atskaitos taškas, nuo kurio prasidės gatvių tvarkymo darbai“, – sakė T. Jukna.

Miesto gatvėse veriasi smegduobės
© DELFI / Rinatas Chairulinas

Pabaigus darbus Nemuno gatvėje, toliau bus dirbama Smėlynės gatvėje nuo pervažos iki Marijonų gatvės, taip pat Klaipėdos gatvės atkarpoje, važiuojant link Šiaulių, kur asfaltas visai baigia ištrupėti. Toliau laukia kitos probleminės gatvės.

„Vasario viduryje susitinkame su rangovu ir bus aišku, kokie darbai ir per kokį terminą bus įgyvendinti. O kai pradės veikti asfalto ruošimo bazės, bus galima pradėti darbus. Vien šiemet karšto regeneravimo būdu bus sutvarkyta 15–20 tūkst. kv. metrų dangos. Be to, ištisinio asfalto danga bus keičiama ir rekonstruojamos gatvės, kurių negalima tvarkyti regeneravimo būdu“, – pokyčius miesto gatvėse žada T. Jukna.

Laikinas sprendimas

Duobes miesto gatvėse lopančių „Panevėžio gatvių“ direktorius Gintaras Petrauskas teigė, kad tokie orai gatvių remontui – itin nepalankūs, nes dėl drėgmės ir greitai besikeičiančių temperatūrų užtaisytos duobės ilgai neatlaiko. Bet laukti palankesnių orų jau negalima, tenka imtis ir tokių trumpalaikių sprendimų.

„Žiema – nedėkingas metas taisyti duobes. Jau geriau neremontuoti, nes jeigu gatvėje intensyvus eismas, važinėja sunkiasvorės mašinos, šaltas asfaltas, ypač posūkiuose, ilgai netarnauja. Bet kadangi atsiveria didelės duobės, negalima jų palikti iki pavasario“, – teigė G. Petrauskas.

Be to, šiemet itin nedėkingi ir orai – šiųmetė žiema labiau primena pavasarį, todėl vos spėjama lopyti duobes. Per dieną vidutiniškai yra sunaudojama apie 2–3 tonos medžiagų. Prašymų tvarkyti vieną ar kitą gatvę sulaukiama ne tik iš Savivaldybės, bet ir gyventojų, patys kelininkai taip pat registruoja didžiausias duobes. G. Petrausko teigimu, kai daugelyje miesto gatvių bus paklotas naujas asfaltas, ir duobių bus mažiau. Mat jos veriasi tose gatvėse, kurios buvo išlietos prieš kelis dešimtmečius.

Miesto gatvėse veriasi smegduobės
© DELFI / Andrius Ufartas

„Daugelis miesto gatvių yra nusidėvėjusios. O kai tokie orai, kai vieną minutę pliusinė temperatūra, o kitą – jau minusinė, plius drėgmė, intensyvus eismas, duobės gali atsiverti ir per kelias valandas. Šaltis ir drėgmė plečia asfaltą, tad pakanka pravažiuoti keliems sunkvežimiams ir jau didžiulė duobė“, – pasakojo direktorius.

Jau kitą mėnesį gatvėse yra planuojama išbandyti naują technologiją. Tikimasi, kad taip užlopytos duobės laikys ilgiau. Pasak G. Petrausko, šią technologiją jau taiko vilniečiai. Tai įrenginys, tvirtinamas prie automobilio. Jame šaltas asfaltbetonio mišinys yra kaitinamas ir maišomas, kol pasidaro vientisa karšta masė.

„Jau kitą mėnesį išbandysime naują technologiją ir duobes bandysime lyginti karštu būdu. Gal kokybė bus geresnė. Nes šaltas asfaltas – tik laikina priemonė, geriausiu atveju jis laiko iki vasaros. O kelią remontuojant karštuoju būdu – net keletą metų“, – teigė G. Petrauskas.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Savaitgalio naktimis Vilniuje bus eismo pakeitimų: T. Narbuto gatvę geriau aplenkti (3)

Pavasarį sostinėje pradėtos naujo pėsčiųjų ir dviračių viaduko per T. Narbuto gatvę statybos...

Naujos detalės dėl lietuvių vilkiko avarijos Italijoje: užkardas buvo pakeltas? (274)

Kaip jau buvo pranešta, ketvirtadienio naktį Italijoje į tragišką avariją pateko vilkikas iš...

Vasarą ties Panevėžiu bus ribojamas eismas „Via Baltica“ (7)

Vykdant Panevėžio aplinkkelio rekonstrukciją „ Via Baltica “ kelyje vasarą bus smarkiai...

Teismas turės iš naujo spręsti „Biserio“ pretenzijas Vilniui (1)

Teismas turės iš naujo svarstyti Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Biseris“ pretenzijas...

Žada apsaugoti vakarinę Vilniaus dalį nuo liūčių (1)

Vasaromis Lietuvą ėmus skandinti liūtims, Vilniaus miesto savivaldybė ir gyvenamąsias statybas...

Top naujienos

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (78)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (351)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (181)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (154)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (14)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (162)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (23)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (5)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...

Scenos karalienei „Lietuvos balse“ surado pamainą: ateinu suteikti daugiau spalvų ir aistros (16)

Muzikinis TV projektas „Lietuvos balsas“ atsinaujina. Šiemet šou gerbėjai savo ekranuose...

Garsenybės tiesiog apsėstos šios dietos: kodėl neturėtumėte sekti jų pavyzdžiu? (25)

Pastaruoju metu ne viena garsenybė ėmė laikytis vadinamosios ketoninės dietos , kurios pagrindą...