Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ inicijavo pokyčius - nuo praėjusios savaitės „Sodra“ išduoda pažymą, leidžiančią Lietuvos vežėjų įdarbintiems vairuotojams iš trečiųjų šalių vykti į komandiruotes Europos Sąjungoje.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Tomas Vinickas

Vadinasi, Lietuvos vežėjai, kuriems šiuo metu trūksta daugiau nei 10 tūkst. vairuotojų, tarptautinio krovinių pervežimo paslaugoms gali pasitelkti darbuotojus iš Baltarusijos, Ukrainos ir Moldovos.

„Sodros“ išduodama pažyma (A1 pažyma) krovinių pervežimo vairuotojams yra būtina nuo šių metų balandžio 1 dienos.

Nuo šios datos Austrijoje ir Prancūzijoje įsigaliojo teisės aktai, reikalaujantys transporto priemonėje turėti dokumentą, patvirtinantį vairuotojui įdarbinimo šalyje taikomą socialinę apsaugą. Priešingu atveju gali būti skiriama bauda. Iki šiol trečiųjų šalių įdarbinamiems vairuotojams šios pažymos „Sodra“ nesuteikė, o pažymos išdavimas Lietuvos piliečiams sudarė sudėtingą procedūrą.

„Esame dėkingi valstybinėms institucijoms, noriai įsitraukusioms į dialogą dėl Lietuvos vežėjų situacijos gerinimo. Bendromis Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, „Sodros“ ir Teisingumo ministerijos pastangomis nuo gegužės mėnesio Lietuvos vežėjams trečiųjų šalių darbuotojų komandiravimas į Europos Sąjungą yra paprasta ir daugybės dokumentų nereikalaujanti procedūra. Mūsų sektoriui tai reikšmingas posūkis, kadangi tikimės didžiąją dalį trūkstamų vairuotojų įdarbinti iš užsienio“, - teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Pasak E. Mikėno, valstybinės institucijos į vežėjų poreikius įsigilino itin operatyviai - naujos, paprastesnės procedūros taikomos praėjus vos mėnesiui nuo naujų reikalavimų įsigaliojimo Austrijoje ir Prancūzijoje.

Tiesa, Austrijoje kontroliuojančiosios institucijos A1 pažymos iš vairuotojų reikalavo jau nuo šių metų sausio mėnesio.

Lietuvos kelių transporto sektorius pagal indėlį į bendrąjį vidaus produktą yra triskart didesnis nei Europos Sąjungos vidurkis, tad paprastesnės darbuotojų iš trečiųjų šalių komandiravimo procedūros yra svarbus palengvinimas šios industrijos dalyviams.

„Lietuvos vežėjai reguliariai patiria profesionalių vairuotojų trūkumą. Vežėjų įregistruotas trūkstamų darbuotojų skaičius svyruoja ties 13-15 tūkst. Tai lemia kelios priežastys - viena vertus, nelengva profesija, kuriai tinkamas ne kiekvienas reikiamas teises turintis vairuotojas. Jų gretas gerokai sumažino ir migracija.

Antra vertus, Lietuvos darbo rinkos apsauga - motyvuotų darbuotojų iš Baltarusijos ar Ukrainos įdarbinimas ilgą laiką buvo sudėtinga procedūra“, - sako E. Mikėnas.

Paprastesnės komandiravimo į tarptautinius reisus procedūros laukia ir Lietuvos piliečių, dirbančių krovinių pervežimo vairuotojams.

Vežėjai „Sodros“ pažymą nuo šiol gali gauti elektroniniu būdu, pateikę prašymus elektroniniu paštu. Be to, iš vežėjų nereikalaujama pateikti vairuotojų darbo sutarčių. Galiausiai „Sodra“ skyrė papildomų darbuotojų, kurie rūpinsis A1 pažymų nagrinėjimu ir išdavimu.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš Vilniaus – naujas tiesioginis skrydis į Rytus (10)

Didžiausia Vidurio Azijos šalis Kazachstanas jau nuo 2018 metų pavasario bus pasiekiama ir...

Nedidelio lėktuvo avarinis nusileidimas judriame kelyje

Policijos vaizdo registratoriumi užfiksuotas lapkričio 19 d. įvykęs dramatiškas avarinis...

Antradienį vykstančių į Lenkiją laukia patikros (137)

Valstybės sienos apsaugos tarnybos ( VSAT ) pareigūnai antradienį prie sienos su Lenkija surengs...

Lietuvoje daug kur ant kelių formuojasi plikledis (3)

Antradienio rytą Skuodo rajone – lijundra, čia kelių dangos vietomis apledėjusios, vakarų,...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis (5)

Pirmadienio pavakarę šalyje oro temperatūra nuo 1 iki 4 laipsnių šilumos.

Top naujienos

Skvernelis nesirengia stoti į Karbauskio partiją (10)

„Valstiečių“ į premjerus deleguotas Seimo narys Saulius Skvernelis nėra jį į politikos...

Gavusi sąskaitą nustebo – restoranas įtraukė dar nematytą mokestį (145)

Restorane gautoje sąskaitoje – 20 –ties centų mokestis. Tiek už vandens buteliukus buvo...

Pasiūlė išeitį regionams: už 6 valandas gauna 30 eurų (64)

Netylant debatams apie dviejų greičių Lietuvas, vienas iš būdų regionuose sukurti daugiau darbo...

Skvernelio pažadas: kada ir kiek didės gydytojų atlyginimai pildoma (237)

Premjeras Saulius Skvernelis po susitikimo su Lietuvos medikų sąjūdžio atstovais patikino, kad...

Kretinga skęsta: antrą parą iš namų vandenį žmonės semia kibirais (24)

Patvinusią Danės upę toliau maitina iš Kretingos pusės slūgstanti Akmena. Keliaujant paupiu,...

Iš eksperto lūpų – šiurpą keliantis pasakojimas: į burną įgrūdo bulvę, nes auka priešinosi (39)

Garbaus amžiaus kaimynės tyčiniu nužudymu, siekiant paslėpti kitą nusikaltimą –...

R.I.T.A. Kur tūkstančiais byra valstybės pinigai: vien už ryšio su savimi atkūrimą – 36 tūkst. eurų (231)

Valdininkai įvairiems mokymams ir viešinimui leidžia tūkstančius eurų. Socialinės apsaugos ir...

Prašo šimtmečio simbolikos nenaudoti ant tualetinio popieriaus pakuočių (122)

Seimo nariai kreipiasi į verslo bendruomenę su prašymu nenaudoti šimtmečio simbolikos ant...

Šiaulietis be elektros gyveno ilgiau nei metus (1)

Išnagrinėjus Šiauliuose gyvenančio vartotojo ir „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą,...

Saviems palanki „Panathinaikos“ politika: į rinktinę graikus išleidžia, o Lekavičiaus į Lietuvą – ne (12)

Eurolygoje dalyvaujančio Atėnų „Panathinaikos“ klubo žaidėjai Nickas Calathesas , Thanasis...