Pyksta dėl sugriežtintos tvarkos


Naujai iškelti reikalavimai ant kojų sukėlė visą aviacinę bendruomenę.

„Aviacinė bendruomenė yra šokiruota ir pasipiktinusi, kadangi įvesti papildomi reikalavimai. Piloto darbas ir taip yra sunkus: ir pasiruošimas skrydžiui, ir darbas po skrydžio, ir darbas prieš skrydį pailgėjo daugiau negu dviem valandom“, – teigė Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas Benas Laurinaitis.

Pagal naują tvarką, pilotai turi pateikti informaciją apie orlaivio operatorių, savininką, užsakovą, keleivius, o tada informacija – vertinama.

„Mes esame nepatenkinti tokiais reikalavimais ir norime, kad ši tvarka būtų atšaukta“, – dalijosi B. Laurinaitis.

Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas sako, kad naujoji tvarka gadina Lietuvos įvaizdį užsienio šalims.

„Lygiai taip pat, užsienio pilotai, kolegos iš kitų asociacijų yra pasipiktinę. Sako: „Benai, kur mes esame?“. Iš tikrųjų, reprezentuojame save kaip kokią policinę valstybę. Tikrai tas problemas, kurios yra deklaruojamos, galima spręsti ir kitais būdais, neuždedant naštos ant pačio piloto“, – teigė jis.

Privačių lėktuvų pilotai sako, kad sugriežtinta tvarka – perteklinė. Anot jų, tokia tvarka netgi atgraso į šalį norinčius atvykti verslininkus.

Daug nepatogumų


Anksčiau skrydžio planą pavykdavo gauti per kelias sekundes. Pavasarį, pakeitus tvarką, leidimo skristi reikėjo laukti parą. Pilotams pasipiktinus, laukimas sumažėjo iki dviejų valandų.

„Realybę pamatėme gana niūrią. Iš tikrųjų, įsigaliojus naujai atvykimo į tarptautinius Lietuvos oro uostus tvarkai, mes turime situaciją, kai pilotas, norintis patekti į vieną iš trijų Lietuvos oro uostų, turi pildyti papildomas formas, pateikti tuos pačius duomenis, kurie yra skrydžio planuose, kurie ir taip yra pateikiami“, – aiškino Lietuvos aeroklubo prezidentas Arūnas Gražulis.

Pilotai sako, kad sugriežtinimai trukdo Lietuvos pilotų darbui, o, be to, nepadeda įgyvendinti pagrindinio tikslo – užkardyti sankcijų apėjimo.

„Kiek patys pilotai pasakoja, iš esmės, niekas netikrina, kiek tos deklaracijos yra teisingos ar tvarkingos. Mes tiesiog turime dar vieną popierizmą, kuris nekuria pridėtinės vertės, bet kainuoja šiek tiek nervų, šiek tiek pinigų ir labai daug laiko“, – teigė A. Gražulis.

Sako, kad griežta tvarka yra būtina


Manoma, kad tokia atsakomybė – ne pilotų reikalas.

„Jeigu atskrenda kažkoks įtartinas orlaivis, valstybės institucijos oro navigacija gauna skrydžio planus prieš skrydį ir, jeigu viena valstybinė institucija nesikeičia informacija su kita, nesidalina ir jie tyčia ar netyčia jos negauna – tai neturi būti papildoma našta pilotams“, – teigė Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas B. Laurinaitis.

Tačiau Lietuvos oro uostų atstovas spaudai su tokiomis mintimis nesutiko. Jis sako, kad, esant tokiai geopolitinei situacijai, kokia yra dabar, griežta tvarka yra būtina.

„Labai gerai vertiname šitą tvarką, nes nuo to laiko, kada ji įsigaliojo, nuo gegužės 9-tos dienos, mes turėjome daugiau nei 1300 užpildytų išankstinių prašymų skrydžiams. Verta paminėti, kad 13-ai iš jų nebuvo suteikti leidimai leisti Vilniaus, Kauno arba Palangos oro uostuose“, – teigė Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius.

Marius Zelenius, Lieuvos oro uostų komunikacijos vadovas. Nuotr, iš asmeninio archyvo.

Lėktuvai oro uostuose negalėjo leistis dėl skirtingų priežasčių.

„Dalis skrydžių neįvyko dėl to, nes buvo užfiksuota, kad orlaiviai galimai priklauso sankcijų sąrašui. Dalis skrydžių dėl to, kad nebuvo suteiktas Lietuvos transporto saugos agentūros leidimai. Taip pat daliai skrydžių leidimai nebuvo suteikti dėl to, kad tiesiog oro uostas neturėjo operacinių pajėgumų, fiziškai negalėjo priimti, nebuvo tiek lėktuvų stovėjimo vietų, kiek norėjo atskristi“, – pasakojo M. Zelenius.

Kaip buvo teigiama LNK žiniose, ši nauja tvarka netaikoma reguliariems skrydžiams ir tiems orlaiviams, kurie dėl techninių priežasčių turi skubiai leistis Lietuvos oro uostuose.

Visą reportažą galite rasti LNK portale: