Nors didžiuosiuose Lietuvos miestuose infrastruktūra nėra pritaikyta dviratininkams, pastaraisiais metais dviračių paklausa didėja itin sparčiai. Daugiaaukščių namų balkonuose sustatyti dviračiai atspindi kylančią dviratininkų kultūrą.

Dviračiams pinigų negaili

Asta Kvedarienė, UAB "Saginda" parduotuvių tinklo "Dviratis plius" mažmenos padalinio vadovė, LŽ teigė, kad dviračių kasmet parduodama vis daugiau, o šiais metais parduota apie 20 proc. daugiau. Vienas klientas dviračiui išleidžia vidutiniškai apie 700 litų.

"Šiuo metu gyventojai dviračius gali nusipirkti su labai didelėmis nuolaidomis, nes sezonas jau eina į pabaigą. Bet spalį prasidės žiemos sezonas, o dviračiai jau bus brangesni dėl brangstančio metalo ir gumos", - aiškino A.Kvedarienė.

Jos teigimu, dviračių nuomos paklausa visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose yra nedidelė. "Užsidirbti iš dviračių nuomos nėra šansų - tai labiau papildoma paslauga. Žmonės apskaičiuoja, kad nusipirkti dviratį yra daug ekonomiškiau, todėl didelė dalis gyventojų jau turi savo dviračius ir poreikis nuomotis mažėja", - dėstė mažėjančios dviračių nuomos paklausos priežastis ji.

Algimantas Kupstys, "Hawaii Express" parduotuvės vedėjas, LŽ džiaugėsi dėl didėjančios dviračių paklausos. "Suaugusieji dviračiams skiria vidutiniškai apie 1500 litų, vaikiškus dviračius perka už 500-700 litų", - pasakojo A.Kupstys. Pašnekovas sakė, kad dviračių nuomos poreikis nedidelis. "Pastebėjome, kad pastaruoju metu aktyviausiai dviračius nuomojasi 2-3 valandoms užsieniečiai. Turistai už 3 valandas pasivažinėjimo dviračiu sumoka apie 20 litų", - dalijosi ypatumais parduotuvės vedėjas.

Perka ir priedus

Daug diskusijų sukėlęs nuo liepos 1 dienos įsigaliojęs reikalavimas dėl privalomų apsaugos priemonių dviratininkams, pasak A.Kvedarienės, didelės įtakos jų pardavimui nepadarė. "Apsaugos priemones gyventojai pirko visuomet, ypač vaikams. Paklausiausia prekė yra šalmai, kurie kainuoja nuo 50 litų. Šviesą atspindinčios liemenės kainuoja tik apie 8 litus, tačiau jas perka rečiau", - dėstė pašnekovė.

"Hawaii Express" parduotuvės vedėjas pasakojo, kad pirkėjai, įsigydami dviratį, dažniausiai perka ir įvairius priedus. Tik dviratį perka itin retai. "Gal dėl to, kad šalmai, liemenės yra privalomi tik asmenims iki 18 metų, o suaugusieji gali rinktis, kiek saugiai jie nori važinėtis dviračiais", - svarstė A.Kupstys.

Nuomos punktuose siūlomų šalmų ir liemenių gyventojai vengia. "Nuomotis šalmą žmonės nenori pirmiausia dėl higienos priežasčių. Nepaklausios ir šviesą atspindinčios liemenės. Turime šių priemonių kiekviename punkte, taikome joms įvairias nuolaidas, tačiau poilsiautojai net ir nemokamai retai kada ima apsaugos priemones", - LŽ dėstė įmonės "Kurortų pramogos" direktorė.

UAB "Sandora" pardavimų direktorė Birutė Kazlauskienė LŽ tikino, kad šviesą atspindinčių liemenių paklausa nepadidėjo. "Užsakymų nepadaugėjo. Liko tie patys klientai. Parduodame labai mažai liemenių. Kai buvo vajus dėl privalomų liemenių automobiliuose, tikrai sulaukėme didesnių užsakymų, bet dėl dviratininkų - ne", - sakė B.Kazlauskienė.

Atsiveža savo dviračius

Kasmet populiarėja žygiai dviračiais po Lietuvos etnografinius kaimus, tačiau dviračių nuomos punktai pasidžiaugti klientų antplūdžiu negali. Iš tolimesnių vietovių atvykstantys turistai įsigudrino dviračius atsivežti su savimi automobiliais ar net traukiniais.

Ignalinoje įsikūrusios poilsio bazės "Ignaturas" direktorius Valdas Butavičius LŽ sakė, kad šįmet dviračių nuomos paklausa dar labiau sumažėjo. "Per visą vasarą tik vieną kartą buvo atvykusi didelė grupė

turistų ir išsinuomojo visus dviračius. Paprastai per dieną sulaukiame vos vieno kito turisto ir tie patys dažniausiai užsieniečiai. Per visą vasarą sulaukėme vos 4 lietuvių", - skundėsi jis. Pasak direktoriaus, dviračius žmonės dažniausiai nuomojasi visai dienai už maždaug 25 litus, valandai - už 5 litus.

Poilsiautojų, atsivežančių su savimi dviračius, sparčiai daugėja ir kurortiniuose Lietuvos miesteliuose. Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro "Agila" direktorė Regina Kondraškina LŽ pasakojo, kad Nidos gatvėse vis dažniau tenka matyti ne tik mašinų, bet ir autobusų su specialiais dviračių laikikliais, pilnais dviračių.

"Vis dažniau atvyksta turistų su dviračiais iš gretimų šalių ar net Vokietijos", - stebėjosi R.Kondraškina.

Verslininkų, šiame krašte nuomojančių dviračius, teigimu, palyginti su praeitais metais, jų paslaugų paklausa yra mažesnė, nes ir pačių poilsiautojų nebuvo daug, be to, jie atsiveža savus dviračius.

Poreikiai nevienodi

Rasa Kmipienė, įmonės "Kurortų pramogos" direktorė, LŽ sakė, kad didelio dviračių nuomos pagyvėjimo šiais metais nebuvo, nes pajūrį pasiekė lėtėjančios ekonomikos banga - žmonės taupė ir pramogų, ir maisto sąskaita.

"Klientai dviračius nuomojasi labai skirtingam laikui - visam atostogų laikotarpiui, kelioms paroms ar 1-2 valandoms. Ilgesniam laikotarpiui nuomojasi turistai užsieniečiai, kuriems atsivežti savo dviračius būtų tik papildomas vargas. Daug lietuvių dviračius atsiveža su savimi. Tačiau yra ir tokių, kurie pasivažinėjimams dviračiais skiria vos kelias valandas, tad vežtis šios transporto priemonės jiems paprasčiausiai neapsimoka, geriau nuomotis", - dėstė R.Kmipienė.

Pašnekovė pasakojo, kad kiekviename kurorte dviračių nuomos specifika labai skiriasi. Antai Palanga yra labiau lietuvių numylėtinė, o į Nidą atvyksta daugiau užsieniečių, kurie dėl dviračių kokybės kelia aukštesnius reikalavimus.