Miesto valdžia žada tvarkyti įvažiavimo kelią nuo Vakaro gatvės pusės. Jo dabartinis plotis netenkina ugniagesių, jei į bendriją reikėtų vykti nelaimės atveju. O garažų savininkai dėl uždaryto įvažiavimo kelio nuo Žaliosios gatvės pasiduoti nežada.


Turi dokumentus, patvirtinančius įvažą

Praėjusią savaitę susirinkę garažų statybos ir eksploatavimo bendrijos Nr. 5, kurios adresas Žalioji g. 26, garažų savininkai bandė sustabdyti statybininkų tveriamą įvažiavimo kelią nuo šios gatvės pusės. Jie rodė nuo pat garažų statybos pradžios, 1974 metų, turimus dokumentus, patvirtinančius įvažą nuo minėtos gatvės.

Kaip sakė bendrijos pirmininkas Jonas Anušauskas ir jo pavaduotojas, buvęs ilgametis bendrijos pirmininkas Petras Zamblauskas, pavasarį pradėjus intensyviai rekonstruoti Žaliąją gatvę, jie statybininkų klausė dėl įvažiavimo kelio ir išgirdo atsakymą, kad šis bus paliktas. Todėl kelio užtvėrimas garažų savininkams buvo staigmena. Šia įvaža naudojosi ir garažų teritorijoje esančių dviejų gyvenamųjų namų – Žaliosios g. 28, 32 – gyventojai. Jie skundėsi, kad užtvėrus kelią nuo Žaliosios gatvės ištikus nelaimei iki jų neprivažiuos gaisrinės, greitosios medicinos pagalbos automobiliai, kaip reikės išvežti šiukšles ar parsigabenti malkų.

Žaliosios gatvės rekonstrukciją pagal subrangą atliekančios Alytaus bendrovės „Skirnuva“ darbų meistras Marijonas Šidlovskis garažų savininkams rodė rekonstrukcijos projektą, kuriame į garažus nėra jokio įvažiavimo kelio nuo šios gatvės pusės: „Mes dirbame pagal projektą ir nieko negalime keisti. Pretenzijas galite reikšti tik savivaldybei, o mums netrukdykite dirbti.“

Statybininkai tvirtino įvažiavimo kelią užtvėrę todėl, kad reikia kasti šulinį kanalizacijai, tam pasamdyta brangiai atsieinanti technika, vėliau ant įvažiavimo kelio į garažus bus dedami borteliai ir tiesiamas pėsčiųjų takas. Įvaža į Žaliąją gatvę numatyta nuo Kauno gatvės tik rekonstruojamos gatvės pradžioje gyvenantiems žmonėms.

Statybininkai garažų bendrijos atstovams aiškino, kad jie turi kitą įvažiavimo kelią nuo Vakaro gatvės pusės. P.Zamblausko teigimu, šį įvažiavimo kelią, skirtą į garažus įvažiuoti tik žiemą, kai įvaža nuo Žaliosios gatvės būna slidi, bendrija daugiau kaip prieš dvidešimt metų įsirengė pati, susiderinusi su garažų kaimyne dabartine Alytaus apskrities Stasio Kudirkos ligonine. Tačiau ši įvaža į garažus, bendrijos vadovų tvirtinimu, jos turimuose dokumentuose neparodyta.

Kreipėsi į valdžią ir ugniagesius

Žaliosios gatvės garažų statybos ir eksploatavimo bendrijos atstovai dėl statybininkų naikinamo įvažiavimo kelio kreipėsi į Alytaus miesto savivaldybės vadovus ir Alytaus apskrities priešgaisrinę gelbėjimo valdybą. Gaisras bet kuriuo momentu gali kilti ir garažuose, todėl kyla klausimas, kaip ugniagesiai pateks į nelaimės vietą.

Tuoj po bendrijos kreipimosi jos turimus įvažiavimo kelius suskubo apžiūrėti miesto meras Jurgis Krasnickas ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Janis Laurinaitis. Pasak mero, pašalinus krūmus bus praplatintas, sutvarkytas valstybinėje žemėje esantis įvažiavimo kelias nuo Vakaro gatvės, pastatyti atitinkami eismą reguliuojantys ženklai, taip pat pastatytas specialus veidrodis dėl matomumo. J.Laurinaičio tvirtinimu, darbai turėtų prasidėti šią savaitę, o dėl įvažiavimo kelio į garažus iš Žaliosios gatvės bus galima galvoti baigus gatvės rekonstrukcijos darbus ir atidavus ją naudoti. Tai gali atsitikti maždaug po metų.

Garažų statybos ir eksploatavimo bendrija, anot P.Zamblausko, neketina nuleisti rankų, žada toliau per Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos, Seimo narius kovoti dėl dabar paliekamo įvažiavimo kelio iš Žaliosios gatvės.

Bendriją šiai kovai nuteikia ir iš Alytaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos gautas raštas, kuriame dėstoma, jog dėl priešgaisrinių reikalavimų negalima panaikinti dabartinio įvažiavimo kelio iš Žaliosios gatvės, nes kita įvaža dėl jos pločio, šalia esančių pastatų bei medžių aukščio šių reikalavimų neatitinka.

Garažų savininkus, naudojančius 45 arus valstybinės žemės ir už tai mokančius maždaug 3 tūkst. litų per metus, stebina, kodėl su jais savivaldybė ar Žaliosios gatvės rekonstrukcijos projekto rengėjai šio nederino. Jei projektas būtų derintas su bendrija, šiandien tokių bėdų tikriausiai nebūtų. Juk 87 garažai ir jų teritorijoje esantys du gyvenamieji namai – ne smulkmė, kurios nebuvo įmanoma pamatyti ir nepaisyti.

Žalioji gatvė gavus europinę paramą tvarkoma už 9 mln. 500 tūkst. litų.