aA
Lietuva negali pritarti pasiūlytam kompromisiniam ES „Mobilumo paketo“ variantui - tai veda į pervežimų rinkos suskaidymą ir suvaržymą, galintį išstumti iš pagrindinių rinkų konkurencingai kelių transporto sektoriuje dirbančias valstybes, įsitikinęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Gindamas šalies vežėjų interesus, tokią Lietuvos poziciją ministras pristato gruodžio 3-4 d. Briuselyje vykstančiame ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos (TTE) posėdyje.
Rokas Masiulis
© DELFI / Domantas Pipas

„Jau daugiau kaip metus diskutuojame dėl ES „Mobilumo paketo“, ir man kelia didelį susirūpinimą tai, kad jis nutolo nuo pradinių Europos Komisijos pasiūlymo tikslų. Vietoj to, kad spręstume socialinius šio sektoriaus klausimus, saugotume bendrą Europos rinką, didintume sektoriaus efektyvumą ir mažintume neigiamą transporto poveikį aplinkai, mes vieną po kito įvedame naujus suvaržymus. Mes netgi sugebėjome suskaidyti tarptautinę transporto rinką, kad apribotume prekių judėjimo laisvę Europoje“, - kreipdamasis į ES transporto ministrus sakė Lietuvos susisiekimo ministras R. Masiulis.

Ministro nuomone, ES šalys pernelyg rūpinasi savo nacionaliniais interesais, pamiršdamos bendrus Europos interesus.

Europos Sąjungos kelių transporto sektoriaus ateičiai reikšmingas „Mobilumo paketas“ - vienas svarbiausių klausimų, aptariamų šiame posėdyje. ES transporto ministrai diskutuoja dėl šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujančios Austrijos pasiūlyto kompromisinio „Mobilumo paketo“ varianto.

„Mūsų požiūriu, reikalavimas periodiškai grąžinti krovinines transporto priemones į registracijos šalį yra akivaizdus pervežimų rinkos suvaržymas, nukreiptas prieš valstybes, konkurencingai dirbančias kelių transporto sektoriuje. Tai suskaidys kelių transporto rinką ir neduos naudos nei Europos ekonominei plėtrai, nei verslo interesams“, - sakė ministras R. Masiulis.

Ministras atkreipia dėmesį, kad toks „Mobilumo paketo“ reikalavimas pavers niekais Europos pastangas mažinti transporto įtaką klimato kaitai ir oro taršai, nes jis paskatins tuščių transporto priemonių judėjimą ir padidins išmetamųjų dujų kiekius.

„Visi dabartiniai Europos tikslai mažinti transporto išmetamųjų dujų kiekį teliks vien gražiais siekiais ir deklaracijomis, jei neatsisakysime tokių žalingų taisyklių įvedimo“, - teigia R. Masiulis.

Pasak ministro, diskusijose dėl „Mobilumo paketo“ vis dažniau pamirštamas socialinis aspektas, nes šiam dokumentų paketui teikiami siūlymai dažnai nėra skirti vairuotojo gerovei didinti. Pavyzdžiui, nėra užtikrinama vairuotojo laisvė savo nuožiūra pasirinkti poilsio vietą nebūtinai transporto priemonės registracijos šalyje.

Europos tarptautinę transporto rinką skaldo ir naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės, kurios numato skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu. Dvišalius pervežimus vykdantys vairuotojai nebūtų komandiruojami, taigi gautų menkesnį atlygį nei tais pačiais keliais krovinius vežantys kitų šalių vairuotojai. Be to, ilguoju laikotarpiu rinkos skaidymas sukuria pagrindą toliau riboti tam tikrus šios rinkos segmentus, kurti papildomus reikalavimus tarptautinei transporto rinkai.

Ministro R. Masiulio teigimu, svarbu išsamiai įvertinti naujų komandiravimo taisyklių poveikį konkurencijai tarp ES ir trečiųjų šalių vežėjų, nes ES taisyklės trečiosioms šalims negalios ir taip sukurs nelygias konkurencijos sąlygas, negins ES vežėjų interesų.

Lietuva savo „Mobilumo paketo“ vertinimą yra pateikusi ir kitoms ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms. Lietuvos poziciją palaiko Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga (IRU), kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.

ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija siekia kuo greičiau susitarti dėl jos pateiktų „Mobilumo paketo“ pasiūlymų, kurie, Lietuvos požiūriu, nėra sąžiningas kompromisas.

Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų Europos Komisijos ir Europos Parlamento rinkimų 2019 m., politinio susitarimo labui gali būti padaryta klaidų, kurios turės itin neigiamos įtakos kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Itin smarkiai auga per Lietuvą geležinkeliu gabenamų krovinių kiekiai iš Kinijos (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ savaitgalį pervežė šimtąjį traukinių sąstatą su Kinijos...

Alytaus, Vilniaus bei Utenos apskrityse eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Ankstų sekmadienio rytą Klaipėdos ir Telšių apskrityse silpnas lietus, kitur be kritulių. Oro...

Nuo sekmadienio – dešimtadaliu daugiau traukinių reisų (4)

Nuo sekmadienio galioja nauji traukinių tvarkaraščiai, įvairiomis kryptimis kursuos 12 proc....

„Small Planet Airlines“ kreipėsi į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo (41)

Finansinių sunkumų kamuojama užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small Planet Airlines “...

Už savavaldžiavimą bus teisiami tolimųjų reisų bendrovės darbuotojai (32)

Šiaulių apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokurorai...

Top naujienos

Gyvai / Seime – paskutinis sprendimas dėl kitų metų biudžeto (183)

Antradienį Seimo nariai turėtų priimti 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų...

Nesuskubus pateikti prašymų, gali pražūti Vaiko pinigai patikslinta (38)

Prašymus Vaiko pinigams gauti tėvai gali teikti bet kada, tačiau jie grąžinami ne daugiau kaip...

Fantastiškas finišas: Danas Rapšys – pasaulio čempionas (42)

Kinijoje vykstančiame pasaulio plaukimo trumpame baseine (25 m) pirmąjį medalį – auksinį –...

Premjeras dėl galimos įtakos konservatoriams kreipėsi į specialiąsias tarnybas papildyta Landsbergio ir VSD komentarais  (1431)

Premjeras Saulius Skvernelis neatsiima savo žodžių, kad konservatoriams galimai įtaką galėjo...

Beata Nicholson: aš stora ir laiminga, dėvėdama „maišus“ apie konfliktą aštriai pasisakė ir Drukteinis (198)

Pirmadienio būta išties audringo – į dizainerių Juozo Statkevičiaus ir Julijos Janus rietenas...

Skelbia dar negirdėtų detalių apie Putino KGB praeitį (138)

Vokietijos dienraštis „Bild“ antradienį paskelbė, kad „Stasi“ archyvuose buvo rasta šios...

Marijus Mikutavičius prabilo apie savo sūnų: dabar jis yra savo egoizmo viršūnėje ir tuo mėgaujasi (13)

Paklaustas apie savo vaikystės Kalėdas, Marijonas Mikutavičius (47) papasakoja ilgą ir labai...

Specialistė: kaip suprasti, kad laikas keisti kosmetikos priemonę (1)

Kosmetologės sutaria, kad mūsų šalies moterys vis labiau mėgsta rūpintis savo veido oda ir tai...

Miškininkai įspėjo ketinančius nusižengti: pasakė, kas laukia, jei nusikirsite Kalėdų eglutę (34)

Artėjant Kalėdoms žmonės jau pradeda dairytis eglučių. GRYNAS.lt nusprendė paklausti...

Į namus Kalėdas įsileidęs Radži prisipažino: šios šventės bus kitokios (9)

Šiuo metu socialiniai tinklai tiesiog ūžia nuo gražių ir spindinčių kalėdinių nuotraukų....